WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heeft Iwan vd V toch perfect uitgelegd?
Het is stabiliteit en zwaarder sturen, of flintsender sturen maar inleveren aan stabiliteit.
Altijd een compromis. De perfecte afstelling bestaat niet.
Melandri gaat voor de meest wendbare fiets, maar is eigenlijk net een tikkie over de grens voor de stabiliteit.
Dit merk je trouwens ook als je je eigen motor aan het afstellen bent :
Achterkant omhoog, voorkant doorsteken etc. Op een gegeven moment ga je te ver en dan moet je een tikkie terug.

Was het maar zo simpel.....En waarom had hij deze problemen niet op de Aprilia?...
Iwan vd V beweerde mij ook dat je bij een Duc 999 de balhoofd hoek kunt veranderen zonder dat je de naloop verandert....
Ten eerste wat heeft dat voor zin? En ten tweede heb ik het nagerekend en uitgetekend en dan blijkt dat je toch wel een paar mm in het balhoofd of schetsplaten zou moeten verschuiven, om dezelfde naloop te behouden. En die paar mm zitten niet in het verstelbare balhoofd stuk van een 999.....
En juist naloop is iets wat je wel graag zou willen veranderen, balhoofd hoek 1 graad steiler of minder steil is helemaal niet zo interessant.
 
Bautista reed in de gp ook gewoon nog "lekker mee"
Als dit ding echt zo ver gebaseerd is op zn oude gp fiets, is het natuurlijk logisch dat hij "snapt" hoe die werkt.

Hele goeie combi tot nu toe, ben benieuwd wat er gebeurd als hij toeren gaat inleveren.

Tja het is echt de combinatie..

Die duc zal er wel iets op lijken, maar ik kan me niet voorstellen dat een met carbon verstevigd deltabox frame vergelijkbaar rijdt dan met het chromo frame en mono swingarm van die panigale v4. Dus ik heb sterk het vermoeden dat dat verhaal wat meer onzin bevat.

En laten we eerlijk zijn, bautista was in de gp ook net zo vaak erg middelmatig dan goed.

Het is duidelijk op dat de huidige bike samen met hem gewoon lekker werkt, maar dat was allicht een gelukstreffer.
 
Dat heeft Iwan vd V toch perfect uitgelegd?
Het is stabiliteit en zwaarder sturen, of flintsender sturen maar inleveren aan stabiliteit.
Altijd een compromis. De perfecte afstelling bestaat niet.
Melandri gaat voor de meest wendbare fiets, maar is eigenlijk net een tikkie over de grens voor de stabiliteit.
Dit merk je trouwens ook als je je eigen motor aan het afstellen bent :
Achterkant omhoog, voorkant doorsteken etc. Op een gegeven moment ga je te ver en dan moet je een tikkie terug.

Persoonlijk zou ik toch iets minder preload geven en een hardere veer kiezen. Maar waarschijnlijk loopt Melandri dan tegen andere dingen aan omdat het zwaartepunt bij hem wat lager ligt door zijn postuur en de gewichtstranfer niet zo hard gaat en dus zijn motor hoog op de pootjes staat om dat te bevorderen zodat de naloop bij insturen klein genoeg is om genoeg af te draaien???
 
Was het maar zo simpel.....En waarom had hij deze problemen niet op de Aprilia?...
Iwan vd V beweerde mij ook dat je bij een Duc 999 de balhoofd hoek kunt veranderen zonder dat je de naloop verandert....
Ten eerste wat heeft dat voor zin? En ten tweede heb ik het nagerekend en uitgetekend en dan blijkt dat je toch wel een paar mm in het balhoofd of schetsplaten zou moeten verschuiven, om dezelfde naloop te behouden. En die paar mm zitten niet in het verstelbare balhoofd stuk van een 999.....
En juist naloop is iets wat je wel graag zou willen veranderen, balhoofd hoek 1 graad steiler of minder steil is helemaal niet zo interessant.

Klopt wat je zegt, dan moet je ook de vorksprong aanpassen. Maar over welke naloop hebben we het? Ingeveerd (bij insturen) is de naloop veel kleiner dan statisch. Met de balhoofdshoek stel je het verschil of het verloop daartussen in, met de vorksprong kan je dit verschil gelijk houden maar linear verschuiven.
 
Was het maar zo simpel.....En waarom had hij deze problemen niet op de Aprilia?...
Iwan vd V beweerde mij ook dat je bij een Duc 999 de balhoofd hoek kunt veranderen zonder dat je de naloop verandert....
Ten eerste wat heeft dat voor zin? En ten tweede heb ik het nagerekend en uitgetekend en dan blijkt dat je toch wel een paar mm in het balhoofd of schetsplaten zou moeten verschuiven, om dezelfde naloop te behouden. En die paar mm zitten niet in het verstelbare balhoofd stuk van een 999.....
En juist naloop is iets wat je wel graag zou willen veranderen, balhoofd hoek 1 graad steiler of minder steil is helemaal niet zo interessant.

Simpel is het zeker niet , zo`n team kan alles veranderen ook de naloop .
 
Simpel is het zeker niet , zo`n team kan alles veranderen ook de naloop .

:Y Maar de vraag waar je helaas niet zo snel een antwoord op gaat krijgen is hoe zijn fiets staat. Bijv met welke offset hij rijd, en wat wil hij nu juist 96 mm naloop of wil hij 100mm. Dat het bij hem heel anders (en dan hebben we het over mm's) staat dan bij anderen dat is duidelijk, en dit zal vnl door zijn postuur komen dat hij daarvoor kiest.
Maar wat Iwan vd Valk ff beweert is veel te kort door de bocht............. Ik zou liever een hint van het team krijgen wat het verschil was tussen de superpole race en race 2.
Niks ten nadele van Iwan trouwens, hij doet absoluut zijn best.
 
Iwan doet wil teveel zijn best doen , soms is zwijgen goud.

Zolang wij zelf nog geen regel foutloos kunnen typen, hebben wij dan het recht om iemand anders zo af te zeiken zoals hier in het algemeen weer gebeurd?
.
 
Laatst bewerkt:
Welke factoren meer dan ik al noemde volgens jou dan? En wat is er zo afwijkend aan de afstelling van Melandri?

Bijvoorbeeld de bepaalde b of c voorband ;) De een zou wat meer stabiel zijn en de ander zou wat scherper sturen..
En misschien dat zn lengte en gewicht er ook een rol in speelt ?

Zijn afstelling lijkt te zijn dat hij een motor heeft die de bochten heel goed aansnijd en vast kan houden, vergelijk het maar eens met bijv vd mark
 
Zolang wij zelf nog geen regel foutloos kunnen typen, hebben wij dan het recht om iemand anders zo af te zeiken zoals hier in het algemeen weer gebeurd?
.
Oke , een woord teveel. Maar dat afzeiken valt nogal mee , om nou direct te beginnen over het recht om hier wat te plaatsen is wat overdreven . :?
 
Oke , een woord teveel. Maar dat afzeiken valt nogal mee , om nou direct te beginnen over het recht om hier wat te plaatsen is wat overdreven . :?

Ik stelde de vraag in zijn algemeenheid. Het was niet persoonlijk bedoeld ;) Maar je ziet wel wat het doet om kritiek te krijgen om 1 foutje. En nee, bij jou viel het inderdaad ook mee. Maar kijk eens naar de algemene tendens van de reacties. Ik blijf (in zijn algemeenheid) zeggen, als je het zo goed weet, probeer zelf eens een hele race van commentaar te voorzien. Patrick en zijn co-host waren niet goed genoeg. En sinds het team gewijzigd is, kwam er wederom een boel commentaar op het commentaar. Wie er ook zit, het is nooit goed.
 
Ik stelde de vraag in zijn algemeenheid. Het was niet persoonlijk bedoeld ;) Maar je ziet wel wat het doet om kritiek te krijgen om 1 foutje. En nee, bij jou viel het inderdaad ook mee. Maar kijk eens naar de algemene tendens van de reacties. Ik blijf (in zijn algemeenheid) zeggen, als je het zo goed weet, probeer zelf eens een hele race van commentaar te voorzien. Patrick en zijn co-host waren niet goed genoeg. En sinds het team gewijzigd is, kwam er wederom een boel commentaar op het commentaar. Wie er ook zit, het is nooit goed.

Ik ben al lang blij als het uitgezonden word. Ze kunnen het allemaal beter dan ik zelf dat is zeker .
Tenzij als graag Twents plat wil horen , dan stel ik me beschikbaar. :)
 
Ik heb zelf niet zo veel moeite met het commentaar. Luister er voor een groot deel niet eens naar.

Brits commentaar is veel leuker, maar dat kan helaas niet.

Ik stoor mij er wel aan als hij weer eens door een interviewer heen aan het lullen is. Wordt iemand geinterviewd wilt meneer nog eerst zijn verhaal afmaken.
Man man man dat is wel echt mega storend en van een treurig niveau. Niemand ken naar 2 mensen tegelijk luisteren (dit jaar nog niet meegemaakt dus wellicht hebben ze hier wat op gevonden)..
Voor de rest.... tijdens de race.... prima. Beter dan geen commentaar.

Dat er steeds zoveel kritiek is heeft toch echt met de kwaliteit te maken denk ik. Wellicht is het ook deels altijd een kwestie van smaak.

Sommige mensen lopen bijvoorbeeld weg met Siert de Vos. Ik zet serieus het voetbal uit wanneer hij de derby of andere wedstrijd weer van commentaar voorziet (en dat is heel vaak helaas). Dat heb ik nog niet bereikt met de WSBK en MotoGP.
 
  • Leuk
Waarderingen: #4
Nou, de SBK leeft echt hier...

1e training: Bautista, 1,1 sec later Lowes, 3e is Rea. MvdM op 1,6 sec 8e
:Z

Jammer voor SBK. Rea ingeruild voor Bautista op een verklede MotoGP machine. Resultaat is gelijk. Saai en voorspelbaar
 
Als dit zo doorgaat word het in Assen nog minder druk als verleden jaar.
 
Ik wil de nieuwe Panigale horen/zien dus kom sowieso.
Als Bautisita zo ver voor blijft rijden heb ik geen last van het geluid van kawa's ed :+
 
De regels in de WSBK zijn gewoon kut.
Ik kan een heel verhaal ophangen wat er kut is, maar k u t dekt de lading wel.

Om te beginnen zouden ze een max aantal aan peso's moeten instellen wat een fiets bij de dealer mag kosten. Niet dit geneuzel met Panigale R, R1M, ZXRR

Rijdt er zo'n 45K fiets tegen een 18k fiets. |(
 
ff over blij zijn met of zonder Cementa in de gp's;
Ik zie het als volkomen nutteloos en irritant,zeker als ze praten zoals David de hakkelaar,dat er mensen verslag doen vanuit de pitlane.
Je kunt er sowieso geen reet van maken want de boys knetteren daar rond.
Peter Bom ben ik overigens zeer blij mee,na zijn wat aarzelende begin is hij absoluut van meerwaarde in de verslaggeving.
 
D3YUScmX4AEZqxp.jpg:large
 
Tijd om de toerenbegrenzers gelijk te trekken.

Quote van MvdM op Speedweek:

«Ducati hat herausragende Arbeit geleistet. Wenn du dir anschaust, wie viel Zeit wir auf den Geraden verlieren – nirgends sonst lässt sich leichter Zeit gutmachen. Mal angenommen, die Maximaldrehzahl von Ducati wird nicht nur um 250/min, sondern um 500/min reduziert: Jetzt haben sie 16.350/min, dann hätten sie 15.850/min. Und die Spitzenleistung deren Motors liegt bei 15.800/min… 500/min weniger ändern gar nichts.»

Michael van der Mark: «Yamaha muss sich sicher sein»/Superbike-WM SPEEDWEEK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan