Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Excuseer, ik snap alleen niet waarom je een linkerbocht in het midden of zelfs links van de weg in gaat sturen.Leuk filmpje. Met name die vrachtauto direct achter een bocht geeft perfect aan waarom je hier meestal niet hard kunt rijden.
1255 Minsk!
rijden die er nog veel rond en zij onderdelen goed verkrijgbaar?
ik vinnet zulke grappige brommertjes..
Uitlopend verhaal. Vietnamezen zijn er niet echt meer gecharmeerd ervan. Veel rook en stank. Olie voor 2takt is wat moeilijker verkrijgbaar soms, zorg dat je genoeg inslaat (2 extra flessen). Onderdelen viel mij niet tegen, maar regel een onderhoudsset voor je weg gaat. Extra koppelingsplaten, etc...
Is de kwaliteit zo eh, typisch oostblok?
wellicht eens proberen om je dan weer in het gesprek van de laatst binnengekomen klant te moeien ??????Kopen en verkopen
Waar ik ook nooit aan kan (en zal) wennen is hoe het er in winkels aan toe gaat. Je bent in een winkel bezig met het kopen van een aantal dingen. Er komt iemand binnen, stelt dwars door jouw verhaal een vraag en de verkoper handelt dat gewoon eerst af en komt daarna (meestal) weer bij je terug. Als hij dan bv. net bezig was met het uittellen van boutjes kan hij weer overnieuw beginnen. En dat kan zich meerdere malen herhalen.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat de verkoopster 4 keer opnieuw moest beginnen met het tellen van de reeds gepakte boutjes. En dat was in mijn favoriete zaak, dus ik kon niet weggaan (wat ik ook wel heb gedaan). Roepen dat ze met jou bezig zijn? Dat kan, alles kan, maar heeft gewoon geen enkel effect. Dit gebeurt in ongeveer elke zaak die ik ken. Alleen in de rij voor de kassa van de supermarkt heb je er geen last van, maar daar kom ik toch al nooit.
Ze heeft moeite met de juiste ingredienten vinden. Gaat nog wel gebeuren, ooit .En, nog gelukt?
Ze heeft moeite met de juiste ingredienten vinden. Gaat nog wel gebeuren, ooit .
Cartelvorming en prijsafspraken zullen dan ook geen uitzondering zijn zeker?
Spiegels
De gemiddelde Vietnamees gebruikt de motorspiegels alleen om te kijken of het haar nog goed zit als de helm wordt afgezet. In NL wordt tijdens de rijopleiding het gebruik van je spiegels er ongeveer in getimmerd. Ik gebruik ze dus constant, en zeker hier in Vietnam.
Dus toen mijn linkerspiegel er half bij hing na parkeren in Nha Trang baalde ik behoorlijk. Een set van dezelfde spiegels kost VND 650.000, wat behoorlijk prijzig is voor hier. Voor ongeveer datzelfde bedrag heb je een fles 12 jaar oude single malt Schotse whisky van een betere kwaliteit dan de spiegels. Helaas niet bruikbaar op de motor, dus toch de spiegels maar vervangen.
Een week later precies hetzelfde!
Ik had toen de keus. Opnieuw dure spiegels? Nee, dan liever de whisky. Een set goedkope spiegeltjes erop zetten was een optie, maar die zijn een stuk kleiner en lager. Of zelf iets maken. Dat dan maar. Ik heb een stuk RVS op maat geslepen, een beugeltje eraan gemaakt, het spiegeltje erop gelijmd en dit gezekerd met wat ijzerdraad.
Mooi? Nee, oerlelijk! Misschien dat een likje zwarte verf helpt. Maar het zit er nu al ruim een half jaar op: het is dus duidelijk hufterproof. Al met al ben ik dik tevreden.
En ja, de whisky smaakte ook uitstekend. Win-win dus.
[afbeelding]
Waarom spiegels? Je oren openhouden is in Vietnam veel belangrijker.