Verzekering met pechhulp buitenland

corleone4222

MF'er
11 nov 2015
123
16
arnhem
Hallo

Ik heb een motor van 10 jaar oud WA + verkered bij KNMV (vanwege pechhulp nederland) nu ga ik vd zomer een weekje toeren in engeland, maar als je dan pech krijg moet je wel geholpen worden (je kan zelfs niet terug op de boot dover duinkerken als voetganger) dus dan moet je of je eigen motor of vervangend vervoer hebben.
Iemand ervaring met pechhulp uitbreiding buitenland bij knmv, of gewoon de gehele verzekering verhuizen naar een andere verzekering met pechhulp buitenland??

dank voor info

grt Ruud
 
Ik weet in ieder geval dat bij mijn motorverzekering van ASR de pechhulp voor heel Europa geldt.

Maar als het alleen om dit tripje zou gaan zou je ook even (gratis) lid kunnen worden van Total Club en voor vertrek 8 liter Excellium tanken: Total Assistance | Gratis pechhulpverlening van Total. Dan heb je 14 dagen pechhulp van Total. Zo heb ik m'n pechhulp geregeld :)
 
Vaak ben je te bang.
Op mijn trip naar de Noordkaap alleen bij Unive een verzekering afgesloten voor 2 weken die er voor zorgde dat mijn motor terug kwam als ik of de motor echt niet meer rijdbaar waren.
 
Ik heb pechhulp in het buitenland meeverzekerd via mijn doorlopende reisverzekering van Unive. Voordeel daarvan is dat hij niet is gekoppeld aan een bepaald voertuig, dus als je zoals ik meerdere motoren en een auto hebt waarmee ik allemaal regelmatig in het buitenland kom dan zijn ze gelijk allemaal gedekt.
 
is dit niet iets dat normaal gesproken bij je ANWB lidmaatschap zit, voor wie dat nog heeft, zoals ik?
Het is trouwens gunstiger om van de ADAC lid te worden, kan gewoon als NLder
 
Bij de Anwb moet je dan wel Europadekking hebben, en dat vind ik nogal een dure grap, zeker als je ook nog vervangend vervoer wilt. Via de verzekering was het voor mij een stuk goedkoper, en bij pech komt alsnog de Anwb of buitenlandse partner.
 
Weet je wat de grap van de ANWB is, 90% betaald jaren voor 1x een lege accu.

Ik heb mijn rijbewijs op mijn 18e en 1mnd gehaald en rij nu al ruim 19 jaar zonder lidmaatschap rond. Van dat geld kan ik nu ook noodlid worden en dus meer betalen en nog stukken goedkoper uit.
 
Ik heb diverse keren aanspraak gemaakt door die jaren heen. Noodloopt in Italie, huurwagen, reparatie alles is geregeld, diverse keren benzine ipv diesel getankt, ook in Oostenrijk OAMTC lost dat op, keerje lekke band op een gevaarlijke plek... Ik heb het er wel uit
 
Ik was verzekerd voor buitenlandse pechhulp bij de anwb, maar toen puntje bij paaltje kwam deden ze niets...
Ik heb serieuze stappen moeten ondernemen voor ze hun deel nakwamen.
 
Daar wilden ze in Oostenrijk ook mee aankomen. Ik zeg "kijk es hoe lang ik lid ben en met hoeveel lidmaatschappen ik op dat adres lid ben?"... Dat waren er 3 full options. Na de mededeling dat hij die alledrie NU acuut kon opheffen en de restanten restitueren omdat ik dan niks aan een ANWB lidmaatschap heb was binnen de kortste keren de ÖAMTC ter plaatse. Daar ben ik uiteraard hogerop mee gegaan met een paar cadeaubonnen tot gevolg. Ik moet zeggen dat als de rekeningen weer op de mat vallen toch minder fanatiek ben om dat lidmaatschap voort te zetten, door deze gebeurtenis...
 
Pechhulp buitenland bij een KNMV verzekering is inclusief check de site maar (helemaal onderaan op KNMV Verzekeringen)
  • Gratis pechservice in het buitenland.
En is goed geregeld weet ik uit ervarning... Dus.... no worries, lekker rijden!
 
ASR reisverzekering:
over de kop geslagen Mongolië: gerepatrieerd, ook de motor met zijspan.
Motorblok kaduuk Marokko: gerepatrieerd, ook de motor met zijspan.
 
Ik heb geen pechhulp, niet in nederland en ook niet ergens anders. Ik rijd met oude voertuigen die op papier niks waard zijn dus dat is een heel gedoe om die weer thuis te krijgen omdat men dat de moeite niet vind. (Ervaring van bekenden)
Ik heb dus besloten het zelf maar te regelen als er iets moet gebeuren. Er zijn veel situaties te bedenken hoe het fout kan gaan op vakantie, maar ook veel oplossingen daarvoor.
Ik zie het als deel van het vakantie avontuur. Sowieso hoort sleutelen een beetje bij een goede vakantie vind ik, al doe ik dat meestal bij anderen.

Ik kan me niet voorstellen dat je te voet niet naar huis kunt vanaf Engeland. En anders kun je altijd liften. Voor mij zou het zelfs een optie zijn om daar een goedkope auto te kopen en daarmee naar huis te komen. (Bij voorkeur eentje waar de motor in past :9)
 
als je engels spreekt kan een monteur je daar ook prima helpen daar heb je geen pechhulp voor nodig. en hoe kleiner het dorp waar je pech krijgt hoe behulpzamer en zelf redzamer de mensen zijn. en dan moet je misschien even wachten totdat de onderdelen binnen zijn dan ga je een paar dagen later terug.
het advies is dus eigenlijk maak je niet al te druk. als de motor in goede staat is als je vertrekt red hij die week waarschijnlijk best zonder problemen. krijg je een lekke band dan plak je die (tijdelijk) en rij je weer verder totdat je bij een zaak bent die er een nieuwe om kan leggen als je je daar rustiger door voelt. bij grote mechanische pech heb je niks aan die verzekeringen die kunnen je dan ook niet weer op weg helpen en met vervangend vervoer krijg je waarschijnlijk een auto om thuis te komen. en als je als voetganger niet op de boot naar duinkerke mag dan neem je de boot naar naar hoek van holland of ijmuiden of rotterdam of je neemt de trein door de euro tunnel vanaf londen of het vliegtuig naar amsterdam, rotterdam, brussel of eindhoven.
 
Ik heb diverse keren aanspraak gemaakt door die jaren heen. Noodloopt in Italie, huurwagen, reparatie alles is geregeld, diverse keren benzine ipv diesel getankt, ook in Oostenrijk OAMTC lost dat op, keerje lekke band op een gevaarlijke plek... Ik heb het er wel uit

Noodloop = ik kan nog naar een motorzaak rijden
Diverse keren |( verkeerde brandstof is gewoon dom :P maar mij nog nooit overkomen.
Lekke band gevaarlijke plek? Politie bellen en laten komen om baan af te zetten of naar veilige rijden, meestal zit het rubber nog om de velgrand.

Gevalletjes als je het heb maak je er makkelijker gebruik van ook als het niet per se nodig is.


Maar geen veroordeling, moet iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen.
 
Ik heb pechhulp in het buitenland meeverzekerd via mijn doorlopende reisverzekering van Unive. Voordeel daarvan is dat hij niet is gekoppeld aan een bepaald voertuig, dus als je zoals ik meerdere motoren en een auto hebt waarmee ik allemaal regelmatig in het buitenland kom dan zijn ze gelijk allemaal gedekt.
Wij hebben 2 jaar geleden aanspraak moeten maken op de Unive reisverzekering met vervangend vervoer. Het KVS reservoir van de Yamaha van mijn vriend ging kapot in Italie, terwijl de Yamaha importeur zomersluiting had. Er werd vanuit Nederland een vervangende motor (uiteindelijk een 1200 GS Adventure ivm bagage) opgestuurd en de FZ1 werd opgehaald. Wij hadden de vervangende motor binnen 48 uur. Mijn vriend heeft de vakantie afgemaakt op de BMW, en deze ook naar huis gereden. Na thuiskomst werden de motoren bij ons thuis weer omgewisseld. Dit was echt top geregeld.
 
ANWB , die hebben me nog -gered- in de middel-of-fucking-nowhere Polen.

( opgeblazen blok )

Uiteindelijk blanco cheque gekregen ( figuurlijk ) , om lokaal transport te regelen, en een huurauto tot het koekblik
was gemaakt.
Omdat de hulp-centrale vast liep met een taal probleem.

Kwamen ze trouwens zelf mee.

Eigenlijk... erg netjes geregeld, en wisten ook wanneer het op te geven, en te vragen of je zelf wilt gaan regelen -ter plaatsen-
 
Raar, anwb weigerde mij hulp door als tussenpersoon een vrouw (..) die niet wist waar je de koplamp van een motor kon vinden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan