Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Heb nog wel een linker spiegel voor je. Alleen moet je het rubber even overzetten. Mag je hebben tegen verzendkosten.
 
Motor staat nu niet thuis (bij m'n pa binnen) dus kan even geen foto maken helaas. Denk dat ik gewoon ff langs de motorboer ga en dat hij wellicht het snel kan fixen.

Trouwens, hier de foto van de motor:
full


Mag die in OP? *O*
 
Bedankt voor het aanbod, maar dan moet ik alsnog de spiegel los draaien (wat dus niet wil met dat verrekte schroefje). Dat zou m'n probleem dus niet oplossen ;)

Je hebt twee bouten waarmee de spiegel aan de topkuip vastzit. Daarnaast zit er nog een inbusbout in het scharnierpunt (rubber iets verder oprollen). Als je die aandraait zou hij niet meer naar binnen mogen klappen. Als deze zijn dolgedraaid mag je een nieuwe spiegel kopen. Zou ik gelijk voor aftermarket gaan. Stomme rubbers :+

Als die bouten bij de topkuip dolgedraaid zijn dan zul je ff moeten prutsen om je spiegel van de motor af te krijgen.
 
Ik ga volgende week waarschijnlijk kijken bij een cbr600f3. Van het jaar 1997 en met 55000km op de teller.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt
 
na mijn eertste rit dit jaar ,kwam ik tot de conclusie dat ik mijn remhandel vrij ver moet in trekken voor een goede remresultaat(sponzig)
Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt voor de tips/

Of kan ik dit beter aan een vakman overlaten,gezien mijn niet zo heel ver gaande technisch inzicht.
 
Ik ga volgende week waarschijnlijk kijken bij een cbr600f3. Van het jaar 1997 en met 55000km op de teller.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt
Ratel bij koude of warme motor bij terugzakken in toeren vooral tussen 6000 en ongeveer 2000 rpm duidt op een falende nokkenaskettingspanner / versleten ketting. Verder is het slim om het voltage op de accu te meten bij draaiende motor. Als dat bij draaiende motor redelijk stabiel oploopt met de toeren tot een max van ergens rond 14 en iig minder dan 15 volt is de spanningsregelaar ook goed.

Verder kijken naar algemene staat van onderhoud en dingen die je bij elke motor moet checken.
Remmen, banden, keerringen, olielekkages, corrosie etc.

Succes, zijn kwalitatief gewoon hele sterke motoren!
 
na mijn eertste rit dit jaar ,kwam ik tot de conclusie dat ik mijn remhandel vrij ver moet in trekken voor een goede remresultaat(sponzig)
Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt voor de tips/

Of kan ik dit beter aan een vakman overlaten,gezien mijn niet zo heel ver gaande technisch inzicht.
Kijk even aan of het na de eerste rit niet vanzelf stukken beter gaat. Zo niet moet het inderdaad even goed aangepakt worden. Maar in principe zou er niet uit zichzelf lucht in moeten komen. Dan zouden bijvoorbeeld de slangen wat minder stug geworden kunnen zijn waardoor je wat minder druk voelt. Ook kan je systeem heel mild lekken waardoor bij hard knijpen langs een van de verbindingen of keerringen remvloeistof lekt. Dat laatste is makkelijk te checken, 't eerste is een gevoelskwestie eigenlijk maar zou niet na 1 winter ineens heel erg op moeten treden.
 
Ratel bij koude of warme motor bij terugzakken in toeren vooral tussen 6000 en ongeveer 2000 rpm duidt op een falende nokkenaskettingspanner / versleten ketting. Verder is het slim om het voltage op de accu te meten bij draaiende motor. Als dat bij draaiende motor redelijk stabiel oploopt met de toeren tot een max van ergens rond 14 en iig minder dan 15 volt is de spanningsregelaar ook goed.

Verder kijken naar algemene staat van onderhoud en dingen die je bij elke motor moet checken.
Remmen, banden, keerringen, olielekkages, corrosie etc.

Succes, zijn kwalitatief gewoon hele sterke motoren!

Dankjewel voor de info! Gaat hopelijk goed komen
 
Alweer even niks laten horen hier, maar er is genoeg gebeurd aan de CBR. Begrenzing is eruit, kleppen gesteld, alles flink opgepoetst zodat na de winter alleen het stof eraf hoeft etc. Maar ook een paar optische veranderingen. Zo ben ik begonnen met de saaie mat zwarte remklauwen wat mooier te maken, deze zijn goud geworden.

full


Vorig jaar kreeg ik steeds vaker last van de sportievere houding. Aangezien ik het zonde vond om de motor al weg te doen, heb ik de clip-ons vervangen door een recht stuur + risers. Hierdoor zit ik mooi rechtop! Ik ben dit momenteel nog aan het afronden dus de stuurdempers zitten er nog niet op. Maar bij deze de resultaten. Ik ben er zelf heel erg blij mee!

full

full

full

full

full
 
DUALDEVIL: bedankt voor je reactie.

Cootjuh:erg gaaf zo'n hoog stuur op je cbr.
maar hoe zit het met je stuuruitslag?komt het stuur tegen niet tegen de kuip?
 
DUALDEVIL: bedankt voor je reactie.

Cootjuh:erg gaaf zo'n hoog stuur op je cbr.
maar hoe zit het met je stuuruitslag?komt het stuur tegen niet tegen de kuip?

Nee deze komt net niet tegen de kuip. Ik heb het ruitje wel aan moeten passen, hier kwam het stuur in eerste instantie wel tegenaan. Nu heb ik de volledige stuuruitslag zonder iets te raken.
 
welk merk stuur/risers heb je ?
past dit ook op een ouder type (1997) cbr?
Ik had ook een sbk stuur op mijn vorige motor(gsx-f)
En dat beviel zeer goed.
 
"nieuwe'' motor gekocht, dus van GSR forum naar CBR forum verhuisd !
Deze is van 2013 , heeft abs, Dam uitlaat en smoked screen
Zijn er nog hier die dit type motor hebben ?
full
 
Laatst bewerkt:
welk merk stuur/risers heb je ?
past dit ook op een ouder type (1997) cbr?
Ik had ook een sbk stuur op mijn vorige motor(gsx-f)
En dat beviel zeer goed.

Stuur is volgens mij een originele cb500 stuur. Risers zijn merkloos. Ik had ze via marktplaats gekocht dus weet het niet precies!
Op iedere motor is het passend te maken, maar je hebt er wel veel werk mee! Ik heb onder andere gaten geboord in mijn kroonplaat, onderin verstevigd met 4mm dik staal, gaskabels verlengd en kuipruitje aangepast. Het is wel super stevig via deze manier en vele malen goedkoper dan een set van ABM en dergelijke. Ik was nu onder de €50,- klaar.
 
Ik ga volgende week waarschijnlijk kijken bij een cbr600f3. Van het jaar 1997 en met 55000km op de teller.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt

Ratel bij koude of warme motor bij terugzakken in toeren vooral tussen 6000 en ongeveer 2000 rpm duidt op een falende nokkenaskettingspanner / versleten ketting. Verder is het slim om het voltage op de accu te meten bij draaiende motor. Als dat bij draaiende motor redelijk stabiel oploopt met de toeren tot een max van ergens rond 14 en iig minder dan 15 volt is de spanningsregelaar ook goed.

Verder kijken naar algemene staat van onderhoud en dingen die je bij elke motor moet checken.
Remmen, banden, keerringen, olielekkages, corrosie etc.

Succes, zijn kwalitatief gewoon hele sterke motoren!

Dankjewel voor de info! Gaat hopelijk goed komen

Zie OP:
Nieuwe item toegevoegd, redelijk bovenaan:

Waar moet ik op letten als ik een CBR wil gaan kopen?

Aan de hand van wat DD hierboven zegt..
Het verandert nl. nooit en het wordt relatief vaak gevraagd.

Mocht er vanaf nu een newbie naar vragen, weten we ook dat diegene de OP niet heeft doorgelezen.. Instant ban.

OK.DOEI.
 
"nieuwe'' motor gekocht, dus van GSR forum naar CBR forum verhuisd !
Deze is van 2013 , heeft abs, Dam uitlaat en smoked screen
Zijn er nog hier die dit type motor hebben ?
[afbeelding]


:^

Bwhahaha...

Mooi ding, maar denk dat iedereen met een CBR hier juist een relatieve cheapskate is die voor relatief weinig een super duurzame motor heeft.. Denk niet dat er iemand eentje uit 2013 kan veroorloven.. Kost dat, als ik vragen mag?
 
"nieuwe'' motor gekocht, dus van GSR forum naar CBR forum verhuisd !
Deze is van 2013 , heeft abs, Dam uitlaat en smoked screen
Zijn er nog hier die dit type motor hebben ?
[afbeelding]

Denk dat die van jou de jongste is, de meeste zitten rond de '95-'96 met uitschieters naar de jaren 2000 :+

Tis wel een mooie motor om te zien, mss ooit als ik de centen heb 8-)
 
Hee mede CBR rijders,

Ik zit al een tijdje op MF (ben niet heel actief) en heb mijn CBR inmiddels een jaartje of twee, maar omdat ik dit topic af en toe bekijk wil ik me bij deze even voorstellen.

Ik ben Rick, 22 jaar en heb dus een CBR600f uit '92. Ik ben ben begonnen met motorrijden op een Suzuki gs500 maar dat beviel niet zo. Als student duurde het verder niet lang voordat ik bij de betrouwbare, goedkope en mooie CBR uit kwam. Heb na aankoop direct de olie vervangen en inmiddels ook twee keer de NAKS (het zal is niet:P). Sinds een paar honderd km ook weer nieuwe bandjes (Michelin Pilot Road 2) dus nu wachten op lekker weer :)

Zal der ook een paar plaatjes bij doen:
full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan