Tuono Topic **512**

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Arie, zet maar een linkje naar deze post, is te weinig er een eigen topic van te maken ;)

Stap 1, het loshalen van de tellerpartij:
- draai de vier imbusschroeven van de topkuip los
- haal de topkuip eraf en maak de stekker van de koplamp los
- draai de vier imbusschroeven van de zwarte afdekplaat los
die plaat kan misschien blijven zitten, maar hij is snel genoeg los en dan heb je beter zicht en bereikbaarheid
- draai de drie moeren los waarmee het dashboard vastzit en haal de stekker uit het dashboard

Stap 2, loshalen tellerbehuizing
- leg de teller met het glas op een handdoek op tafel
- draai de acht schroeven los waarmee de twee helften aan elkaar zitten.
- vier kruiskopjes verzonken aan de bovenkant, vier aan de rand aan de onderkant
- haal de achterkant eraf

Stap 3, het vervangen van het lampje:
- de lamphoudertjes kun je gewoon met een kwartslag linksom losdraaien. Misschien met de hand, ik heb er even een tangetje bij gepakt voor beter grip.
- trek het lampje eruit, T5 wedge base.

Ter lering ende vermaeck:
- bij de waarschuwingslampjes wordt de kleur van het licht bepaald door het lensje (die met het zijstandaard / low fuel enz symbool)
- de kleur van de tellerverlichting wordt bepaald door een condoompje over het lampje, bij de mijne oranje.

Stap 4, de zaak weer in elkaar zetten;
- nieuw lampje in de houder
- houder terug in printplaat
- deksel terug op voorkant, let erop dat het rubber overal netjes komt te zitten
- schroefjes terug, vast = vast, bij te vast zou het glas van de tellers kunnen barsten als de motor in de zon staat
- dashboard terugzetten, afdekkapje terug, topkuip terug.

Omdat de dash van de stroom is geweest staat je dagteller op nul en zul je de tijd en schakellamp opnieuw in moeten stellen.

Als er opmerkingen / toevoegingen zijn hoor ik het wel, dan edit ik de post.

Disclaimer: bovenstaand is een beschrijving van mijn persoonlijke ervaring, ik ben niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van het volgen van bovenstaande beschrijving.
 
Volgens mijn is dat de racer van de eigenaar, hij was msl voorrijder met dat ding.
Komt uit Italië en is volgens mijn een tuono factory cup edition nooit leverbaar geweest in NL.
Mijn tuono heb ik daar gekocht, en serieus die man weet zoveel van aprilia af, maar is Kawasaki dealer?
En hij leest hier ook af en toe mee.
 
Een orginele kuip zou hem sterk in waarde laten stijgen imho.
Dit geld gaat hij er in deze staat niet snel voor vangen lijkt me, orgineel verkoopt toch beter, vooral zo'n speciale uitvoering.
 
Volgens mijn is dat de racer van de eigenaar, hij was msl voorrijder met dat ding.
Komt uit Italië en is volgens mijn een tuono factory cup edition nooit leverbaar geweest in NL.
Mijn tuono heb ik daar gekocht, en serieus die man weet zoveel van aprilia af, maar is Kawasaki dealer?
En hij leest hier ook af en toe mee.

Klopt, heb vroeger bij Teunissen met veel plezier zaken met hem gedaan.

Moet nog steeds een keer de tijd nemen om langs te rijden.
 
Heren, wegens een vrij stupide actie (don't ask), de volgende vraag:

Gaat om dit onderdeel (groene pijl):

2rze0bs.jpg


Hoe verwijder je deze? Ik heb uiteraard al de knipperlichten verwijderd, en de 2 imbusjes onder de cockpit, maar hij lijkt nog ergens vast te zitten. Het voelt alsof hij vast zit met zo'n "druk-pen", die in de rubbers geklemd zit en die je er zo uit kunt trekken, maar weet dit niet zeker en wil niet nog meer slopen. Wie of wie?

Mijn dank is groot!
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik ben reeds een tijdje aan het uikijken voor een naked.maar geraak er niet goed uit.
nu heb ik reeds 2 nakeds gaan testrijden (met duo) de ktm 990 superduke, en de FZ1.
nu weet ik een tuono factory staan van 2007 voor 6.500€ in belgie natuurlijk. ik vind dit nogal aan de forse kant, wat denken jullie.
2de vraag is de tuono geschikt om met duo te rijden, meestal verlengede weekendje of op vakantie zo weinig mogelijk autostrade.
3de vraag is de factory ook geschikt om op het circuit te rijden en dan bedoel ik (snel en veilig) aangezien ik van een R1 2009 racer kom en de laatste jaren enkel op circuit gereden heb.
om een indicatie te geven ik reed op de 2009 R1 assen oude ruskenshoek 1.48.1
graag had ik van de kenners nuttige en zinnige antwoorden op mijn vragen.

grtz
vergeten te melden de optie lijst volgens de verkoper. al denk ik dat sommige dingen standaard op de factory zitten.
Complete uitlaatlijn Akrapovic.
Power commander + KN filter.
Brembo radial rempomp.
Gill Tooling regelbare voetsteunen.
Tal van carbon onderdelen

grtz
 
Laatst bewerkt:
@El Pollo Diablo:

Die inbusbouten zijn volgens mij voor de topkuip, niet voor de luchtinlaat. Je hebt toch wel de 2 schroefjes vooraan eruit gedraaid?

En niet om je af te zeiken, maar omdat ik het zelf ook niet helemaal zeker wist, en ik het best een leuk 'weetje' vind: het is inbus, en niet imbus. Heb even op Wiki gekeken:

INBUS = Innensechskantschraube Bauer und Schaurte ('Innensechskantschraube' is Duits voor 'binnenzeskantschroef'; Bauer und Schaurte (Neuss, Duitsland) heeft die gepatenteerd).
 
Laatst bewerkt:
@chris46R1
1) hangt ook af van km stand, staat van onderhoud, onderhandelingsruimte enz
2) hangt van de duo af. Er zijn uiteraard motoren die meer duo-vriendelijk zijn, maar er zijn Tuonoisti die regelmatig met duo rijden
3) zeker de Factory (= nog betere vering enz) is uitstekend voor op het circuit. Misschien wat minder perfect dan een racer met lage clip-ons enz, maar als je met een naked het circuit op wilt zijn er weinig die aan een Tuono Factory kunnen tippen.
 
@chris46R1
1) hangt ook af van km stand, staat van onderhoud, onderhandelingsruimte enz
2) hangt van de duo af. Er zijn uiteraard motoren die meer duo-vriendelijk zijn, maar er zijn Tuonoisti die regelmatig met duo rijden
3) zeker de Factory (= nog betere vering enz) is uitstekend voor op het circuit. Misschien wat minder perfect dan een racer met lage clip-ons enz, maar als je met een naked het circuit op wilt zijn er weinig die aan een Tuono Factory kunnen tippen.

hoi bedankt al voor je uitleg.
hier nog wat informatie.

de km stand is 24000km
de handelaar waar ie nu te koop staat heeft em destijds verkocht aan de persoon die hem nu bij hem heeft achtergelaten. dus hij heeft er steeds het onderhoud op gedaan.
ik heb net kontakt gehad met de verkoper voor 6200€ mag hij weg.
de duo zitster is mijn vrouw en heeft tot hiertoe enkel op racers achterop gezeten dus een verslechtering zal het niet zijn.
grtz
 
@chris46R:

€6500 klinkt best goed voor een Factory met Acrapovič van voor tot achter. Hangt natuurlijk ook van km-stand en algehele staat af. Plus ik weet niet zoveel van Belgische prijzen.

Wat het duo-rijden betreft: dit hangt in hoge mate van degene die achterop zit af (hoeveel zij (/hij?) van motorrijden/jou houdt) en van je rijstijl. Maar het zitje stelt niet zoveel voor en ikzelf zou niet zo snel mijn vrouw achterop nemen, of het zou voor een ritje naar Scheveningen moeten zijn (btw, ik woon 10 km van het strand).

Punt 3: heb je de foto's in de openings post niet gezien? Dus zeker wel geschikt om mee op het circuit te rijden. Of je de 1.48 op Assen ermee haalt weet ik niet.
 
@El Pollo Diablo:

Die inbusbouten zijn volgens mij voor de topkuip, niet voor de luchtinlaat. Je hebt toch wel de 2 schroefjes vooraan eruit gedraaid?

En niet om je af te zeiken, maar omdat ik het zelf ook niet helemaal zeker wist, en ik het best een leuk 'weetje' vind: het is inbus, en niet imbus. Heb even op Wiki gekeken:

INBUS = Innensechskantschraube Bauer und Schaurte ('Innensechskantschraube' is Duits voor 'binnenzeskantschroef'; Bauer und Schaurte (Neuss, Duitsland) heeft die gepatenteerd).
Ok, inbus, goed om te weten :+

Vooraan in het rode "kapje" ook de schroeven in elk geval verwijderd. Ik begin te vrezen dat de hele voorkant eraf moet |( Zitten namelijk nog 2 schroeven ACHTER het rode kapje, waar je dus zo niet bij komt..

2zfr8ys.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook even een rek geinstalleerd op de Tuono, volgens mij hier nog niet langs zien komen. Een Ventura bike rack met dubbele tas, superveel ruimte samen met mn zijtassen nu.

Zit alleen te twijfelen of ik niet op zoek ga naar iets anders, installatie is niet het vlotste klusje, hele kont moet er namelijk af, en om hem er nou op te laten zitten is ook niet het mooiste gezicht met van die lompe beugels...

Heeft iemand hier ervaringen met deze tassenset?

full

full

full
 
Zo, ook even een rek geinstalleerd op de Tuono, volgens mij hier nog niet langs zien komen. Een Ventura bike rack met dubbele tas, superveel ruimte samen met mn zijtassen nu.

Zit alleen te twijfelen of ik niet op zoek ga naar iets anders, installatie is niet het vlotste klusje, hele kont moet er namelijk af, en om hem er nou op te laten zitten is ook niet het mooiste gezicht met van die lompe beugels...

Heeft iemand hier ervaringen met deze tassenset?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Ik heb zelf OXFORD tassen en geen rek. Voor mij geen probleeem maar zoveel mensen zoveel wensen
 
@Chris46R:
Mijn vriendin is 1,68m en vind het niet prettig achterop zitten, hard zitje en benen opgetrokken.
Voor de rest kan ik je niet helpen heb mijne ook pas sinds vorig jaar sept, maar een ding doet die goed en dat is sturen, en op het circuit zal die het ook wel goed.
 
@Chris46R:
Mijn vriendin is 1,68m en vind het niet prettig achterop zitten, hard zitje en benen opgetrokken.
Voor de rest kan ik je niet helpen heb mijne ook pas sinds vorig jaar sept, maar een ding doet die goed en dat is sturen, en op het circuit zal die het ook wel goed.

hoi

mijn vrouw is 1.72
harde zit is nochtans beter dan zachte zit, misschien biedt corbin (zie link) een oplossing
kun je geen raiser laten draaien om de voetsteunen wat naar beneden te brengen?
Buddy Fashion Online Store voor al uw motoraccessoires en motorzadels.
 
@ el pollo diablo ; ik heb zelf eens de air duct (volgens mij heet deze zo) moeten vervangen. Je dient hiervoor de topkuip los te schroeven anders kom je niet bij de 2 bouten. Dan heb ik het over het zwarte kapje over de koplampen. Succes. Grt.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, viel uiteindelijk best mee. je hoeft de topkuip ook niet helemaal te demonteren. Een paar schroeven losmaken zodat je speling genoeg hebt om bij die 2 boutjes te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan