Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede vering is alles.
Ja kan je hele motor vol gooien met van alles en nog wat maar als je vering niet goed is heb je nog niets aan je motor.

Heb toen na aanschaf alles van hyperpro er onder laten zetten.
Lineaire vering op gewicht voor, instelbare schokbreker achter en zelf een stuurdemper maar dat is ook meer omdat ik wel eens een circuitdagje meepak.

Motor voelde echt heel anders aan, veel stabieler en je voelt je meer samen, als een met de motor.

Investeren in goede vering is echt de moeite waard.
 
Ik denk dat ik ook voor vering ga. Ik zat te twijfelen tussen een sbk stuur of Goede voorvering. Denk dat ik toch voor goede vering ga. De voorvorkolie zal na 40000 km ook wel verouderd zijn
 
Ik denk dat ik ook voor vering ga. Ik zat te twijfelen tussen een sbk stuur of Goede voorvering. Denk dat ik toch voor goede vering ga. De voorvorkolie zal na 40000 km ook wel verouderd zijn

Why not do both? :Y Ik heb tijdenlang gereden met een alluminium dirtbike bar van Ali op mijn pekelfiets. Prima kwaliteit. Miss dat de lak wat 2e ranks is... Maar na een val door gladheid was het stuur nog kaarsrecht. (Mijn hendel, schakelpook en stepje hadden het helaas niet overleefd). Ali vering daarin tegen zou ik niet zo snel doen..._O-:+
 
Goede vering is alles.
Ja kan je hele motor vol gooien met van alles en nog wat maar als je vering niet goed is heb je nog niets aan je motor.

Heb toen na aanschaf alles van hyperpro er onder laten zetten.
Lineaire vering op gewicht voor, instelbare schokbreker achter en zelf een stuurdemper maar dat is ook meer omdat ik wel eens een circuitdagje meepak.

Motor voelde echt heel anders aan, veel stabieler en je voelt je meer samen, als een met de motor.

Investeren in goede vering is echt de moeite waard.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Jaren gereden met in mijn optiek slappe vering en later blijkbaar slecht afgestelde voorvering (TL1000R vork). Nu gelukkig een goed afgestelde voorvork en een voor mij nieuwe achterschokdemper (Öhlins). En ik moet zeggen dat dit echt een genot is. En ja ik heb in eerste instantie mijn geld aan allerlei andere zaken gestoken ;).
 
Moet voor klepspeling controleren niet de radiateur er af? En moet synchroniseren eigenlijk alleen als de kleppen gesteld worden, of ook gewoon elke 24k km (of als er iets mis is)?
 
Moet voor klepspeling controleren niet de radiateur er af? En moet synchroniseren eigenlijk alleen als de kleppen gesteld worden, of ook gewoon elke 24k km (of als er iets mis is)?

Ik heb het persoonlijk wel gedaan, anders is het een best gekloot. Zeker als je de nokkenassen eruit moet halen om de shims te vervangen. Geeft trouwens ook een goed excuus om je motor te voorzien van nieuwe koelvloeistof. Als je de kleppen (überhaupt hoeft te stellen) gesteld hebt moet je hem wel even synchroniseren. Als je SV wat onrustig stationair loopt is synchroniseren sws geen slecht idee.

Als je zelf geen apparaat voor hebt / kunt lenen kun je er ook eentje maken van wat slangwerk een paar flesjes en wat dikke olie. (Sowieso 2 slangdikker gebruiken dan benzineslang. Anders slurpt hij zo de olie op en heb je mooie rookwolkjes. Vraag me maar niet hoe ik erachter ben gekomen :+.)
 
Ik heb het persoonlijk wel gedaan, anders is het een best gekloot. Zeker als je de nokkenassen eruit moet halen om de shims te vervangen. Geeft trouwens ook een goed excuus om je motor te voorzien van nieuwe koelvloeistof. Als je de kleppen (überhaupt hoeft te stellen) gesteld hebt moet je hem wel even synchroniseren. Als je SV wat onrustig stationair loopt is synchroniseren sws geen slecht idee.

Als je zelf geen apparaat voor hebt / kunt lenen kun je er ook eentje maken van wat slangwerk een paar flesjes en wat dikke olie. (Sowieso 2 slangdikker gebruiken dan benzineslang. Anders slurpt hij zo de olie op en heb je mooie rookwolkjes. Vraag me maar niet hoe ik erachter ben gekomen :+.)

Is allemaal al gedaan door de garage, maar vond de specificatie met kleppen niet stellen, en wel synchroniseren en zonder koelvloeistof te vervangen raar. Dacht dat dit een beetje samenhing, maar radiator kan je dus evt wel laten zitten.
 
Kortweg; ja, als je hem naar beneden duwt, zoals je moet doen voor het vervangen van bougies, kom je een heel eind. Je maakt het jezelf wel uitdagender. O-)
 
Controleren kan idd ook zonder de rad eraf te halen, maar vervangen raad ik ten zeerste af synchroon stellen doe ik op gehoor, en controleer daarna met het apparaat, het verbaasd me hoe dicht ik bij het eindresultaat zit😍

Je hoeft dan alleen de tank omhoog te zetten, en de motor stationair laten lopen.
Als hij niet goed loopt, de motor uitzetten, en dan vol gas geven, dan komt het stelschroef heel mooi tevoorschijn, en kun je hem zelfs met de hand draaien, 🤣
Doe dit een paar keer totdat hij mooi gelijkmatig stationair loopt
 
'(
156 dkm ! :}

≥ suzuki sv 650 N - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Zo te zien is deze 1st gen SV650 ook het hele jaar door gebruikt.
Het tweede blok heeft in elk geval genoeg pekel gezien en de radiateur is een keer vervangen (door die van een S)

4k geleden blok vervangen met nieuwe olie, net 1k nadat ze de motor hadden dan heb je pech of je wist het van te voor, maar kijk naar het olie filter die is al jaren niet meer vervangen volgensmij, doe je wel olie maar geen filter'(.
Vind het een beetje een appart verhaal.
 
Ook een beetje korte beschrijving als je het mij vraagt. Mooi brik voor bijna geen geld of lekker laten staan. :Y

Mijn 85k Sv heeft een idioot lange onderhoudslijst. _O-
 
Ik zou er nog geen €700,- voor willen betalen.... Heb in het verleden betere deals aangeboden gekregen, klink ik dan verwend? De laatste was misschien een bouwpakket maar ach dat is onderdeel van de hobby.
 
Zover ik weet is het wel heel slecht op die manier, maar dat kan aan mij liggen.

Ik ben aangenomen bij een bedrijf, waarbij ik elke dag 100 km rijdt,
Ik denk dat de motor nu snel omhoog gaat met de km stand😈
Roger, op hoeveel sta jij nu?
 
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Die van mij staat nog net niet op de 111k.
Blok loopt nog steeds prachtig.
 
Lieve lezers, ik ben van plan om een tweede generatie SV650s te kopen en te begrenzen op A2. Nou vroeg ik mij af of iemand hier nog toevallig een 25KW CDI (2003-2006) op zolder heeft liggen. Ik kan op internet alleen CDI'tjes vinden vanaf bj. 2007
 
Doet de dealer er niet moeilijk over het feit dat het CDI niet van hunzelf komt? Eerste generatie is veel makkelijker en goedkoper.
Ik heb het via TT motoren gedaan, kostte me iets meer dan 100 ekkies voor op kenteken.
 
Lieve lezers, ik ben van plan om een tweede generatie SV650s te kopen en te begrenzen op A2. Nou vroeg ik mij af of iemand hier nog toevallig een 25KW CDI (2003-2006) op zolder heeft liggen. Ik kan op internet alleen CDI'tjes vinden vanaf bj. 2007
In heb een sv uit 2004 te koop met 35kw begrenzing
 
Doet de dealer er niet moeilijk over het feit dat het CDI niet van hunzelf komt? Eerste generatie is veel makkelijker en goedkoper.
Ik heb het via TT motoren gedaan, kostte me iets meer dan 100 ekkies voor op kenteken.
Eerste generatie is inderdaad makkelijker en goedkoper om te begrenzen, maar ik vind het uiterlijk en de injectie van de 2e gen toch wat aantrekkelijker. Afgelopen week met een Suzuki erkende dealer gesproken, die zijn bereid om het voor mij te monteren maar kunnen geen garantie leveren.
In heb een sv uit 2004 te koop met 35kw begrenzing
Volgens mij heb ik die op Facebook voorbij zien komen, is die 35KW op uitdraai of ook op kenteken?
 
Eerste generatie is inderdaad makkelijker en goedkoper om te begrenzen, maar ik vind het uiterlijk en de injectie van de 2e gen toch wat aantrekkelijker. Afgelopen week met een Suzuki erkende dealer gesproken, die zijn bereid om het voor mij te monteren maar kunnen geen garantie leveren.

Volgens mij heb ik die op Facebook voorbij zien komen, is die 35KW op uitdraai of ook op kenteken?
probeer niet de 03 SV te kopen, het schijnt dat deze unieke onderdelen heeft, die ALLEEN passen op de 03.
Welke dat zijn weet ik echter niet
 
Eerste generatie is inderdaad makkelijker en goedkoper om te begrenzen, maar ik vind het uiterlijk en de injectie van de 2e gen toch wat aantrekkelijker. Afgelopen week met een Suzuki erkende dealer gesproken, die zijn bereid om het voor mij te monteren maar kunnen geen garantie leveren.

Volgens mij heb ik die op Facebook voorbij zien komen, is die 35KW op uitdraai of ook op kenteken?
Ik heb zo’n tuv bewijs
 
Toch wel erg blij met mn 2003tje! Afgelopen zomer gekocht, en beurt laten doen door een garage. Hoef dus zelf niet op zoek naar specifieke onderdelen. Heb dus ook geen idee of deze moeilijk te vinden zijn. Lijkt me ook niet handig aangezien ik zeer a technisch ben;)
 

Bijlagen

  • AEC3BE38-1608-4DC1-AD74-EB5F59303E2D.jpeg
    AEC3BE38-1608-4DC1-AD74-EB5F59303E2D.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan