Eerst maar eens vermelden wat er gebeurd en veranderd/verbeterd is, sinds het slot.
Pulsgevers vervangen omdat de motor slecht begon te starten en te ploffen.
Dit zijn de pulsgevers en die zitten achter het rechter carterdeksel:
Dat bleek even goed te gaan, toen de CDI-unit vervangen. Bleek ook storingen te geven.
Heb nog geprobeerd deze te repareren, maar bleek onmogelijk:
De elektonica zat in een keiharde hars gegoten.
Nu de olietemperatuurmeter:
voor luchtgekoelde motoren geldt over het algemeen 80-120 graden.
Ik had de indruk dat mn blok knap heet werd, wanneer ik vaak wachten moet voor verkeerslichten en langzaam rijden.
Toen bedacht ik me, dat ik tijdens het toonbaar maken vd GS, het blok twee maal in de primer had gespoten, twee keer in een verkeerde kleur, een keer de juiste kleur en nog een keer met blanke lak. Misschien dat de hitte door al die laklagen minder goed afgevoerd kan worden?
Anyway, ik had het plan om er een oliethermometer op te zetten. Blok was daarvoor al voorbereid. En als ik toch bezig ben: ook maar meteen een oliekoeler met oliethermostaat.
Spullen daarvoor heb ik voor weinig bij elkaar gescharreld. En is ook weer leuk om te doen.
Ik laat eerst zien hoe ik de oliethermometer aan heb gesloten.
Allereerst heb ik een sensor nodig, die een aantal ohm doorgeeft aan de thermometer.
Hier kun je zien dat de oliedruksensordeksel al is voorbereid op een thermosensor.
Oliedruksensordeksel zit hier (S en D):
Voor de sensor moet ik een draadgat maken, dit is eigenlijk conisch Gasdraad (R) maar ik heb gewoon Gasdraad (G) getapt. En een alu vulring pasgemaakt zodat het mooi dicht zit.
De boel aangesloten en een stuk gereden op een warme avond en de meter gaf aan:
Sfeerplaatje:
Ik ga straks verder, ff verhuizen.