Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verder gaat het topic hier weer goed vooruit :]
En weer veel fotomateriaal 8-)

Ik ben weer wat achter. Ik ga het later in de week is allemaal is goed bijlezen :Y

Maar op dat spijtige ongevalletje wilde ik toch al eventjes reageren ...




Ik ga me ook al stillaan voorbereiden op een nieuwe OP voor het volgende deeltje, want als het zo doorgaat zal dat er snel moeten komen 8-)
 
...
Je bent mijn held DKP!
...
Nee hoor :N
Ik zou je held zijn als ik het gebeurde ongedaan kon maken voor je ...
... maar die power heb ik niet ... helaas ... -O-

Zal morgen of ergens in de week verder ingaan op je PB'tje ;)



Zelf ook ooit een crash gemaakt waarbij het nog veel meer dan bij jou mijn eigen fout was, maar gelukkig niemand anders bij betrokken was. Vond alles tweedehands, behalve de koplamp.
De nieuwe heb ik toen 340€ betaald :X
En dat was een USA (Katana) koplamp. De EU versie was zels 380€ :X
 
@paul br : jammer voor je.
@dkp : mooi van je.
@worldbeater : Ik heb hetzelfde probleem gehad. Rubbers niet te vinden/ te duur. 'k Heb het zelf opgelost door een champagnekurk bij te snijden en achterin de beugel te schuiven. In dat kurk daarna een gat erin boren zodat de pin van je kuip erin gevat blijft. Wat zwarte verf en t is opgelost;
Het kurk doet hetzelfde als dat rubber. Het spant net genoeg en dempt de trillingen.
Probeer eerst met een model en maak daarna een goeie.
 
Balen Paul Br! Klinkt als een lullig ongeluk, maar wat Worldbeater al schreef, achteropkomend verkeer is vaak de 'schuldige'. Succes met het opknappen! Ik heb eventueel nog een origineel (en enigszins lelijk) ruitje liggen...
En mooie actie inderdaad DKP!

Ik heb trouwens van het weekend mijn nieuwe ruitje erop gezet: wat een verschil! Ik kan nu weer mijn hoofd draaien op de snelweg zonder dat ik gelijk kramp krijg in mijn nekspieren _O-
 
Ben van plan om zelf de bougies te vervangen binnenkort die zitten er nu al 23k kilometers in, dit stond in de (haynes) werkplaatshandboek/leiding toch?
Geen idee hoe lang deze van de TL1000/Raptor er in zaten. :)



Lekkage daar gevonden, de schokbreker is nu spontaan compleet leeggelopen en de ingaande demping is 100% weg.

 
Laatst bewerkt:
Aan de hand van de tekening zou ik zeggen nr 19:
[afbeelding]
Maar bij de onderdelenlijst staat vermeld dat er totaal 4 gebruikt worden, terwijl het er volgens mij 6 zijn (3 per zijde).
Interessant . .ik vind het lastig om te zien of dit de grote doorvoerrubbers zijn. :)
Bedankt voor de moeite in ieder geval, met dit nummer krijg ik enorm veel hits. :}
Vandaag even Japparts afwachten en anders bestellen. :Y

Heb de oude mee naar de zaak om te laten zien hoe hard ze geworden zijn.
Lijkt wel steen. _O-
 
@paul br : jammer voor je.
@dkp : mooi van je.
@worldbeater : Ik heb hetzelfde probleem gehad. Rubbers niet te vinden/ te duur. 'k Heb het zelf opgelost door een champagnekurk bij te snijden en achterin de beugel te schuiven. In dat kurk daarna een gat erin boren zodat de pin van je kuip erin gevat blijft. Wat zwarte verf en t is opgelost;
Het kurk doet hetzelfde als dat rubber. Het spant net genoeg en dempt de trillingen.
Probeer eerst met een model en maak daarna een goeie.
The real MacGyver. :o :t

Hoe krijg ik het kapje met die koppelingskabel erdoor eraf?
Alles is los, de kabel resteert.

Gisteren bij de Cagiva gedaan, daar zit er gewoon een sleufgat.
Drie boutjes los is all it takes.
 
Geen idee hoe lang deze van de TL1000/Raptor er in zaten. :)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/DSC_0353r.jpg"]afbeelding~][/URL]

Lekkage daar gevonden, de schokbreker is nu spontaan compleet leeggelopen en de ingaande demping is 100% weg.

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/DSC_0359r.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zie je wel dat drie motoren niet genoeg is!
Bij de een lekt de schokbreker, dus daar kan je niet veilig mee rijden.
Bij de ander kan de kuip niet vast, dus je hebt geen knipperlichten, dus je kan er niet veilig mee rijden.
Je hebt er nog maar één over nu, en als die uitvalt zit je zonder vervoer. Dus op z'n minst nog één reserve nodig!

</vriendin-overtuig-modus uit>
 
Zie je wel dat drie motoren niet genoeg is!
Bij de een lekt de schokbreker, dus daar kan je niet veilig mee rijden.
Bij de ander kan de kuip niet vast, dus je hebt geen knipperlichten, dus je kan er niet veilig mee rijden.
Je hebt er nog maar één over nu, en als die uitvalt zit je zonder vervoer. Dus op z'n minst nog één reserve nodig!

</vriendin-overtuig-modus uit>
_O-
 
Vorige week m'n navigatiesteun laten poedercoaten. Ben erg tevreden met het resultaat:

full

(rechts onder de GIpro zit de druppellader aangesloten)

Close up van de structuur van de poedercoat en de mooie zwarte (Moto Guzzi) bolkop inbusboutjes:
full



Verschil:
full

full
 
Zie je wel dat drie motoren niet genoeg is!
Bij de een lekt de schokbreker, dus daar kan je niet veilig mee rijden.
Bij de ander kan de kuip niet vast, dus je hebt geen knipperlichten, dus je kan er niet veilig mee rijden.
Je hebt er nog maar één over nu, en als die uitvalt zit je zonder vervoer. Dus op z'n minst nog één reserve nodig!

</vriendin-overtuig-modus uit>
_O- _O- _O- _O- :}

Gelukkig hoef ik die niet te overtuigen, mail wel vaker wat door en dan wil ze gelijk kijken.
Drie vind ik zelf wel genoeg. :+

Vandaag niet op de Appie, die rijdt voor geen ene meter met 'bokkig' woon~werk - file - en mijn recente heupdysplasie.
Maar het belangrijkste was het mogelijke buitje vanmiddag, daar is de motor te edel voor. :') :')

Dus nu maar extra dagje 23x2 km op de ondersteundetrapfiets. :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Update n.a.v. mijn synchronisatie gestuntel:

Vorige week een sync poging gedaan, waarbij onjuiste veronderstellingen leidden tot onjuiste uitkomsten... ;)

Omdat de vacuum dopjes versleten waren en de nieuwe nog een paar dagen onderweg, heb ik de carburateurs (toch) meteen ook maar laten reinigen. Daarbij zijn ook 4 O-ringetjes vervangen (nr. 45).
De mengselschroeven zijn door de reiniger teruggezet zoals ze stonden, op 2,5 slag voor alle vier.

Bij wijze van experiment heb ik ze zelf een kwart teruggedraaid (of eigenlijk, ingedraaid om de 2,5 te verifieren en 2,25 uitgedraaid).

Na montage van het spul de volgende bevindingen:
- ik heb iets meer choke nodig bij het starten (kan verklaarbaar zijn door iets armer mengsel?)
- bij synchroniseren (bij ongeveer 1750 rpm, volgens Haynes) blijft de meteruitslag van cilinders 2 en 4 constant, die van cilinder 1 en 3 blijven enigszins trillen
- vacuum is binnen de marges voor alle 4 de cilinders gelijk (na afstellen), ook bij hogere toeren
- stationair toerental 'zwabbert' een beetje, zo op het oog met een variatie van 250 rpm en de motor 'gromt' wat meer; klinkt niet als een verbetering
- tijdens het rijden zijn bij hogere toeren nog steeds trillingen in het stuur merkbaar; minder dan twee weken geleden, maar meer dan vóór de winter
- de temperatuur van de uitlaatbochten is ongeveer even hoog (gisteren tijdens een tochtje door het Brabantse land op verschillende momenten gemeten)
- bij warme motor is mij geen blauwe / donkergrijze uitstoot uit de uitlaat opgevallen (maar ik heb er ook niet specifiek naar gekeken)

Ben al met al nog niet tevreden met het resultaat en denk erover om bij een Suzuki dealer langs te rijden om te vragen of zij er met een deskundig oor eens naar willen luisteren.

Vóór die tijd wil ik nog eerst zelf de bougies bekijken en het brandstofkraantje vervangen, dat bleek bij volle tank tóch enigszins te druppelen bij losgenomen vacuumslang.

En toen het hele spul in elkaar zat en ik de kraan even op PRI zette om de vlotterkamers vol te laten lopen, gutste de brandsof langs de kuip:
full

Er zit nu een noodslangetje op, binnenkort een nieuw origineel bestellen.
 
Aan de hand van de tekening zou ik zeggen nr 19:
[afbeelding]
Maar bij de onderdelenlijst staat vermeld dat er totaal 4 gebruikt worden, terwijl het er volgens mij 6 zijn (3 per zijde).


19 | 09320-08018-000 | CUSHION, CENTER | 004 | € 2,06 p.st.
Ik heb een mail van Japparts dat ze iets hebben met 25.5 mm en een gat van 9 mm.. maar ze zeggen alleen niet welke het is.
Misschien deze :? en alle doorvoertules op de site zijn te klein.

Straks even bellen na vijf uur, kan ik woensdag misschien even snel de kuipen erop zetten. O-) O-) *O*
Edit. dat benne 'em.. en onderweg.. morgen of woensdag weet ik meer. *O*
 
Laatst bewerkt:
zoozoo. Gaat snel hier. Een aantal mooie updates. Ik zit zelf nog te kloten met een lekkende benzinekraan.
Niet heel makkelijk om precies te vinden waar het in de benzinekraan zit. Maar weer de tank eraf halen en zoeken.

Ook heb ik een xenon set klaarliggen om te monteren. H4 Bi-xenon 6000k.
 
Even een vraag over de reservetank.

Als je deze wil activeren zit je het kraantje op res toch?
Als je daarna gaat tanken moet je hem dan eerst dicht doen voor je tankt of maakt dit niet uit?
 
Vanavond de rubbers in de bus van Japparts. *O*

Ik heb alvast de nieuwe knipperlicht glazen gemonteerd. (onder)



Verder niet zo handig werken met die kuipen in de tuin. _O-
 
ze liggen wel zacht ;)
Momenteel op een kist in de tuin, boven op elkaar met beddenslopen erom. :+
Ophangen met staaldraad is ook een optie.

Ik had ze eerst letterlijk in de bosjes onder een boom op de grond gelegd, maar we krijgen regelmatig bezoek van katten.
En ik heb geen zin dat ze daarop gaan vegeteren met die kattenpootjes.

Normaal was het natuurlijk kuip eraf, en twee uurtjes later er weer op..
 
ja dan kun je ze beter instoppen in een sloop ofzo.
Ook dan maak je het natuurlijk interessant voor katten maar nog altijd beter dan dat ze op de lak gaan zitten/liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan