...en wij zijn weer trug van de Friese dealeRT ; jawel !
...hij dus, met al zijn unstoppable BMW´s van tegenwoordig...
…en zijn heerlijke cake-achtige koekjes met een dotje slagroom er op…
...wel raar eigenlijk dat ‘unstoppable’ woord, hadden we nog niet zo heel lang geleden die malheur met de rembekrachtiging van de BMW´s, en dus viel er soms niet zo heel erg veel meer te remmen (been there, done that…), en dan zijn ze nu plotseling
echt unstoppable, die BMW´s...
...beetje gek wel...
…vind ik…
...komen wij dus bij de dealeRT, staat die hele hut afgeladen met vooral van die GS-dingetjes...
...
...
...en welgeteld 1 stuks ´Mark two´ RT, in het ´grafgrijs-metallic´…
...Thundergrey-metallic in het Duits'...
...en wat viel ons op (of mee, of tegen)...
...nou…:
- heel direkt die groen-rode wiebelpotjes op het stuur dus. Wat een drama !
- dat de koffers duidelijk steviger aan de fiets vast hangen (pluspunt)
- dat er, heel positief, veel minder links-rechts beweging in de ruit zit.
- dat die tellerafdekdinges plus lay-out van de tellers an sich helemaal niet verkeerd staat
- dat ik het raar blijf vinden dat het gluurglaasje van de olie links zit
- en het olievulgat rechts
- dat er nog steeds geen fraai en modern LED-achterlichtunitgeval in de RT gefrot zit
- dat de knopjes op de stuurhelften toch wel heel erg klein zijn uitgevallen
- dat de spiegels, ook weer heel positief, echt ook wel een heel beetje steviger in hun klikdingetjes vastgeklikt zitten
- dat de verstelling van het schakelpedaal wel mega spannend klinkt als je ziet wat het daadwerkelijk inhoudt
- dat het voorspatbord een beetje overgestileerd overkomt
- en dat die regelklep in de voorpijp van de uitlaatdemper nou niet echt het toonbeeld van netjes wegwerken is...
...en het valt ook op dat de onderste, binnenste kuipsteunen niet meer elkaars spiegelbeeld zijn, en dat het vooral veel oude wijn in een nieuwe zak is, of andersom...
...aan de andere kant, wat goed is goed, dus moet je fijnslijpen, en niet de hele bende radicaal op de Duitse schop gooien...
...alleen die groen en rode goedkoop aandoende wiebelpotjes hè...?!, en die dingen wiebelen dus, zo werd ons uit de doeken gedaan, om er voor te zorgen dat de vloeistof welke in de potjes zit, niet gaat schuimen...
...ja, ja...
...iets met tegengestelde frequentie enzo..., dat soort onduidelijke verhaalerij dus...
...leuk verzonnen allemaal natuurlijk van Herr und Frau Marketing, maar op de GS zitten de rode en groene doorkijk potjes ook werkelijk zo vast als een huis, dus ben ik nu wel heel erg van de benieuwde wat er bij die
Straat en
Gras boxerfiets dan voor zorgt dat er een ‘tegenfrequentie’ bedacht is om het schuimen van die vloeistoffen tegen te gaan...
...en hoe zit het dan met onze huidige, gegoten en vooral keurig stilistisch vormgegeven, en mega ondoorzichtige reservoirs voor de koppeling- en remvloeistof...
...daar staat het schuim dan duimendik in als we een stukkie geboxeRT hebben...???
...rijden we dan rond met een soort van slagroom toestand in onze fraaie zwarte, en fijn vormgegeven reservoirs…??
…U begrijpt het denk ik al wel (en ik was er zelf al bang voor), maar de MarkTwo RT maakte geen hebzucht (want dat is het altijd aan deze kant) in ons (!) los…
…de kleuren zijn über-saai (want welke Duitser bedenkt nou de kleur Ostra Metallic-Matt…, een matte motor…, het moet toch echt niet gekker worden…), de wir-war van zithoogtes is helemaal compleet (750, 765, 780, 785, 800, 820, en natuurlijk de altijd vrolijke 840 mm.), en we hebben (en
dat heb ik nou altijd al gemist bij het motorrijden…) een beencurve bij deze nieuwe RT gekregen...
...jawel beste lezer…; een
beencurve !...
…komt tie hoor, die
beencurve ; hou je vast (!) : 1750, 1780, 1800, 1820, 1840, 1880, en je zal hem maar missen, ook nog een curve van een weldadige 1920 millimeter…
…kun je lekker opscheppen aan de stamtafel van je eigenste stamkroeg…, roep je heel nonchalant terwijl je met 1 elleboog aan de toog hangt, na je derde biertje, dat je een flitsende beencurve van 1880 hebt ofzo…
…nou ; berg je dan maar, want de (jonge) meiden zijn dan niet meer van je af te slaan…
…compleet wild worden ze...
...
...
…vanavond als het licht gedimd is ; de kaarsjes hun zachte schijnsel op de wanden weerkaatsen, en de kindertjes zwaar op 1 oor liggen, maar eens aan vrouwlief vragen of ze eens gezellig mijn
beencurve wil opmeten ; want dat schijnt dus anno 2010 wel helemaal hot te zijn…
...
...
…goed, wat viel nog meer op toen wij de gratis uitklapfolder helemaal unstoppable aan het doorbladeren waren…; nou dat was dat bij de MarkOne 12RT bestuurder en vrouw nog redelijk sportief en jong wilden ogen…, maar kijk nou eens wat voor uitgezakte, ietwat vermoeid lijkende ‘vader’ achter het stuur van de zachtgroene (
) RT zit…
…alsof hij net een scheetje aan het laten is of zoiets…, of dat hij last heeft van een unstoppable tegenwind, of van Duitse aambeien…?
…beetje vreemde houding voor op een toerfiets…, moet hij zelf meetrappen om de bult op te komen (?), of heeft hij net 13 kuub hout gehakt voor zijn openhaard daar in Schotland, en heeft hij nu een tenenkrommende zere rug…??
…is zijn beencurve onjuist opgemeten, of klopt de zithoogte niet op de millimeter…; wat is er aan de hand met deze VUT-ter…??
…en dan die text in de folder… :
Rijplezier. Eindeloos. En dan 1 hele zin verder :
5000 kilometer in 24 dagen…
…nou, nou, poeh, poeh…, op een gedateerde Honda CB250, Kawa GPZ400, of van mijn part op een Zündapp GTS50, of Puch Skytrack lukt dat ook wel ; die 208 kilometer gemiddeld op 1 dag…
…daar heb je geen, met gemak 20.000 Euro kostende, ‘UNSTOPPABLE TOUR-fiets’ voor nodig…
…plus dat de tankinhoud met 2 liter verkleind is ; dus zo unstoppable is het ding nou ook weer niet…
…enne…, als laatste zuchtende detail…: in de folder zijn de meeste rood/groene wiebelpotjes, zwart gephotosjopt…
…ik bedoel maar…
…ons kijken derhalve unstoppable reikhalzend uit naar de Mark3 uitvoering…
…en tot die tijd joekelen (zie vanaf 1 minuut 57) wij gewoon
op het rode brommertje verder…
…samen met onze vaste potjes…