Honda PCX 125/150 deel 5

Heb dat verleden zomer ook gehad ...alle schakelaars uitmekaar genomen en bekeken, alles tip top..aarding ok.
Heel de bedrading nagelopen in het neus gedeelte, alles okee. Uiteindelijk, garantie, naar de dealer gereden en die hebben de module vervangen en alles was terug normaal tot op heden ...Is een redelijk veel voorkomend euvel bij de LED pcx...
 
Heb dat verleden zomer ook gehad ...alle schakelaars uitmekaar genomen en bekeken, alles tip top..aarding ok.
Heel de bedrading nagelopen in het neus gedeelte, alles okee. Uiteindelijk, garantie, naar de dealer gereden en die hebben de module vervangen en alles was terug normaal tot op heden ...Is een redelijk veel voorkomend euvel bij de LED pcx...

weet je toevallig ook hoe dat onderdeel heet en wat het kost? Mijn monteur had ook een keer gekeken en toen zou dat 140 euro zijn. Vind ik best veel geld voor iets waarvan je niet zeker weet of het het probleem oplost (al lijkt dat volgens jouw verhaal wel te helpen)
 
Ik weet het niet , is in garantie vervangen...
Het is de lichtmodule , zit achter de ruit onder de tellers . Soms had ik pinkers en soms dan weer niet , ook soms geen groot-licht en ook geen alarmlichten , heb er lang achter gezocht maar was uiteindelijk de lichtmodule ...
 
Hallo, heb zelf pcx uit 2017 met leds. pas 2000 km gereden, maar sinds 4 maanden problemen met knipper en alarm lichten.
Ik ben erachter gekomen dat het bij mij contact problemen zijn.
ik heb de kuipruit verwijderd en in alle aanwezige connectoren de contacten met heel weinig kopervet behandeld.
De knipperlichten doen het nu weer. hopelijk blijft dat zo..
Als het licht relais kapot zou zijn, zou een beetje kopervet niet helpen.
ps: het kopervet heb ik in de female kant vd connectoren met een dun metaaldraadje aangebracht. niet te veel gebruiken!
succes!
 
Iemand nog intresse in een setje LED lampen? In goede staat.
 

Bijlagen

  • 73107061-80FF-48F1-AFE8-9074FC97502C.jpeg
    73107061-80FF-48F1-AFE8-9074FC97502C.jpeg
    117,6 KB · Weergaven: 10
  • 55F9000D-7725-49F0-9F8A-D3E88C4899B4.jpeg
    55F9000D-7725-49F0-9F8A-D3E88C4899B4.jpeg
    151,2 KB · Weergaven: 7
Deze hadden ze ook wel even beter kunnen plaatsen. ‘Ff remvloeistof vervangen’

-O-
 

Bijlagen

  • EED2925B-A7F1-47FA-8F77-678E3032263C.jpeg
    EED2925B-A7F1-47FA-8F77-678E3032263C.jpeg
    208,4 KB · Weergaven: 22
Interessante foto. Heb deze meteen opgeslagen. Moet nog een keer de remolie, fout remvloeistof, vervangen.
Is dit simpelweg een paar panelen verwijderen? Vanwege afbrekende lipjes behoort demonteren van kapwerk
niet tot mijn favouriete sleutelacties.
 
Interessante foto. Heb deze meteen opgeslagen. Moet nog een keer de remolie, fout remvloeistof, vervangen.
Is dit simpelweg een paar panelen verwijderen? Vanwege afbrekende lipjes behoort demonteren van kapwerk
niet tot mijn favouriete sleutelacties.

Volgens de manual volstaat

- windscherm los
- kapje achter windscherm los

En je kan de cbs cilinder los halen en naar je toe halen. Maar in de realiteit kan je er dus niet bij.

Dus ik heb los moeten haleb

- zadel
- kapje achter balhoofd
- kapje van de benzineklep
- kapje rond het contact
- grote kap voor je schenen

Toen kon ik pas bij de cbs cilinder.

Daarna was ontluchten een fluitje van een cent. Kappen terugplaatsen was ook zo gedaan. Alleen loshalen is altijd zo eng. :+ die drukkertjes vallen wel mee. Alleen die haakjes breken zo snel af.
 
Misschien nu de mogelijkheid om het remvloeistof reservoir te verplaatsen zodat het de volgende keer makkelijker is en minder kappen of scooter hoef te demonteren .
 
Nu hopen dat de medeweggebruikers snappen dat het vreselijke kabaal bij jou scootertje vandaan komt! ;)
 
Na onderhoudsbeurt meldde de dealer dat de remschijf de minimum voorgeschreven dikte nadert.
Dit lijkt mij vrij snel, na 17000 km.
Kijken jullie hier wel eens naar?
 
Het gaat waarschijnlijk hier over de rem schoenen ipv de schijf zelf. Bij mij zijn de originele je 16.000 km vervangen. Lijkt mij normaal voor de voorremmen. Ik denk rond de 30€ om die te vervangen + werk
 
De dealer had het over de schijf.
Er werden geen mm'ers genoemd.
Er zit ook lichte speling in het balhoofd.
Volgens zeggen kan dit alles nog wel ca. 7000 km mee.
 
Na onderhoudsbeurt meldde de dealer dat de remschijf de minimum voorgeschreven dikte nadert.
Dit lijkt mij vrij snel, na 17000 km.
Kijken jullie hier wel eens naar?

Ik heb al ruim 40.000 km gereden en behalve remblokjes is er nog niks vervangen op rem gebied. Binnenkort weer voor de voorjaarsbeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan