Blue Pugilist
Die hard MF'er
Allen de beste wensen voor 2011....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo jongelui daar was ik ook weer.....de beste wensen vanaf deze zijde....een een hoop veilige kilometers....
Ja Roloo....dat rijdt gek genoeg heel anders......
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat er motorisch natuurlijk ook een hoop veranderd is in de 5 tussenliggende jaren....
Ook ben ik van mening dat de wind bescherming tussen een RT en een GSA niet veel voor elkaar onderdoen....het is meer de luxe van een elektrisch windscherm wat je niet hebt....
Maar inderdaad het sturen....wat een verschil......dat stuur denk ik.....soort van hefboomwerking......
En op de een of andere manier is de zit op de GSA zodanig dat bij het maken van een scherpe bocht, dat ik niet met mijn armen in mijn maag uitkom....dus.....zoiets....
Ik zit(zat) hem altijd te knijpen met de RT in een bocht.....en nu knikker in hem er gewoon in....
Je kunt hem altijd alsnóg BMW-rood laten spuiten toch?RoLoo bekent kleur:
Rood was deze keer geen optie, simpelweg omdat het niet kan (af fabriek). Tis FF wennen die groen-achtige kleur (ook nog steeds voor mij...), en helemaal 100% sta ik er nog steeds niet achter, maar een matte motor wil ik nooit, en dat donkergrijs is mij simpelweg te donker. Zilvergrijs had ik wel mooi gevonden. En dan met zwarte wielen.
Je hebt ook wel gelijk hoor Ron, ik heb zelf een zilvergrijze 206CC gehad en ik heb nog nooit zo'n weinig poetsintensieve auto gehad. Je zag er bijna niks op. Maar anderzijds kun je er ook weinig oh's en ah's mee scoren als je al je lief en leed en zaligheid hebt gelegd in het fonkelnieuw oppoetsen van je LieblingMhwa, valt wel mee denk ik, met het zien van 'iets' op die kleur. Stof zie je sowieso minder op die kleur dan op zwart, of donkergrijs.
RoLoo wil het nu eindelijk wel eens een keer weten:
...rijdt dat nou veel anders ; een GSA t.o.v. een RT...??
...gewicht technisch scheelt het tenslotte niet zoveel, het blok is ongeveer indentiek, en oké, de houding achter het stuur is totaal anders, vanwege het brede GSA stuur, maar verder...??
Enjoy-Rider over (niet) gelovig zijn...:
Maar Ron......je wou toch zeker niet zeggen dat je nog nooit op een GSA hebt gereden??
Geloof ik niks van.
Ik wil je wel enkele bevestigingen geven Ron ......en toch is het zo ; heb nog nimmer op een GS, of GSA gereden...
...mijn 'off the road' ervaringen zijn blijven steken in de jaren 80 bij een Honda XR500R, U weet wel, zo'n 'dikke' 1-pitter enduro fiets...
...roppen over de Posbank, door het rulle zand...
...hoef je vandaag de dag ook niet te proberen ; om door een openbaar natuurgebied vrolijk de lieve egeltjes het zand in de oogjes te blaffen...
Maar ik zal de vraag uitleggen mbt de GSA.
Het heeft allemaal te maken met de vage kleur op de te verwachten RT, en de uitspraak die Jeannetje (hier mag ik de verkleinvorm met liefde gebruiken... ) ooit een keer deed, en die luidde als volgt : '...goh..., zo'n grote GS is eigenlijk veel meer een motor, dan de RT van ons..., want dat is net een auto op 2 wielen...'
Dus al een paar dagen loop ik met de gedachten om die hele RT-order te skippen, en 'gewoon' een aangeklede GSA te gaan bestellen.
Echter..., elke keer kom ik op dezelfde praktische (?) bezwaren.
Een GS(A) heeft geen verwarmbaar zadel. De kofferset op een GSA (er moeten dan wel van die alu. koelboxen aan natuurlijk) zijn kleiner dan op de RT, en vooral de topkoffer van de GSA is nou niet echt ergonomisch vormgegeven, terwijl je wel lekker tegen de koffer van de RT aan kunt leunen.
En..., een kennis van mij heeft de 1200GSA met een ruime boog de deur uitgedaan vanwege de windgevoeligheid, en het vage gedrag aan de voorkant boven de ongeveer 140 km/h.
De windgevoeligheid ben ik al eerder tegengekomen als opmerking, en ook in de diverse testen van de GSA kom ik met regelmaat die onrust in de voorkant tegen.
De RT kent die vaagheid pas bij snelheden boven de 190, en dan in combinatie met duo, en 3 volle (vakantie) koffers (gewoon afgelopen zomer naar Oostenrijk gejoekeld met constant 198 op de GPS...; en dat een uurtje achterelkaar..., want dan schiet het lekker op...)
Windgevoelig is een RT natuurlijk ook, maar eerlijk gezegd valt mij dat voor zo'n relatieve kolos, met al z'n plaatwerk bijzonder hard mee.
En een genot is de grote topkoffer. Er gaat of veel bagage in, of 2 valhelmen. En dat is ook handig.
En beide zijkoffers zijn even groot ; en dat is bij een GS ook niet zo.
Daarom denk ik dat een GSA wellicht als duo-vakantie-fiets toch minder geschikt is dan de RT.
Dat kan iemand bevestigen...?
Plus de zadelverwarming.
Die de GSA ontbeert.
Maar toch borrelt het dus af en toe.
Vanwege die kleur.
Op de nieuwe RT...
Maar ik kan mij een GSA goed voorstellen in dezelfde rode kleur als de Sprtbxr, afgewerkt met het zwart en zilver, zodat je over een 'leuk setje' kunt spreken.
Weet je wat ik een van de grote pluspunten vind van de RT tov de GS(A):...das nou us een goed advies ; gewoon NIET kopen...!
...je lijkt mijn vrouw wel...
...trouwens kijkt U hier eens naar...
...tis een beetje blauw, beetje groen, beetje zilver...
...en in ieder geval is het de uitvoering met de nieuwe (!) voorvork...
...en de potjes op het stuur zijn niet meer groen en rood, maar zwart en geel...
...model 2011 dus...
Dat is nu echt iets waarom je een RT zou kopenAlex58 zet het puntje op de i :
[...]
Weet je wat ik een van de grote pluspunten vind van de RT tov de GS(A):
Cruisecontrol!! Vind ik persoonlijk echt ideaal!!
Heb op de GS-AA zo''n handmatige versie van de cruisecontrol maar die op de RT is toch veeel beter!
Dat is nu echt iets waarom je een RT zou kopen
gerard2 inspecteert z'n garderobekast:
Op een Adventure komt toch een beetje de Hooligan in je boven, terwijl de RT wat meer geciviliseerd is. Met andere woorden: kies je voor de pantalon of toch liever voor een spijkerboek.
gerard2 over het hart of het verstand...:
Op een Adventure komt toch een beetje de Hooligan in je boven, terwijl de RT wat meer geciviliseerd is.