Yamaha XV Virago topic [deel II]

hallo, even een vraagje...
ik rijd zelf intruder dus ben niet helemaal thuis in de virago.
nu heb ik voor mijn vrouw een virago 920 gekocht en helemaal opgeknapt....
nu zit daar alleen nog zo een afgrijselijk verstelbaar stuur op en wil ik daar een ander stuur op zetten met risers....maar dit is een amerikaans model en daar zit zo een digitaal dashboard op en die zit ook vast aan de bussen waar het stuur op vast zit...
heeft een van jullie daar misschien een mooie oplossing voor...

tja en dan als laatste...ik weet dat de virago een kwaaltje heeft met de startmotor...maar ik heb het idee dat na het starten de startmotor vrij lang blijft meedraaien, is dit normaal of word dat weer sleutelen?
 
teller kun je er tussenuit halen. Moet je wel een truc uithalen met de bedrading. Oftewel bedradingsschema bekijken en computer gaan bypassen. Dus eigenlijk de juiste draden gaan doorverbinden. Ik zal eens kijken of ik nog terug kan vinden hoe ik dat destijds heb gedaan. Hoelang blijf de startmotor meedraaien. Een paar seconden is niet erg.
 
op zich als je erop let is het maar een paar seconden maar krijg het idee dat het langer is dan dat het hoort...

wat betreft die computer, die kan op zich wel blijven zitten maar dat stuur is gewoon afgrijselijk.....en ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om die grondplaat voor die computer te bevestigen
 
helaas kan ik even niets proberen, ik heb namelijk de dop die links in het carter zit om de krukas te verdraaien stuk gedraait....
ben nu op zoek naar een andere dop
 
Hallo, ik twijfel momenteel heel erg wat ik moet kopen. (in ieder geval een Virago).
Ik heb van alles gereden, buikschuivers (Kawa GPZ900R, GPX 600R), toerders (Yam XS750, XJ750, BMW K75), Woon/werk (NTV 650), maar heb laatst een klein stukje op een Virago 750 (1985) gereden. Ik heb ook een Kawa LTD 454 gehad en vond dat lekker rijden, maar te licht. Bij elk zuchtje wind ging ik richting andere rijbaan en hij zat niet echt lekker.
Ik twijfel nu tussen een Virago 535 en 750.
Ik ga deze voornamelijk gebruiken voor woon/werk (ca. 5km) in de stad en voor toertochten in het weekend (ca. 100-150km).
Hij zal altijd buiten staan onder een zeil en poetsen vind ik leuk werk.
535 lijkt mij makkelijk in de stad maar weet niet hoe dit op langere afstanden gaat (snelweg en binnenweggetjes). 750 lijkt mij beter op de snelweg. maar in de stad misschien iets te log?

Iemand ideeën?

Als ik op marktplaats enzo kijk is de 750 iets goedkoper en mijn budget is niet zo groot.
Daardoor moet ook mijn NTV Revere in te ruilen zijn.
Mijn vriendin heeft op dit moment een 535. Is leuk voor in de stad en korte stukkies maar voor de snelweg en toertochten zou ik wat anders nemen.

Ze gaat hem morgen inruilen voor een XJ6 F ABS bij Motorport Uithoorn. Dus als je een leuke virago 535 zoekt is ie daar straks te koop ;)
 
Ik heb erover nagedacht en het gaat de 750 worden. Dan wil ik wel het model vanaf 1984 met de druppeltank en uitwendige luchtfilters. Dat vind ik de mooiste modellen.
 
Hi Allen,

Ik heb een virago 750 uit '95 met een verrotte uitlaat. De achterbocht is op 2 plaatsen afgebroken. Nu wil ik er graag een nieuwe uitlaat onder gooien. Heeft iemand een idee waar ik een uitlaat kan vinden?

Op zich mogen het ook best "open pijpen" zijn, een chopper mag natuurlijk best wel wat geluid maken.

Weet iemand wat? ik houd me graag aanbevolen!

Groet, Arjan
 
komt nog, als ik een fatsoenlijke heb ;)
gitster een tocht gemaakt. en tijdens de oversteek met de pont. op de foto gezet door mijn vriendin.
motortocht27-05-2012veerpont.jpg
 
mooi
was dat een midnight special ooit?
ga denk morgen ff richting Olst.
kan ik ook weer es met een pontje.
 
Hallo,

Sinds afgelopen weekend heb ik een een Yamaha XV1100 Virago.
Het wordt mijn eerste motor sinds ik vorige week mijn motorrijbewijs heb gehaald.
Nou ben ik nogal van het knutselen/sleutelen, en ik ben dan ook direct begonnen mijn XV1100 een beetje meer naar mijn persoonlijke smaak te veranderen.
Niet heel drastisch, maar zaken zoals een ander stuurtje, paint job, enz.

Nu heb ik de sissy bar en het originele zadel eraf gehaald omdat ik een meer 'lage' look wil cree"eren aan de achterkant.
Nu heb ik met betrekking hierop twee vragen:

-Het frame loopt achter vrij 'hoog' door (ondersteuning passagierszadel als het ware).
Is er een andere manier om dit te verlagen zonder in het frame te hoeven slijpen?
Het gaat mij er om dat het frame en daarmee het achterspatbord dichter op m'n achterwiel komen.

-Ik vind zelf een plat, klein zadel mooi, maar heb een probleem dat velen van jullie wellicht herkennen: mevrouw wil ook achterop kunnen..
Zijn hier creatieve oplossingen voor te verzinnen? Bijvoorbeeld een demontabele buddy seat o.i.d?
Daarnaast wellicht iemand met tips/adresjes voor mooie custom zadeltjes?

Zou tof zijn als ik wat reacties kreeg, b.v.d!
 
Je zou kortere achterveren kunnen proberen. Dat is volgens mij de enige manier om de
boel te laten zakken zonder te slijpen. Of je moet het spatbord onder het achterframe monteren.
 
Gooi ik er onvoorgesteld ook een vraag in :))

Btw ik ben Drama en dat is ook mijn kennis van motortechniek, maar ik heb voor een leuk bedrag (€150,00) een XV500SE uit 83 kunnen overnemen die enige tijd heeft stilgestaan.

Wat is het verstandigst nu om te doen? Hem gelijk proberen te starten of eerst de brandstof te vernieuwen? Voor hij werdt weggezet heeft hij nog wel een beurtje gehad maar dat is dan toch ook alweer 2 jaar geleden.

Hoor het graag.
 
Alle oude benz eruit, carbs schoonmaken, benzine kan 'vergummen', olie + filter vervangen en bougies vervangen, starten maarrrrrrr *D
 
Alle oude benz eruit, carbs schoonmaken, benzine kan 'vergummen', olie + filter vervangen en bougies vervangen, starten maarrrrrrr *D


Thanx

Alles behalve de Carbs schoonmaken moet wel lukken :),

Vraag is alleen nu hoe maak ik de Carburateur schoon ( en hoe krijg ik het kreng eraf) Nee niet mijn vrouw.......
 
Hallo allemaal,
Zojuist heb ik dit stuur op mijn XV1100 Virago gemonteerd:
Stuur Drag Wide Chroom - 7/8 inch (22 mm) : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts
Echter, ik heb de originele risers gebruikt (schuine).
Nou is het 'rechte stuk' van het originele stuur zo'n 25 CM, terwijl het rechte stuk van dit stuur 32 CM is.
Gevolg: ik raak heel licht m'n tank.
Nu heb ik tussen beide risers ringetjes gezet, maar hiermee is het probleem nog niet opgelost.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Welke risers moet ik gebruiken, en waar kan ik deze (in omgeving Dordrecht) het beste halen?

B.v.d.!
 
Hey Retto,
Ziet er vet uit!
Ik zie dat jij ook je stuur hebt aangepast, heb jij hiervoor risers gebruikt?
Zo ja wat voor en waar heb je ze gekocht?
 
Hi Allen,

Ik heb een virago 750 uit '95 met een verrotte uitlaat. De achterbocht is op 2 plaatsen afgebroken. Nu wil ik er graag een nieuwe uitlaat onder gooien. Heeft iemand een idee waar ik een uitlaat kan vinden?

Op zich mogen het ook best "open pijpen" zijn, een chopper mag natuurlijk best wel wat geluid maken.

Weet iemand wat? ik houd me graag aanbevolen!

Groet, Arjan


inmiddels een achter pijp kunnen bestellen in Lelystad. daar hebben ze ze gewoon nog leverbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan