Regio Haarlem - Deel 42: Aan de xenon..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was op hun aant wachten .. een tikkie verderop.
Maar ik denk dat hun rechtsaf waren gegaan, ik had et stoplicht op groen mee .. en hun moesten stoppen. :/


Je moet ook een beetje bij elkaar blijven...
Vaak een rede waarom groeprijden niet leuk is.
De ene doet het wat rustiger omdat hij een groot rbw voor werk nodig heb en de ander denkt niet na en overschrijd vaak dik de 50 + grens tot het mis gaat.
 
Je moet ook een beetje bij elkaar blijven...
Vaak een rede waarom groeprijden niet leuk is.
De ene doet het wat rustiger omdat hij een groot rbw voor werk nodig heb en de ander denkt niet na en overschrijd vaak dik de 50 + grens tot het mis gaat.
Klopt, .. ik liet me net ook ff meeslepen door Iwan. :+
 
Dat lijkt me inderdaad ook lekker koppelen met zo een hendeltje en zo een remmetje...
Remmetje lijkt me wel wennen.
Ik had meer last van die koppeling, die kwam tegen me knokkel van mn pink als ik em volledig in trok. :/
Maar het is me al geleerd om me hand iets verder naar buiten te doen, dan heb ik er geen last van. :P
 
Ik had meer last van die koppeling, die kwam tegen me knokkel van mn pink als ik em volledig in trok. :/
Maar het is me al geleerd om me hand iets verder naar buiten te doen, dan heb ik er geen last van. :P


Daar zeg je inderdaad wat..
Ik wil eerst wel eens die koppelings hendel voelen voor ik ze koop.
 
Mij niet gespot, .. paar meter ervoor? -O-


:N -O- ik zat aan de tegenovergestelde kant op de baan voor rechtsaf. Toen ik vooraan stond zag ik nog net Nick en Roy voorbij gaan. Jij zat blijkbaar voor mij achter de auto's...
 
Howto voor xenon in een Yamaha TDM 850 (4TX) te gooien.
(het kan korter maar dan wordt het lastiger om het goed te doen):

Begin met een TDM met voldoende ruimte eromheen:
full


Haal het schermpje eraf (denk eraan dat de plastic schroefjes zeer kwetsbaar zijn):
full


Druk de wellnuts door de gaatjes heen:
full


Draai de drie boutje bij je teller los en de vier boutjes van je binnenkuip:
full
full


Aan de onderkant van de uiteinden van je teller zitten aan elke kant een moertje die je eraf moet draaien en je KM-teller kabel aan de linkerkant:
full


Haal het beugeltje bij de linkerkoplamp (dimlicht) los en trek het lampje eruit:
full


Plaats nu de xenon lamp voorzichtig in de fitting en let op dat de pinnetjes in de gaatjes vallen, het klemmetje gaat er iets lastig weer op omdat het lampje wat groter is maar dit is geen probleem (het rubber kapje die over alles heen gaat moet iets ingesneden worden om het te laten passen:
full


Zoek nu een goede plek voor de ballast e.d. Ik heb hem op me CDI/ECU of het het ook mag zijn goed vast geductapet en dat zit goed. Boven je koplamp leggen is ook mogelijk:
full
full


En nu alles weer in omgekeerde volgorde terugbouwen en voilá:
full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit XoReP!
Maar uhm, misschien een tipje van een vreselijke leek.. kun je nog pijltjes in je foto aanbrengen hier en daar om te verduidelijken? Bijv foto nummer 6 zou ik een moertje moeten losdraaien, maar ik heb geen idee welke.
Maar wellicht is het wel logisch welke als je de boel er net hebt afgeschroefd hoor, dat zou natuurlijk wel goed kunnen :Y
 
Ziet er mooi uit XoReP!
Maar uhm, misschien een tipje van een vreselijke leek.. kun je nog pijltjes in je foto aanbrengen hier en daar om te verduidelijken? Bijv foto nummer 6 zou ik een moertje moeten losdraaien, maar ik heb geen idee welke.
Maar wellicht is het wel logisch welke als je de boel er net hebt afgeschroefd hoor, dat zou natuurlijk wel goed kunnen :Y

Bij foto's 6 hoeft verder niks los gedraaid te worden, is wat je ziet als je de teller verwijderd heb ;)

Kben ff eten trouwens, BRB ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan