Bol D'Or liefhebbers show your bike VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is nou en achterband :} past er helaas bij mij niet in :]
Nou zoals je ziet past het prima.......... :+
Het wiel monteren zou mij ook prima afgaan, de achtervork monteren is "iets" meer werk.
Maarre, bij een vorige post werd het commentaar gegeven dat het nog wel op een Bol moest gaan lijken. Nou volgens mij doet dat 't.
 
Daar heb ik er ook 1 van:



En inderdaad, het wiel monteren is zo moeilijk niet.
Maar de achterbrug is een ander verhaal.
Hier is het nog duo vering maar tegenwoordig mono-shock......
 
Iemand ervaring met het uitdeuken van een tank? Zit 1 flinke deuk in.Kun je die onder luchtdruk er goeddeels uit laten ''ploppen'' ??
 
Collega is ernstig handig. Twee rechter handen, ervaring en de middelen zal ik maar zeggen. Voor is een offset tandwiel gemaakt, van naaf van oud tandwiel en een nieuw tandwiel (dacht ik). Dus in de categorie show your collega z'n bike en omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
full

full

Het idee is om het toch behoorlijk op een originele Bol te laten lijken. Dus ondanks de andere vorken gekozen voor:
- standaard knippers en verlichting
- standaard schetsplaten en voetsteunen
- 4 in 2
- standaard beplating
- standaard tellerset
- chromen beugels onder de buddy
- standaard knoppen
Nu nog aanzuigrubbers en carb's erop.....
 
Zit tegenwoordig iets hoger........ ;) :Y

[~[url="http://i749.photobucket.com/albums/xx139/peet3kabo75/opbouw%20nieuwe%20uitvoering%20rode%20bol/DSC_0089_zpse3473a46.jpg"]afbeelding~][/URL]

En deze is gemaakt zonder de nodige bijzondere middelen.
Alleen slijpschijf lasapparaat en meetgereedschap, dus met een beetje handigheid kan iedereen dit..... :Y :Y
Ziet erg gaaf uit. Welke voorvork en achtervork heb je gebruikt?
Zo te zien niet de standaard carburateurs. Waar komen die vanaf? (ik gok Suzuki GSX750F) Zijn deze beter op de K&N (lookalike?) filters af te stellen?
 
Achterband is weer op 7000 km, :( Bridgestone BT 45 ík wil wel eens wat anders proberen, wie heeft er ervaring met bv Pirelli Sport Demon of met de Metzler Lasertec wat sturen betreft?nat,droog? en de slijtage?? :] :]


ruim een ton gereden met 3 setjes lasertec, zomer en winter. goede grip droog, uitstekende grip nat, aardig bochtengedrag, geen cupping, zeer goede levensduur.
 
Ziet erg gaaf uit. Welke voorvork en achtervork heb je gebruikt?
Zo te zien niet de standaard carburateurs. Waar komen die vanaf? (ik gok Suzuki GSX750F) Zijn deze beter op de K&N (lookalike?) filters af te stellen?

Dank je.
Zijn de voorvork en achterbrug van een FZR1000 exup ('93 t/m '95)
Achterbrug past zo met een vulbus om de achteras.
De carbs zijn inderdaad van een GSX750F, maar van vele Suzuki's passen. Als je gewoon de BST36SS carbs hebt.
Heb alleen de spacing aangepast maar ook dat stelt niet veel voor.
Met de K&N (geen lookalikes) zijn deze goed af te stellen. Geen dipjes en trekt goed door en pakt perfect op.
 
Ik zag op het onovertroffen forum, of er iemand was die ervaring had met het uitdeuken van een benzinetank d.m.v. luchtdruk. Nou, die ervaring heb ik wel. Samen met Martien heb ik geprobeerd om de tank van zijn cb 750 op die manier uit te deuken. Nou op deze manier gaat het niet. Ondanks dat we de tank met spanbanden op een paar stevige stukken hout (2x3) vastgesnoerd hadden ging te tank aan de onderkant uit elkaar (breder). Dus als je tank te smal is, een oplossing maar voor uitdeuken niet. De tankbevestiging vóór paste meteen niet meer ha ha . Deuken “trekken” ze er tegenwoordig uit; bij stalen tanks zeker, dit om te voorkomen dat er hele dikke lagen plamuur gebruikt moeten worden. Hier krijg je dan weer problemen mee als je goed wilt spuiten.


Dit berichtje werd mij toegestuurd,of ik dat even op het forum wilde zetten bij deze dus :]
 
Iemand hier een interessante tip om gechromeerd buizenwerk te (laten) herstellen?

Op mijn CB250N heb ik een bagagerek staan. Eén van de bevestigingspunten is afgescheurd en een ander punt heeft niet meer veel te missen of het is ook zo ver. Dat moet natuurlijk gelast worden, maar dan is ook de chroomlaag naar de vaantjes. Dan kan ik het natuurlijk opnieuw laten chromeren, maar zijn er misschien methodes waarbij schade aan de chroomlaag minimaal is?
 
Laatst bewerkt:
Ik zag op het onovertroffen forum, of er iemand was die ervaring had met het uitdeuken van een benzinetank d.m.v. luchtdruk. Nou, die ervaring heb ik wel. Samen met Martien heb ik geprobeerd om de tank van zijn cb 750 op die manier uit te deuken. Nou op deze manier gaat het niet. Ondanks dat we de tank met spanbanden op een paar stevige stukken hout (2x3) vastgesnoerd hadden ging te tank aan de onderkant uit elkaar (breder). Dus als je tank te smal is, een oplossing maar voor uitdeuken niet. De tankbevestiging vóór paste meteen niet meer ha ha . Deuken “trekken” ze er tegenwoordig uit; bij stalen tanks zeker, dit om te voorkomen dat er hele dikke lagen plamuur gebruikt moeten worden. Hier krijg je dan weer problemen mee als je goed wilt spuiten.


Dit berichtje werd mij toegestuurd,of ik dat even op het forum wilde zetten bij deze dus :]

Goeie tip, maar waarmee wordt dat trekken gedaan, weet je dat toevallig ook??
 
Iemand hier een interessante tip om gechromeerd buizenwerk te (laten) herstellen?

Op mijn CB250N heb ik een bagagerek staan. Eén van de bevestigingspunten is afgescheurd en een ander punt heeft niet meer veel te missen of het is ook zo ver. Dat moet natuurlijk gelast worden, maar dan is ook de chroomlaag naar de vaantjes. Dan kan ik het natuurlijk opnieuw laten chromeren, maar zijn er misschien methodes waarbij schade aan de chroomlaag minimaal is?

ben maar timmerman, maar hardsolderen,vlammetje ,draadje messing ofzo.(kan je later mooi poetsen)
maar het forum kennende komt zo de "gouden tip"

(nou zo ?????????????????????????????? ) :?
 
Laatst bewerkt:
Morgen maar eens kijken of er weer leven in 1 van de bolletjes kan krijgen, accus bijgevuld en onder de lader gezet
Ik ben benieuwd
 
Ik heb inmiddels alweer een kleine 800km er op zitten,van de week even naar de accu gekeken,en moest hem toch ook bijvullen.

full


Zo heb ik ooit m'n Bol opgehaald,geloof dat ik dit plaatje nog niet, hier heb laten zien?
 
En Raywi ?gereden? ik gisteren 120 en vandaag 160 km wel wat "lekkage langs de toerenteller kabel aansluiting,maarja dat hoort er een beetje bij,misschien een nieuw ringetje er in :]
 
En Raywi ?gereden? ik gisteren 120 en vandaag 160 km wel wat "lekkage langs de toerenteller kabel aansluiting,maarja dat hoort er een beetje bij,misschien een nieuw ringetje er in :]

Yep, is een gevoelig lekplekje. :Y Nieuw ringetje en opgelost. Maar is wel niet in 1-2-3 vervangen. Kleppendeksel eraf en je moet de nokkenaslagerschaal met de aansluiting er ook afhalen en uit elkaar nemen.

Mooie foto "voor". Die hadden we inderdaad nog niet gezien. Nog meer respect voor het eindresultaat nu, Theo :} Als je dat allemaal kan, zal zo'n prutsringetje vervangen ook wel klein bier zijn voor je.
 
En Raywi ?gereden? ik gisteren 120 en vandaag 160 km wel wat "lekkage langs de toerenteller kabel aansluiting,maarja dat hoort er een beetje bij,misschien een nieuw ringetje er in :]


:Y Theo, Na wat werkzaamheden in de tuin e.d. heb ik zaterdag de 900 leven gegeven en even een rondje van 40-50 km gemaakt , bolletje loopt wel zo netjes en zonder enig probleem starten. *O*



Vanmiddag met buurman en rondje dijk gedaan :] , Wijk bij Duurstede-Schoonhoven-Rhenen en weer naar huis. mooi ritje om alles weer even het gevoel te geven, alleen had heel Nederland volgens mij deze route bedacht was druk en je komt bijna ogen te kort.

Heb de 1100 nog in slaap gehouden en een extra pilletje gegeven , heb de Cabs gedemonteerd om te reiningen.

Iemand in het bezit van een ultrasonreininger ??? waar van ik even gebruik kan/mag maken.
Zal nog even revisiesetjes halen en dan eerdaags weer monteren en kijken of dat effect heeft.

Al met al een productief en lekker weekendje net zelfs de BBQ nog even aangehad.
 
Yep, is een gevoelig lekplekje. :Y Nieuw ringetje en opgelost. Maar is wel niet in 1-2-3 vervangen. Kleppendeksel eraf en je moet de nokkenaslagerschaal met de aansluiting er ook afhalen en uit elkaar nemen.

Mooie foto "voor". Die hadden we inderdaad nog niet gezien. Nog meer respect voor het eindresultaat nu, Theo :} Als je dat allemaal kan, zal zo'n prutsringetje vervangen ook wel klein bier zijn voor je.


wist niet dat daar een ringetje in zat die heb ik nog nooit gekontroleerd of vervangen,het is toch wel een gewoon O ringetje??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan