Yamaha XV Virago topic [deel II]

Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen;(.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen'(

Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag 8-)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bekijk bijlage 1335352Bekijk bijlage 1335353

Goedemiddag,

Ik kijk eigenlijk niet zo vaak in dit topic, maar zag het toevallig..... En deze had toevallig de grote opruimactie overleefd ;-)

Ziet er een stuk beter uit dan jouw plaatjes! stuur maar een PM, komen we er vast uit!

Later,

Loek
 
Beste mede Virago bezitters,

Heb recent mijn R1 ingeruild tegen een zeer nette Virago 1100. Wou toch terug naar iets comfortabel. Nu zit ik met het volgende probleem.

Ik had vandaag enorm veel haast, heb een +- 10 min goed door gereden. Ik weet het, hier is een R1 voor gemaakt en niet een Virago ;) . Sinds dat moment houd de motor in bij gelijk toeren tal tussen de 2500 en 3500. Het is net alsof er af en toe geremd word. Bij het accelereren is er niks aan de hand. Bij de 130KM/PU ook niet. Ook pakt hij hem bij een laag toeren tal niet direct op.

De motor start prima. Loopt zonder bijgeluiden. Ook geen geplof tijdens het inhouden. Nog iets merkwaardigs. Mijn knipperlichten deden het eventjes niet. Hebben het altijd prima gedaan. Doen het nu wel weer prima.

Iemand een idee waar ik het kan zoeken? Ik heb voordat ik dat haastig ritje had gemaakt de tank vol gegooid bij de shell. (Misschien te veel benzine getankt? Heb nog niet gekeken of hij vacuum zoog, maar dan zal hij moeten inhouden bij hoge verbruik brandstof neem ik aan).

Luchtfilters zijn schoon en de bougies zijn koffie bruin.

Ik denk dat ik straks eerst een flesje forte ga ophalen.

Groet, Marcel
 
Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen;(.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen'(

Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag 8-)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bekijk bijlage 1335352Bekijk bijlage 1335353


deze ziet er nog prima uit, zeker goed genoeg voor gebruik.
Wat je wel moet doen is even de buitenkant van elk tandje beetje schuin afslijpen.
Dat hebben ze bij de mijne ook gedaan.
verder moet je die grote springveer bij de kleine tandwielen verwijderen, mag er niet meer in.
Of heb je dit al gedaan?


kijk, deze was goed kapot. Schuin afgeslepen en zit al weer 10 jaar in het blok en motor start altijd.
( met irridium bougies en digitale Carmo cdi)


defect rotortandwiel.JPG
 
Beste mede Virago bezitters,

Heb recent mijn R1 ingeruild tegen een zeer nette Virago 1100. Wou toch terug naar iets comfortabel. Nu zit ik met het volgende probleem.

Ik had vandaag enorm veel haast, heb een +- 10 min goed door gereden. Ik weet het, hier is een R1 voor gemaakt en niet een Virago ;) . Sinds dat moment houd de motor in bij gelijk toeren tal tussen de 2500 en 3500. Het is net alsof er af en toe geremd word. Bij het accelereren is er niks aan de hand. Bij de 130KM/PU ook niet. Ook pakt hij hem bij een laag toeren tal niet direct op.

De motor start prima. Loopt zonder bijgeluiden. Ook geen geplof tijdens het inhouden. Nog iets merkwaardigs. Mijn knipperlichten deden het eventjes niet. Hebben het altijd prima gedaan. Doen het nu wel weer prima.

Iemand een idee waar ik het kan zoeken? Ik heb voordat ik dat haastig ritje had gemaakt de tank vol gegooid bij de shell. (Misschien te veel benzine getankt? Heb nog niet gekeken of hij vacuum zoog, maar dan zal hij moeten inhouden bij hoge verbruik brandstof neem ik aan).

Luchtfilters zijn schoon en de bougies zijn koffie bruin.

Ik denk dat ik straks eerst een flesje forte ga ophalen.

Groet, Marcel

Niet de achter rem te warm geworden.
Dit is mij al eens gebeurd naar een vlot ritje met mij XV750
 
Hoi Jurgen.

Bedankt voor je reactie. Heb de achter rem los gedraaid. Helaas geen positief resultaat. Heb er een flesje forte in gegooid. Maar volgens de vorige eigenaar zal alles schoon zijn.

Heb het idee dat het inhouden bij een contineu snelheid een stuk minder is geworden. Het direct reageren op het gas bij 1 snelheid blijft nog steeds vertraagd.

Heb nog maar een paar km gereden met forte 1 erin. Heb stiekem nog een beetje hoop.

Had deze vraag ook neer gelegd bij de tech afdeling. Vermoeden was de afstelling of misschien de brandstof pomp.

Ik wacht nog ff wat kilometers af met de forte erin voordat ik hem naar een moneur ga brengen.
 
Ik ben op zoek naar een leuke Virago voor mijn vrouw. Vanochtend een XV535 en een XV700 gereden.
Helaas hadden ze allebei een slippende koppeling, bij wat meer gas geven.
Is dit een bekend probleem bij Virago? Ik ben best handig, is dit te verhelpen door simpelweg nieuw setje nieuwe platen en veren te plaatsen?
De olie zou van het juiste type zijn voor natte koppeling, en de kabel stond niet te strak.
 
Laatst bewerkt:
[/QUOTE]
deze ziet er nog prima uit, zeker goed genoeg voor gebruik.
Wat je wel moet doen is even de buitenkant van elk tandje beetje schuin afslijpen.
Dat hebben ze bij de mijne ook gedaan.
verder moet je die grote springveer bij de kleine tandwielen verwijderen, mag er niet meer in.
Of heb je dit al gedaan?


kijk, deze was goed kapot. Schuin afgeslepen en zit al weer 10 jaar in het blok en motor start altijd.
( met irridium bougies en digitale Carmo cdi)

Oke, die ziet er ook gehavend uit, dan heb ik nu 2 goede vliegwielen😁.
Ik heb het vliegwiel van "supervet" ook overgenomen voor een mooi prijsje.
En dat van die veer had ik ook al ergens gelezen, gaat goedkomen😎.
In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
Ik ben op zoek naar een leuke Virago voor mijn vrouw. Vanochtend een XV535 en een XV700 gereden.
Helaas hadden ze allebei een slippende koppeling, bij wat meer gas geven.
Is dit een bekend probleem bij Virago? Ik ben best handig, is dit te verhelpen door simpelweg nieuw setje nieuwe platen en veren te plaatsen?
De olie zou van het juiste type zijn voor natte koppeling, en de kabel stond niet te strak.
Niet per se.
Toeval lijkt me.
 
Zoektocht is geslaagd ! Het is een blauwe XV750 Virago uit 1993 geworden. Rijdt fantastisch.
Enige minpuntje is het geluid, uitlaten zijn tamelijk open. Dus mocht iemand nog de originele dempers in een hoek hebben liggen?
Stuur mij alsjeblieft even een PB.
Ook graag reageren wanneer je open uitlaten zoekt en wilt ruilen.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop Michel. Veel rijplezier. 😊

Ik ben er achter gekomen dat mijn 1100 maar op 1 cilinder loopt bij weinig gas geven. De achterste gaat niet mee. Alleen bij stevig optrekken.

Ik ga morgen even kijken of er wel een vonk is. Hoop dat het een kabeltje is of boegie die kapot is. Heb echt weinig verstand van een carburateur.
 
Noweakness,
Kijk even of je de juiste bougies in het blok heb zitten en of de kleur koffiebruin is.
Heb zelf het idee dat de achterste cilinder wel vonk, daar die volgens jou dat bij stevig optrekken ook doet.

Neem ook even de spuitbus remmenreiniger ter hand en spuit dat op de achterste inlaatrubber. Indien de motor beter/harder begint te lopen dan is de inlaatrubber lek.

Ook kan de carb smerig zijn en zal je dan toch moeten schoonmaken. Helaas voor jou woon jij in Groningen en ik in Zaandam anders had ik je zeker willen helpen.

Stap voor stap uitproberen.
 
Heb de vorige eigenaar ook even een bericht gestuurd volgens hem is recent alles schoon gemaakt. De inlaat rubber, dat is de rubber die vast zit op de carb van de luchtfilter? Die heb ik direct na het incident gecontroleerd. De motor is zo goed als nieuw, ook de rubbers. Maar ik zal de rem reiniger test even uitvoeren morgen.

Ik vermoed de bobine of boeggie/kabel. Kan ik de vonk testen (met een lopende motor) op 1 cilinder met de boeggie eruit? Of moet ik een derde boeggie halen om het gat van de cilinder te vullen bij het testen?

Wat mij ook op viel is dat bij een koude start alles prima is. Pas na 2 km rijden gaat hij onregelmatig lopen.
 
Heb twee nieuwe boegies erin gedaan. de Achterste boegie was zwart en niet vochtig.

Zodra ik de dop eraf trek en ik druk er een boegie in dan vonkt deze wel. Het probleem zit hem dus wel in de benzine aanvoer.

Iemand nog suggesties?
 
Ben er om eerlijk te zijn alweer een beetje klaar mee. Mocht iemand in omgeving Groningen interesse hebben in de koop van een 1100 dan hoor ik het graag.
 
Dat is wel heel snel opgeven.
De carbs zijn bij de virago bijzonder gevoelig.

De rechter chromen kap eraf halen, dan het filter incl konstof achterkant.

Dan de boutjes vd carbs bij de cilinders loshalen en voorzichtig naar rechts manoeuvreren. Haal de twee kabels (gas & choke) ook even los van de carbs.

In deze topic staat onnoemelijk veel over de carbs problematiek en door te doen leer je veel.

Als je daar geen gat inziet dan naar een Yamaha reparateur of een bekende monteur.
 
Ik geef het nog even een kans. Vind het ook zonde om hem te moeten verschieten. Vind het echt een gave machine.

Bedankt voor de motivatie Vulcan.

Het zou waarschijnlijk wel iets simpels zijn. Vind het raar dat het gebeurd is na een stukje vlink door rijden. Had het eerder bij de electra gezocht. Een bobine die het heeft begeven. Of iets in die richting.

Had een filmpje bekeken hoe iemand een 1100 carb ging reinigen. Filmpje van 30 min maar dit gaat mijn petje te boven.

Volgens de vorige eigenaar was alles recent schoon gemaakt. Ben echt benieuwd wat het kan zijn.

Vacuüm slang(en) en benzine slang(en) zijn per cilinder of worden deze gescheiden in de carb?
 
Nu ken ik de vorige eigenaar niet, maar als die alleen de vlotterkamers schoon heeft gemaakt dan schiet dat niet op. Dus monteer de carburateurs en laat ze ultrasoon reinigen. Daarna de carbs af(laten)stellen en rijden met het ding.

Wel is het handig om een werkplaatsboek op de kop te tikken.
 
hoi ik ben nieuw hier. Na 10 weigeringen voor een nieuwe naam werd deze wel geaccepteerd.
Ik hoop dat duidelijk is dat ik een Yamaha Virago 750 heb (749cc)
 
Gezien mijn leeftijd wil ik eigenlijk na bijna 30 jaar van mijn Virago 750 af. Door mijn gezondheid heb ik er de afgelopen jaren heel weinig op gereden. Op dit moment krijg ik hem ook niet aan de praat dus verkopen heeft alleen zin aan een liefhebber die er plezier aan beleeft om de motor weer aan de gang te krijgen. De motor is uit 1985 en heeft 24 K miles gereden. Hij is zwart met veel chroom en ziet er redelijk uit omdat hij altijd binnen in schuurtje heeft gestaan. Onderhoud heb ik altijd zelf gedaan. Laatste investering was nieuwe startmotor en accu. Als je belangstelling hebt kan je me bellen op 010-4513080.
 
Gezien mijn leeftijd wil ik eigenlijk na bijna 30 jaar van mijn Virago 750 af. Door mijn gezondheid heb ik er de afgelopen jaren heel weinig op gereden. Op dit moment krijg ik hem ook niet aan de praat dus verkopen heeft alleen zin aan een liefhebber die er plezier aan beleeft om de motor weer aan de gang te krijgen. De motor is uit 1985 en heeft 24 K miles gereden. Hij is zwart met veel chroom en ziet er redelijk uit omdat hij altijd binnen in schuurtje heeft gestaan. Onderhoud heb ik altijd zelf gedaan. Laatste investering was nieuwe startmotor en accu. Als je belangstelling hebt kan je me bellen op 010-4513080.

Mijn schoonvader is na zijn kawa 650 lt op zoek naar een nieuwe fiets, misschien vind hij het wat! Heb je foto’s en wat heb je op het ook qua prijs?
 
ik krijg hem wel lopend als ik dr 1 boogie uithaal, met 2 heeft tie geen zin. Ik heb momenteel geen energie er aan te sleutelen. EN als de motor niet loopt is het lastig een prijs te vragen. Ik ben geen handelaar. Eerst maar is kijken of er belangstelling is.
 
Vulcan. Ben bezig de carb eraf te halen. Het was niet allemaal even schoon zoals wel vermeld was door de vorige eigenaar.

Ben aangekomen bij het gebogen sleuteltje 10 handeling voor het demonteren van de carb.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
ik krijg hem wel lopend als ik dr 1 boogie uithaal, met 2 heeft tie geen zin. Ik heb momenteel geen energie er aan te sleutelen. EN als de motor niet loopt is het lastig een prijs te vragen. Ik ben geen handelaar. Eerst maar is kijken of er belangstelling is.

Geeft boegie nr 2 wel een vonk als de motor loopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan