Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog rijden vandaag?????
ik iig niet. ik hoef vandaag niet weg en echt uitnodigend is ook niet met deze kou.
denk ook dat ik met moeite de straat uit kom. en misschien dat als ik wel de helling opkom vanuit de garage dat ik daarna aangekomen op de stoep gedeelte vrolijk onderuit ga om dat ik dan even moet stoppen om tezien dat de deuren ook sluiten. daarna dat steile afrit van de stoep naar de rijbaan om daarna een redelijk scherp bocht temaken. nee de eerste centimeters zijn al een uitdaging.

ik ga zo dadelijk de accu's uit de motoren halen om ze aan de infuus lader teleggen.
 
thinkbike.jpg


the Thinkbike daar heeft men goed over na gedacht ;)


album_pic8ijh7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de knipperlichten gisteren gemonteerd, was met 15 minuten klaar.
Ik heb de spiegelglazen fijn laten zitten, wel de twee schroefjes aan de onderkant losgedraaid. Toen de spiegelglazen helemaal naar binnen gekanteld, dan kun je met een kleine schroevendraaier bij de 2 schroefjes van de knipperlichtunit. Bij het monteren een beetje vet op de schroefjes gedaan, zodat ze bij het insteken op de schroevendraaier bleven plakken en klaar was kees..... uh Triumphator.
Verder niet veel nuttigs kunnen doen door de sneeuw.
Ik heb verhalen gelezen van mensen die de accu bijladen via de accessoirestekker links in de kuip. Is dat mogelijk?
Het zadel verwijderen is nogal omslachtig.......
 
Er staat altijd spanning op die accesoirestekker, dus je hebt een directe verbindign lijkt me. Zou je nog iets aan de zekering moeten doen?

Deze even vragen in techniek, krijg je betere antwoorden.
 
Ik heb de knipperlichten gisteren gemonteerd, was met 15 minuten klaar.
Ik heb de spiegelglazen fijn laten zitten, wel de twee schroefjes aan de onderkant losgedraaid. Toen de spiegelglazen helemaal naar binnen gekanteld, dan kun je met een kleine schroevendraaier bij de 2 schroefjes van de knipperlichtunit. Bij het monteren een beetje vet op de schroefjes gedaan, zodat ze bij het insteken op de schroevendraaier bleven plakken en klaar was kees..... uh Triumphator.
Verder niet veel nuttigs kunnen doen door de sneeuw.
Ik heb verhalen gelezen van mensen die de accu bijladen via de accessoirestekker links in de kuip. Is dat mogelijk?
Het zadel verwijderen is nogal omslachtig.......


volgens service manual, circuit diagrams. (het heilige geschrift :} )
er staat idd constant spanning op de accessoirestekker(en heated grips). via zekering nr 6 (10Amp). deze gaat dan via de hoofdzekering (30Amp) direct aan de accu.
aangezien een lader 600mA~2A leverd kan er niks fout gaan.
je kan dus de accu via de accessoirestekker aan de lader leggen.

btw ik moet wel iedere keer het zadel verwijderen omdat ik geen wandkontactdoos á 230v heb in de container en het er ook niet in kan maken. -O- dus moet die accu eruit. '(
 
Laatst bewerkt:
Is dit niet wat voor je dan:
buddyslot om de buddy zonder gereedschap van de motor af te halen
buddysnelsluiting%20Sprint%201050%201.jpg
buddysnelsluiting%20Sprint%201050%202.jpg

Tweeenvijftig en een halve euro bij Brabant Motors

Overigens geloof ik niet dat mijn handvatverwarming (Triumph) continue onder spanning staat, dan was de accu nu wel eens leeg geweest: die dingen hebben sinds oktober niet meer uit gestaan geloof ik
 
Laatst bewerkt:
Overigens geloof ik niet dat mijn handvatverwarming (Triumph) continue onder spanning staat, dan was de accu nu wel eens leeg geweest: die dingen hebben sinds oktober niet meer uit gestaan geloof ik

weer ff het boek er bij gepakt.

volgens het schema staat er constant spanning op de stekker voor de heated grip.
waarschijnlijk zal deze op een alternatieve manier in/uit geschakeld worden omdat een 3e draad met de verlichting en dus met de verlichting relais verbonden is. maar de voeding is een directe verbinding met de accu. alleen dan moet je de schakeling/schema van de heated grip zelf hebben/inzien om het tebegrijpen hoe het werkt.
 
Laatst bewerkt:
Is dit niet wat voor je dan:
buddyslot om de buddy zonder gereedschap van de motor af te halen
[afbeelding][afbeelding]
Tweeenvijftig en een halve euro bij Brabant Motors

Overigens geloof ik niet dat mijn handvatverwarming (Triumph) continue onder spanning staat, dan was de accu nu wel eens leeg geweest: die dingen hebben sinds oktober niet meer uit gestaan geloof ik
:^ staan alleen aan bij contact.
 
Overigens geloof ik niet dat mijn handvatverwarming (Triumph) continue onder spanning staat, dan was de accu nu wel eens leeg geweest

Ik heb juist speciaal de zekering eruit getrokken, omdat mijn accu steeds leeg stond als ik 2 dagen niet op de motor had gereden (iedere maandagochtend). Ik vermoed dat er ergens een breukje oid zit, bij wat beter weer moet ik daar maar eens wat tijd voor vrij maken.
Wel een ernstig gemis nu, geen handvatverwarming '(.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb juist speciaal de zekering eruit getrokken, omdat mijn accu steeds leeg stond als ik 2 dagen niet op de motor had gereden (iedere maandagochtend). Ik vermoed dat er ergens een breukje oid zit, bij wat beter weer moet ik daar maar eens wat tijd voor vrij maken.
Wel een ernstig gemis nu, geen handvatverwarming '(.

ff het elektr schema van de 955 bekenen. (deze is heel anders als die van de 1050)
maar dan zou jij zekering nr 3 eruit getrokken hebben. zekering 2 moet de hoofdzekering (30A) zijn. volgens het schama zou de heated grip stekker 3 aansluitingen moeten hebben.
1 draad direct van de accu (zekering 3), 1 massa, 1 draad die van de ECU komt (waar onderandere de neutraal lamp, met schakelaar, aan vast zit) dit is dan een geschakelde + en die zou dan de heated grip aan en uit moeten zetten. mogelijk dat in de heated grip unit een relais zit. als alleen er 2 draden zijn aan gesloten (bv geen originele triumph set) dan heb je dus een probleem. dan zou je het geheel moeten uitbreiden met relais.
 
Laatst bewerkt:
up-grades voor de voor rem installatie.

*vervangen van de originele 14mm Nissin-hoofdremcilinder voor een 5/8" (~16mm) nissin-hoofdremcilinder.
blijkbaar zijn de latere sprint st 1050 al standaard voorzien van een 5/8" rempomp.
op de rempomp zelf staat in een rondje 14 (mm) of 5/8 (inch).

zie voor uitleg: TriumphNet Modications Page - Brakes - Nissan Swap Out
andere mogelijke donor bikes
Kawasaki ZX6R 1998-2002
Kawasaki ZZR600 2004-2006
Kawasaki ZX9R 1998-2003


*vervangen van de remzuigers (remklauwen).

lees ook:
Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums - View Single Post - Front Brake Fix.
675 Piston Swap Procedure - LONG!! - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
bekijk ook:
http://s140.photobucket.com/albums/r38/beck58365/Miscellaneous/


het zijn eigenlijk Nissin remklauwen.
vooral bekent bij de sprint st 1050 2005, maar ook bij de 955> is het probleem dat met de remhandel een flinke slag moet maken voordat de rem aangrijpt en dan moet je nog flink doorknijpen. het is bekend bij triumph dat dit veroorzaakt wordt door de remzuigers(ze zijn niet gecoat). remzuigers van een ander model lost dit probleem op.
bij de triumph dealer kan je 2 sets remzuigers bestellen. dit zijn gecoate remzuiger met afdichting rubbers art.nr. t2020465. kosten ongeveer 60,= euro/set


Pistons for Nissin Brake Calipers. Sprint ST pistons on right vs Daytona 675 pistons on left.


*vervangen van de 4-pots Nissin/triumph klauwen voor 6-pots.

lees ook Stage 2 - 6 pots - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
dit is het simpel vervangen van de 4-zuiger voor een 6-zuiger zonder een modificatie
# Brake Calipers - 6 Piston Tokico 'Donor Bikes'
o Suzuki GSX1300R Hayabusa all years 99-06 ('Busa 5/8" MC is also a direct replacement for Triumph stock 14 mm MC)
o ZX6R 98-02
o ZX6RR 02
o ZX7R 96-03
o ZRX 11 and 12 99-04
o ZX12R 00-03
o ZX9R 98-03
o Suzuki TL1000R
o Suzuki Bandit 1200s with 6 piston calipers
 
Laatst bewerkt:
Zow de eerste kerstdag overleefd. Vanavond 2e ronde, laatste dag volstoppen met voer en dan op de naar de 31e.

Iedereen fijne dagen nog.

(De zo'n schijnt hier heerlijk, bijna te verleidelijk)
 
het motorrijden staat de komende dagen vooralsnog in de vrieskast​
full
 
Laatst bewerkt:
voor de liefhebber..

http://link.marktplaats.nl/308493108 Advertentienummer: 308493108
Two Brothers uitlaat voor Triumph Sprint ST 1050

voorbeeld foto
2007_Triumph_SprintST_side.jpg
 
Ik had hem al zien staan gisteren.
Maar vind die enkele uitlaat erachter niet zo mooi. Het is toch een DRIE cilinder en geen 1 cilinder.
Kleur is wel nice btw.....

Gisteren textiel pak gehaald met laarzen handschoenen. Helemaal compleet.
Alleen zat er een systeemhelm bij, en die wil ik niet.
Die dus maar proberen te verkopen. Iemand interesse?
Blauwe Shoei systeemhelm...
Doe maar een laag bod.... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan