RF900 ombouw naar GSR900

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
GroteFoto-4UN33N7V.jpg


Hierbij laatste versie van schema in jpg, heb net een try versie van een pdf to jpg converter geinstalleerd. Nu nog effe een blijvend werkende opzoeken :)

Deze weer incl een hele berg pijltjes, nog wel allemaal in zwart, maar dat lijkt me duidelijker dan gele.

Als ik zo lees zit inderdaad de massa van de lamp verkeerd aangesloten. Welke van de 2 draden de grootlicht is weet ik zo niet, de felste........ :Y
 
Bedankt voor de JEPEG versie, kan ik de tekst mooi aanpassen.
Ik zal dat van die lampaansluiting binnenkort eens bekijken, er zit idd iets niet goed.

Bedankt maar weer!

:W
 
stadslichtje brand altijd, als je contact aan staat dan loopt het via de lichtschakelaar, als contact op P staat loopt het rechstreeks via de accu.

Dimlicht is de draad in het metalen kapje, grootlicht is de vrijhangende gloeidraad. Met pass knop gaan inderdaad dim en groot tegelijk aan, zo werkt dat ook bij je auto.

PS pdf to jpg heb je geen converter voor nodig, gewoon camera knopje in pdf gebruiken en dan in paint plakken. Dan opslaan als jpg en presto. Heb ik toevallig net gedaan met pdf tekening van mijn 2cv el. schema.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan zitten die draden dus wel goed.
Zucht...
 
Nou, dan zitten die draden dus wel goed.
Zucht...

Dat denk ik dus niet. Backfire bedoelt dat je stadslicht altijd brandt behalve als je lichtschakelaar uit staat. Bij alleen contact aan brandt ie dus niet. Bij contact aan brandt je stadslicht in stand S en in stand ON. Evenals je dashboard verlichting en achterlicht.
Je dimlicht brandt alleen in stand ON, en als je dimmer switch op LOW staat.
Je groot licht brandt in stand ON en HIGH, en als je op pass drukt. Laatste onafhankelijk van je lichtschakelaar.

Je stadslicht brandt ook nog als je contactschakelaar op stand P staat. In stand P brandt je dashboard verlichting niet.
Anyway, die zekering mag niet warm worden, zolang als die warm wordt is het niet goed. En zolang je benzine meter meer of minder aan gaat geven zodra je je licht aandoet is het ook niet goed.

We komen er wel :Y
 
ik denkdat het een massa fout is.
Probeer alle draden (zwart met witte rand) of ze goed aangesloten zijn.Ook op het oog goede contacten, even los halen en schoonmaken met contact cleaner.
 
ik denkdat het een massa fout is.
Probeer alle draden (zwart met witte rand) of ze goed aangesloten zijn.Ook op het oog goede contacten, even los halen en schoonmaken met contact cleaner.

Yep, bij de koplamp zit ie niet goed. (waarschijnlijk). Ik zal straks effe kijken op welke pin van de koplamp de massa hoort te zitten. Maar of dat ook rechtstreeks met het ontbreken van vonken te maken heeft betwijfel ik.
 
Over die koplampbedrading, ik bedacht me net dat ik een xj900 zonder kuip in de schuur heb staan. Tja, ben er al een poosje niet meer geweest he ;(
Ik heb effe een fotootje gemaakt zodat je kunt zien hoe de bedrading hoort te zitten :

Foto-B7LC7GMZ.jpg


Recht in de stekker gezien, zwart zit rechtsonder, moet bij jou zwart wit zijn. Dit is je massa draad, en ik vermoed dat die bij jou ergens anders zit...
Groen zit bij mij boven, dit is dimlicht en is bij jou wit,
Geel zit links onder en is grootlicht, is bij jou ook geel.
Mocht dit bij jou goed aangesloten moet je eens checken of die massa draad wel goed contact maakt. Zit waarschijnlijk ook in een (gammel) plastic stekkertje.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat mag dan de volgende eigenaar lekker uitzoeken. Ik ben die GS meer dan zat. :(
Komend weekeinde ga ik een Bandit 1300 ophalen. })
 
Laatst bewerkt:
Was toch duidelijk? Ik stop ermee. Klaar.
Ik ben nog een keer naar de schuur gelopen, in mn pyama nog wel. Ik lijk wel gek!
En de koplampstekker eens beter bekeken.

Wit zit in de bovenste nok, Z/W in de linker nok en Geel in de rechter nok.
Frappant is: er staat bij Wit Pass, bij Z/W Ground en bij Geel Drive en het is een gave solide stekker.

koplampstekker.jpg



Ik vertrouwde het niet, toen de bekleding vd kabelboom geknipt.
Dit kwam tevoorschijn:

prutswerku.jpg


Hier is dus werk te doen, door iemand. Een liefhebber...
 
Laatst bewerkt:
Onze mooie IJssel is geen sloot! :(


Weet je wat verschil is tussen de IJssel en een sloot? :?

Er passen veel meer GS-en in _O- _O- _O- _O-

En nu niet meer piepen, repareren dat ding, hup, overall antrekken over je pyama, draadboom verder loshalen en netjes maken. Is veel minder werk dan je fiets "toonbaar maken". :Y
 
Nog even en die RF, GSR of wat het ook voor moet stellen, gaat erachter aan!
Ik hou het wel bij ansichtkaarten...
Albert, moet ik eerst zin maken...hoe doe je dat?
 
Nog even en die RF, GSR of wat het ook voor moet stellen, gaat erachter aan!
Ik hou het wel bij ansichtkaarten...
Albert, moet ik eerst zin maken...hoe doe je dat?


Zin maken doe je zo : bedenk maar eens hoe jij volgend voorjaar bij mooi weer op je ansichtkaart naar je werk rijdt _O- _O-

sorry, kon het even niet laten O-)
 
Zo, die zit! _O-

Mn hele avond is weer goed...
Maar zin? Nee, niet echt.
Ik blijf tegen sputteren! :P
 
nu ff de schuur de schuur laten.

zo ga ik met dat soort probleempjes om. Om dan na een paar dagen (meestal op mijn werk, of midden in de nacht) op een oplossing te komen. (een oplossing van niets meestal _O- )



en dan ga ik weer door.......... tot het wel lukt, en als het lukt *O* *O* *O*
 
Inderdaad...gewoon even ermee kappen en na een een paar dagen (bij mij vaak de volgende dag al.. :+ ) dan komt de zin en de frisse moed er vanzelf weer aan!
 
Probleempjes? Man, dit een gigantisch probleem waar maar een oplossing voor is!
Die oplossing had ik al eerder voorgesteld in mn GS-topic. Had ik het toen maar ten uitvoer gebracht...
BOEM!!

He, lekker toch. FF negatief doen...
 
Hee Ab, uit hoeveel dagen bestaat jouw dag? :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan