Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
heb hem net verkocht
Nee dat weet ik, jij was geloof ik ook degene die zei dat er in een ZZR-250 hetzelfde blok zat als in de ER-5. (no offence)
Moet ik toch ff op reageren, volgens mij wordt ie teruggevoerd door een diafragma (vernauwing) in de inlaat, en niet de sproeiers.
Laag olie-verbruik? ja dat mag ik toch wel hopen, 't is geen 2-takt
Olie-verversen: Ja, olie-bijvullen: nee, of je moet wel een heel erg gare ER-5 hebben.
Remmen ben ik het mee eens, remmen blinken zeker niet uit in overtuiging. voorvering had inderdaad iets strakker (instelbaar) mogen zijn, maar de achtervering??? denk dat je ze eens moet gaan afstellen? je kan ze toch keihard afveren hoor.
Prijs: met een beetje pingelen 4600 nieuw, begrensd, gratis slot, goedkope verzekering, geen aflever-kosten, 1e beurt gratis, korting op kleding....
Wellicht interessant om te vermelden dat je een willekeurige motor toch echt WEL officieel (op kenteken) kunt terugvoeren naar 25kW, d.m.v. het export->import truuckje (zie de threads daarover). Inclusief het fysieke begrenzen zelf, testbankrun en het Duitse verhaal kost 't 500 euro. Als ie al fysiek is begrensd en je hebt een uitdraai zal 't denk ik richting de 350 gaan.
heb hem net verkocht
[*]officieel 25kw: ja
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)
(Afbeelding)
is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1
heb hem net verkocht
[*]officieel 25kw: ja
[*]merk/Model: Honda CB-1
[*]Bouwjaar: 1989(?)-1993
[*]Terugvoermethode: Ringen in de inlaat
[*]eigenschappen motor: Hoogtoerig, stuurt zeer makkelijk, alleen de veirng is naar mijn mening iets te slap.
[*]Prijs: 1750-2750 afhankelijk van bouwjaar, staat en aantal vervangingsonderdelen (andere uitlaat e.d.)
(Afbeelding)
is niet de mijne, maar die ziet er niet echt uit als een originele cb-1
Ja ik heb namelijk het opvoerkitje om het zo maar te noemen erbij gehad en dit bestaald uit 2 naalden en nog wat dingetjes.
Verderest over de veering, heb ik er zelf soms last van maar alleen in lange bochten en als je kijkt in het blaadje motortourisme van oktober 2004 dan staat het over de achervering erbij en nog meer dingen.
Ik heb de achterveering nu staan zals ie hoort te staan volgens het boekje omdat ik niet een van de zwaarste ben.
Dan heb ik toch een illegaal kenteken dan of het is via import gegaan, dat durf ik niet te zeggen... heb hem nl zo gekochtMotor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kenteken
Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kentekenTip, geen gelul, gewicht van de rijder en de vering afstelling van het boekje klopt geen hol van, dat komt omdat ze ervanuit gaan dat je er alleen rustig op tourd.
Als je rustig rijdt is alles ok, maar als je bochten boven de 140 wilt nemen moet je zorgen dat je vering op de een na strakste (of sterktste) stand staat, meer naast je motor gaan hangen ipv er recht op blijven zitten, dan gaat het goed, anders gaat 'ie zwabberen.
Wat ook helpt in lange snelle bochten is je bandenspanning iets lager zetten als normaal.
Trouwens, ik vertrouw niet zo graag blindelings op een blaadje, maar ondervindt het graag zelf. Na wat tips op MF over de vering en zitpositie kan ik nu ook met 160 bochten maken (snelweg afrit), terwijl dat daarvoor met 130 bijna niet eens kon.
Succes
Oeps dubbel
Komt wel overeen toch?
Motor is NIET officieel op 25 Kw te zetten en dat weet ik HEEL zeker
Alleen met vermogensuitdraai enzo...blablabla moeilijk moeilijk, maar NIET offcieel op kenteken
Dan heb ik toch een illegaal kenteken dan of het is via import gegaan, dat durf ik niet te zeggen... heb hem nl zo gekocht
[*]officieel 25kw: ja
[*]Merk: Kawasaki zx-6r [*]Bouwjaar: 1998 t/m 2005
[*]Terugvoermethode: verschilt (kijk evt. op www.kawasaki.nl)
[*]eigenschappen motor: Kent iedereen wel, DE supersport!
[*]Prijs: 11.398,-
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Suzuki SV650
[*]Bouwjaar: 1999/2005
[*]Terugvoermethode: 1999 t/m 2002 dmv inlaatrubbers vanaf 2003 dmv een andere CDI
[*]eigenschappen motor: Sportieve V-twin motor, zowel met als zonder stuurkuip te krijgen, stuurt heel scherp. Soepel blok pakt bij lage toeren al lekker op. Goedkoop in aanschaf. Vooral populair onder de beginnende motorrijder
Vanaf 2003 heeft de SV een totaal nieuw uiterlijk gekregen, motorish is er injectie toegepast heeft de motor dubbele gaskleppen gekregen(1ste gasklep electronish geregelt)
[*]Prijs: 8000,- nieuw 2dehands rond de 3500,-/4000,-
(Afbeelding)
2003 model met stuurkuip.
'Lichte' motorfietsen voor klein rijbewijs
Ook 'dikke' cruisers kunnen in 25 kW-uitvoering worden uitgevoerd.
Sinds enige jaren kennen we twee soorten motorrijbewijzen: het oude 'normale' en een speciaal 'klein rijbewijs'. Met dit laatste mag je alleen op een motorfiets met maximaal 25 kW.
Lijst mét websites
We hebben voor jou een lijst verzameld met fietsen die hieraan voldoen. Ook staat er de website van de importeur/fabrikant bij.
Hele wastlijst
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Suzuki SV650
[*]Bouwjaar: 1999/2005
[*]Terugvoermethode:1999 t/m 2002 dmv inlaatrubbers1999 tm 2002 dmv 2 aangepaste gasnaalden van 50 euro per stuk (zit een gaatje in zodat de vacuum achter de gasschuif afneemt en de schuif niet volledig omhoog komt + 2 ringetjes om je gasnaald iets hoger te zetten voor lekker stationair draaien (zit bij die 2x gasschuif set, erin laten zetten 1 uur werk a 45 euro. Kosten totaal dus +- 150 euro vanaf 2003 dmv een andere CDI
[*]eigenschappen motor: Sportieve V-twin motor, zowel met als zonder stuurkuip te krijgen, stuurt heel scherp. Soepel blok pakt bij lage toeren al lekker op. Goedkoop in aanschaf. Vooral populair onder de beginnende motorrijder
Vanaf 2003 heeft de SV een totaal nieuw uiterlijk gekregen, motorish is er injectie toegepast heeft de motor dubbele gaskleppen gekregen(1ste gasklep electronish geregelt)
[*]Prijs: 8000,- nieuw 2dehands rond de 3500,-/4000,- Tweedehands is de sv naked vanaf 3500 en de svs vanaf 4000/4250 euro redelijk te vinden
(Afbeelding)
2003 model met stuurkuip.