GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
godsamme. ben je nog niet klaar _O-

anders heb ik nog wel een klusje voor je. mijn Z750 van 81 mag je net zo opknappen als je GS'je :P

..... maar, klasse. wou dat ik dat allemaal kon.
 
Nee, ik ben nog steeds niet klaar met dit ding... Een derde projekt moet maar wachten.

Vandaag gekeken naar de balhoofdlagers, omdat ik dacht dat ie naar zn grootje waren.
Dat bleek niet zo te zijn, de loopvlakken waren nog net gaaf als de billetjes van een pasgeboren babie!

balhoofdlagerboven.jpg


balhoofdlageronder.jpg


Het rare gevoel wordt dus veroorzaakt door iets anders, speling op bovenste balhoofdplaat en balhoofdpen? De lagerringen liggen niet aan op de bodem van het frame? Of een probleem binnen in de vorkpoten?


En de schokdempers achter gemonteerd:

verchroomdeschokdemper.jpg


Nu twijfel ik, zal ik de blauwe veren gebruiken of de verchroomde veren?
Of aan een kant de blauwe en de andere kant de verchroomde...
Waarom moet een mens toch altijd keuzes maken??

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik stem voor om dat ding een rotschop te geven! :(
Vanmorgen ingepakt en wel, het contactsleutel omgedraaid: helemaal niks. Geen een lampje brandt, noppesnada. Handschoenen uit en helm af, het een en ander ff gesjekt. Niks gevonden, nou dan maar met de auto.
Toenet intensiever gezocht: accu was niet leeggelopen, er was een onschuldige zekering kapot (gelijk vervangen), tank eraf en de kabelboom vanaf contactslot gekontroleerd, dodemansknop en kabel daarnaartoe gekontroleerd. Koplamp open gemaakt en alle stekkers nagelopen. Niks gevonden. En ik heb gisteren alleen maar de balhoofdlagers gekontroleerd, waarbij ik wel de bovenste balhoofdplaat met daaraan bevestigde kontaktslot moest losmaken en aan de kant moest wurmen.
Ik hoop toch niet dat ik een kabelbreuk veroorzaakt heb...

Vorige week had ik een vreemd voorval:

vanaf mn werk weggereden. Een paar honderd meter verder ruik ik een sterke benzine lucht, ik kijk naar naar beneden: de benzine gutste uit de benzinekraan! |(
Naar de kant vd weg, helm af, handschoenen uit en gekeken wat er was. Benzineslang was van de kraan af. Tis toch niet te geloven?
Iemand saborteerd de zaak! Dat kan niet anders...
Wieowie?
Niet allemaal tegelijk.
 
Ik was het nie, die ene die voor me stond misschien.

Jammer joh dat je er zo'n ellende mee hebt.

De mijne loopt nog. We hebben er 2 maanden niet naar omgekeken, vakantie en persoonlijke omstandigheden. Maar accu er aan starten en lopen. Oke hij moet nog afgesteld worden. De carbs voor de vakantie schoongemaakt en op het oog weer in elkaar gezet. dus lekker lopen doet ie niet, maar hij loopt.

Maar toch vind ik het balen dat je er zo'n problemen mee blijft houden.
 
Zekering kapot kan een keer gebeuren of gaan de nieuwe zekeringen ook gelijk weer stuk?
 
Nee, dit is de eerste keer sinds ik het ''nieuwe'' zekeringkastje gemonteerd heb.
Toen ik die zekering vervangen had, deed ie nog steeds niks.
Misschien dat dit een toevallige samenloop van omstandigheden is: we hadden afgelopen Zaterdag ontzettend slecht weer, met de ene hoosbui na de ander. Misschien kortsluiting tijdens zo'n hoosbui en heeft het niks te maken met het nakijken vd balhoofdlagers...
Nouja, we zullen zien!

:W
 
Oh....het hoeft niet eens kortsluiting te zijn geweest...door trillingen en warm/koud kan een zekering op den duur ook kapot gaan.
Als de nieuwe heel blijft is dat een goed teken....pas als die weer snel kapot gaat (misschien weer bij regen..?)dan pas zou ik me "zorgen" maken en de boel nakijken.
In al die jaren dat ik motoren heb is er zo nu en dan ook weleens een zekering kapot gegaan,meestal het glazen type,na vervanging bleven ze weer jaren heel.
 
Nog even Gijs en ik haal je in!
R5 vs GS...

_O-
 
Is Renault net zo erg dan? Kan haast niet...
Oeps... :$
Gauw uitloggen.

:W
 
Toenet het euvel gevonden. Echt alles nagekeken en de verbindingen getest met een losse richtingaanwijzer. Dodemansknop losgehaalt, niks. Nog maar eens in de koplamp gekeken en toen zag ik het: er was een oranje draad uit de stekker naar het contactslot. Blijkbaar tien keer overheen gekeken! |( Of hij zat er niet goed in en is vandaag eruit gekomen, kan ook he.
Ik ga nu alles weer in elkaar zetten en dan ik weer lekker :]

:W

Gister een eind gereden en dat rare gevoel aan de voorkant is nu weg, hopenlijk blijft het weg. Komende week lekker vaak naar mn werk gssen! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik was aan het kijken op het GS topic deeltje 2 en vond nog foto's van mijn GS toen ie nog in bezit was van de vorige eigenaar.

De gehele motor in oude staat:

fotovanvorigeeigenaar.jpg


Toen ik hem kocht was ie er nog slechter aan toe.

Kapotte dynamo, de rechter dus:

kapottedynamojohan.jpg


Nu weet ik dus ook waarom het zekeringskastje zo gesmolten was!

Vervangende dynamo van een mede-forumlid:

dynamovanhulzie.jpg


En nog een doos met reserve onderdelen, die ik heb mee gekregen. Behalve de tellerunit, die is van een andere motor:

spulvanhulzievoorjohan.jpg


FF offtopic: ik heb geld gekregen van het Waarborgfonds en kan dus aan de slag. *O*
Ik heb al een koplamp gekocht op Ebay.de.

:W
 
dus toch nog een geluk bij een ongeluk.

Het geeft mij moet dat je hem nog niet weg doet.
zou toch zonde zijn van al het werk dat je er in gestoken hebt??
 
Ik heb net dit topic ff doorgelezen en heb nog een tip wat
de koppakking betreft,koop als de kop weer gaat lekken
(wat ik niet hoop voor je) een orginele koppakkingset als
die tenminste nog te krijgen is,die zijn van een betere kwaliteit,
en laat dan ook de kop nakijken of die nog goed vlak is.
Trek ook de kop na een paar 1000 km nog een keer na.
Ik ken iemand die een oude Honda heeft gehad en die
trok z,n kop om de 20000km weer na en heeft nooit last
gehad van een lekkende of zwetende pakking,hij heeft die
met 100000km op de teller verkocht en die had nog steeds een kurkdroge
kop.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe deze GS ook niet weg, was ook geen sprake van. Ik maak er wel eens gein over, maar meen er geen zak van!

Paul, bedankt voor je advies. Er heb er zelf iets op gevonden en tot nu toe gaat het goed, kop is droog. Heb al wel een keer nagetrokken.
Kop na laten kijken op vlakheid doe ik niet:
ten eerste kan ik dat zelf wel en ten tweede ben ik van menig dat de kop door de kopbouten tegen het cilinderblok wordt gertokken, ook als de kop iets krom (niet vlak is).

Wanneer je de kop gaat vlakken, kom je een probleem tegen:

de lagerpassingen van de nokkenassen liggen niet meer in een lijn en waarschijnlijk ook niet parallel aan elkaar. Immers, de passingen zijn aangebracht toen de kop gevlakt is in de fabriek. Die lopen dan ook evenwijdig aan de onderzijde vd kop en parallel aan elkaar. Is later de kop krom getrokken door een of andere oorzaak en je vlakt de kop, dan klopt hier niets meer van. Denk maar aan de vorm en plaats toleranties, ik weet niet of je hiervan op de hoogte bent?
Je kunt je wel voorstellen wat er dan met de passingen/lagers gebeurd en hoe de nokkenas draaid door de lagers.

Groeten,
Hans.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic is aan het doodbloeden.
Ik heb de GS vorige week iedere dag gebruikt en loopt gewoon als een tierelier.
Heb nog wel een paar dingetjes te doen, maar is niet de moeite om dit topic in leven te houden.
In totaal 7000km gereden en ben er van overtuigd dat de GS 100% in orde is.
Van mij mag hier een slotje op, tis jammer maar gelukkig heb ik nog een topic.
Gaan we daar vrolijk verder.
Bedankt voor alle belangstelling en posten. Het was me een waar genoegen! :Y

:W
 
Het genoege was (is) geheel aan onze kant. Dank voor het delen van je sleutel kunsten. :Y
 
Ik stem in, het genoegen was ook bij mij zeer aanwezig! Veel respect voor je kunsten!

We gaan gewoon door in je andere topic hoor!

Veel plezier van je harde werk gewenst :W
 
Het was leuk om dit topic te volgen!
Maar inderdaad,als de motor af is wat moet je hier dan nog melden?

Ik blijft je GSR topic volgen.

:W
 
Ik wil Deputy Duc de ''eer'' geven om mijn topic op slot te zetten.
Jongens, bedankt. We hebben toch heel wat meegemaakt he! :')

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan