Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS...Is er iemand al eens staande gehouden met de Tuono (Twin) voor een geluidsmeting waarbij diegene een enkele open pijp had gemonteerd?? (zonder DB killers...of met).

anyway, wat lag erop en wat was de uitslag?? :?
 
Verschilt natuurlijk per demper en de staat van de demper. Maar reken er maar op dat je goed de Sjaak bent.

Zie dit voorbeeld.
 
Precies, ik heb een enkele Laser Duotech (nog geen E of e kunnen vinden).
Er zit nu geen DB killer in, maar ik die erbij zit een gewoon een simpel open buisje. (zonder kartels of extra vernauwingen, het heeft een grote diameter...ik heb niet het idee dat dit wat doet).

Ook zou ik het graag eens willen meten mét en zonder DB killer. Ik vind idd die milieudelict boetes á 375 euro een beetje achterlijk.
 
Laatst bewerkt:
Dat milieudelict is ook super flauw. Daarbij vindt volgens mij bijna iedereen het 2-cilinder gebulder juist fantastisch ;)

Er staat me iets van bij dat er twee maten killers zijn/waren voor Laser uitlaten. Misschien kun je dat even bij ze navragen? Is Nederlands bedrijf tenslotte.
 
PS...Is er iemand al eens staande gehouden met de Tuono (Twin) voor een geluidsmeting waarbij diegene een enkele open pijp had gemonteerd?? (zonder DB killers...of met).

anyway, wat lag erop en wat was de uitslag?? :?
Nooit staande gehouden en mijn vorige eigenaar ook nooit over gehoord.
Zaten 2 akra's steigerpijpen onder zonder een DB killer en zonder E keur. Niet te paranoïde over denken.
Zolang jij je gewoon enigszins aan de geluid eisen voldoet en niet overal de toerenbegrenzer opzoekt zal er niet gauw een agent zijn die je een Flip verkoopt.
Heb er in Duitsland ook nooit gezeik mee gehad. Had er daar overigens wel DB Killers in maar meer voor de vorm dan dat ik het idee had dat het iets uitmaakte.

Nogmaals. Als je je gewoon gedraagt op de motor trek je ook geen aandacht.
Ga je als een debiel lawaai lopen maken tja dan kan je verwachten dat ze je op verschillende punten zullen aanpakken.
 
Gewoon een mooi pijpje kopen wat jou mooi lijkt! Nog nooit iemand gezien die hier in NL de lul was. Tenzij hij of zij zich ook nog eens hufterig gedroeg.

Wel een kopen met de mogelijkheid van DB-killer voor Duitsland en circuitdagen ;)

full


Nog steeds een peppie pijp Tigcraft :9~

full


Of de MIVV
 
Laatst bewerkt:
Precies, ik heb een enkele Laser Duotech (nog geen E of e kunnen vinden).
Er zit nu geen DB killer in, maar ik die erbij zit een gewoon een simpel open buisje. (zonder kartels of extra vernauwingen, het heeft een grote diameter...ik heb niet het idee dat dit wat doet).

Ook zou ik het graag eens willen meten mét en zonder DB killer. Ik vind idd die milieudelict boetes á 375 euro een beetje achterlijk.

Ik weet niet of je mijn uitlaat mooi vind (zie OP) maar een maat van me heeft dezelfde te koop. Pimmie is ook al getipt maar geen idee of hij geinteresseerd is. Prijs zal schat ik rond de €125 a €150 euro liggen, met linkpijp!!!
 
Precies, ik heb een enkele Laser Duotech (nog geen E of e kunnen vinden).
Er zit nu geen DB killer in, maar ik die erbij zit een gewoon een simpel open buisje. (zonder kartels of extra vernauwingen, het heeft een grote diameter...ik heb niet het idee dat dit wat doet).

Ook zou ik het graag eens willen meten mét en zonder DB killer. Ik vind idd die milieudelict boetes á 375 euro een beetje achterlijk.
de duotec is een topuitlaat.
ik heb hem op me blade.
de mogelijkheden:
-geen db= aso hard
-rechte db=sportief luid
-kromme db=saaaaai

ik heb die kromme toen los gekocht bij boonsta, maar hij hoort erbij te zitten.
 
Dat milieudelict is ook super flauw. Daarbij vindt volgens mij bijna iedereen het 2-cilinder gebulder juist fantastisch ;)

Er staat me iets van bij dat er twee maten killers zijn/waren voor Laser uitlaten. Misschien kun je dat even bij ze navragen? Is Nederlands bedrijf tenslotte.

was een nl bedrijf, ze zijn inmiddels falliet volgens mij
 
Nee hoor. Er is wel één en ander mee gebeurt de afgelopen jaren maar Laser bestaat nog steeds. Eerst was de bedrijfsnaam Jama en Laser was een merknaam van dat bedrijf. Daarna is als ik het goed heb de zaak verkocht en is Laser ook bedrijfsnaam geworden. Ergens bij de oude eigenaar in de la lag nog een werkmaatschappij met Jama in de naam, en die is failliet gegaan. Had toen met de uitlaten al niets meer te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je mijn uitlaat mooi vind (zie OP) maar een maat van me heeft dezelfde te koop. Pimmie is ook al getipt maar geen idee of hij geinteresseerd is. Prijs zal schat ik rond de €125 a €150 euro liggen, met linkpijp!!!

Bedankt voor het aanbod, maar ik vind de Duotec Titanium een schitterende pijp (die ligt er nu op). Klinkt overigens wel als een goede prijs.

de duotec is een topuitlaat.
ik heb hem op me blade.
de mogelijkheden:
-geen db= aso hard
-rechte db=sportief luid
-kromme db=saaaaai

ik heb die kromme toen los gekocht bij boonsta, maar hij hoort erbij te zitten.

Inderdaad, zit nu geen db-killer in. Maar ik overweeg het wél ivm dat ik erg dicht tegen Rotterdam aan woon, er regelmatig langs/doorheen ga en men blijkbaar een zero tolerance beleid aan het voeren is. Op al m'n vorige motoren had ik een open pijp(en), nooit gezeur mee gehad, zelfs op de 916 met 52mm termignoni's.... :} :9~
Maar de Tuono blaft nóg een heel stuk harder, het geluid is nu ERG ERG hard, als dat iets minder (en wellicht dieper) is met de rechte db killer (die ik heb liggen) dan scheelt het me wellicht heel wat pegels als ik eens een sjacho bromsnor tegenkom.
(Zie dit topic: Open uitlaat controle Rotterdam )

EDIT: ik heb net gekeken, blijk er toch een "e4" op te staan *O* ...HOE IS HET MOGELIJK, zeker zonder db killer. Ik denk dat ik gewoon die rechte (de enige die ik heb) monteer. Dat schijnt maar een klein beetje te dempen + dan is de combi e-keur pijp + gemonteerde db killer = geen gezeik zonder meting (en wellicht ook geen gezeik met meting).

EDIT 2 voor de geïnteresseerden: hoeveel db de 2004 Tuono mag maken volgens het plaatje op het balhoofd: 94dB(A) dus. En als men het niet kan 'vinden' op de motor of kenteken, dan schijnt de politie een normblad te hebben, met daarbij voor 1000cc motoren 103 dB.

Hierbij nog een quote van een de wettekst hierover:
--------------------------------Artikel 5.4.11------------------------
1 Motorfietsen moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.
2 Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd.
3 Motorfietsen moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 3 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb. 1981, 741).
4 Motorfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze.
5 Motorfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de in onderstaande tabel bij de onderscheiden cylinderinhouden telkens vermelde waarde:
Cylinderinhoud t/m Maximum toegestane waarde
- 80 cm3 91 dB(A)
- 125 cm3 92 dB(A)
- 350 cm3 95 dB(A)
- 500 cm3 97 dB(A)
- 750 cm3 100 dB(A)
-1000 cm3 103 dB(A)
>1000 cm3 106 dB(A)
Onze Minister stelt regels vast omtrent de wijze van meten van deze waarden.
-------------------------------------------------------------------------------------------



Grotefoto-4PURNYHR.jpg


e4 2065 by jama *O*
Grotefoto-MRNIKDFF.jpg
 
Laatst bewerkt:
De meeste DuoTech dempers zijn net als de HotCam dual sound dempers. Deze hebben een groot deel buis met demperwol en laatste stuk een reflectiekamer.

De legal insert dwingt het uitlaatgas door de reflectiekamer, de sport insert sluit het kort. Geen insert wordt bij de dual sound niet geadviseerd.

full
full
 
Ik weet niet of je mijn uitlaat mooi vind (zie OP) maar een maat van me heeft dezelfde te koop. Pimmie is ook al getipt maar geen idee of hij geinteresseerd is. Prijs zal schat ik rond de €125 a €150 euro liggen, met linkpijp!!!

Hoi Arie, heb je vanochtend nog een PM gestuurd. Zeker geinteresseerd alleen kreeg ik een interessante aanbieding ietsje dichterbij. Daar ga ik morgen eerste naar toe.
 
Dit is wat er normaal onder de Tuono zit als ik niet naar het circuit ga.

Titanium Arrow systeem van voor naar achter. In gewicht hetzelfde als alleen de standaard Aprilia demper.... :X

full


Zeer 'interessant' geluid zonder Db killers.... O-)
 
Nee hoor. Er is wel één en ander mee gebeurt de afgelopen jaren maar Laser bestaat nog steeds. Eerst was de bedrijfsnaam Jama en Laser was een merknaam van dat bedrijf. Daarna is als ik het goed heb de zaak verkocht en is Laser ook bedrijfsnaam geworden. Ergens bij de oude eigenaar in de la lag nog een werkmaatschappij met Jama in de naam, en die is failliet gegaan. Had toen met de uitlaten al niets meer te maken.

klok ,klepel efin ...
 
De meeste DuoTech dempers zijn net als de HotCam dual sound dempers. Deze hebben een groot deel buis met demperwol en laatste stuk een reflectiekamer.

De legal insert dwingt het uitlaatgas door de reflectiekamer, de sport insert sluit het kort. Geen insert wordt bij de dual sound niet geadviseerd.

[afbeelding][afbeelding]

COOL!! Goede informatie, wat ik me alleen afvraag is waarom 'geen db insert' niet wordt geadviseerd? Technisch ivm prestaties, gezondheid vd motor, of puur geluidsniveau? Weet je dat toevallig ook?
 
Het is me wel eens verteld toen ik de Laser mensen sprak tijdens een beurs maar ik ben bang dat ik het niet onthouden heb.
 
Interessant al dat over uitlaten :Y . Waarom wil je eigenlijk een andere open demper Pimmie? Voor op het circuit dat je de arrow niet sloopt?

Ik heb eergisteren op de Rusty gold swap een korte Supertrapp gekocht voor een paar tientjes... Moet m wel even opknappen, maar toch wat speciaals 8-) . Ben benieuwd wat voor geluid die produceert tov mijn titanium evo.
 
COOL!! Goede informatie, wat ik me alleen afvraag is waarom 'geen db insert' niet wordt geadviseerd? Technisch ivm prestaties, gezondheid vd motor, of puur geluidsniveau? Weet je dat toevallig ook?
Ik heb deze demper op mijn Tuono 2003 liggen. Er zat geen sport insert bij toen in de motor kocht, enkel de legal insert. Zonder insert is het geluidsniveau van het niveau Harley met open pijpen. Bijzonder asociaal en niemand die achter je wil rijden.

Ik heb de legal insert zodanig ingekort dat het geluidsniveau binnen de perken blijft, maar toch lekker klinkt. Komt ook nog door de bekende bezemsteel truc ;).

Vraag me alleen af hoe de demper klinkt als de motor voorbij komt gereden. Op de motor hoor je altijd redelijk wat motorgeluiden en zit je natuurlijk ook voor de uitlaatdemper. Voor mijn gevoel klinkt de Laser Duotech niet echt donker genoeg. Als ik oordoppen in heb echter wel.
 
Interessant al dat over uitlaten :Y . Waarom wil je eigenlijk een andere open demper Pimmie? Voor op het circuit dat je de arrow niet sloopt?

Ik heb eergisteren op de Rusty gold swap een korte Supertrapp gekocht voor een paar tientjes... Moet m wel even opknappen, maar toch wat speciaals 8-) . Ben benieuwd wat voor geluid die produceert tov mijn titanium evo.

Dat ook, is best een zeldzaam systeem. Daarnaast is ie gewoon veel te luid (vergelijk het maar met de PH-DDA ;)). Met een enkele demper met db-killer hoef ik veel minder te verbouwen voordat ik het circuit op hoef.

Op straat dus de Arrows, op het circuit de enkele gesmoorde en goedgekeurde demper.

Daarnaast ga ik in Augustus naar de Alpen. Daar is het ook best verstandig om redelijk gedempt te rijden. (en E-keur).
 
Laatst bewerkt:
Op verzoek van Dutch,

Voor de mensen die opzoek zijn naar een klepje voor de slipper clutch.

Hier de afmetingen.

2014_05_06_23_22_43.jpg

2014_05_06_23_23_06.jpg

2014_05_06_23_23_27.jpg


Als iemand deze info op wil nemen in de OP dan vind ik dat geen bezwaar *D
 
Hey Thanks!!!

Dan moet het dus deze zijn, de 6mm variant:

http://www.filterservice-twente.nl/...t]=677&cHash=611b1ddd7532a4e80db01c5527df0d34
PS. ze rekenen € 8.95 verzendkosten B|

Terugslagklep-6mm-alu_02.gif

Specs:
Terugslagkleppen voor benzine en diesel
Terugslagklep 6mm

#Aluminium
Aansluitingen: 2 x 6mm slangpilaren
Geschikt voor o.a. benzine, diesel, ppo
Materiaal: aluminium
Demontabel en reinigbaar

Staat alleen niet bij geschikt voor lucht oid, maar dat zal we goed gaan dan :?
EDIT: ik weet ook dat de slang 12mm buitendiameter is, dus 6mm binnen zal dan wel kloppen toch? @motorpsycho, dit is ook de klep die er nu tussen zit?
 
Laatst bewerkt:
Vergeten jullie niet in te schrijven voor de 7de Juli, Spa?

Ik verzamel de namen en geef dan door dat we met een groep komen. Ik kan helaas niet voor jullie afzonderlijk boeken met het nieuwe systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan