Regio Haarlem - Deel 26: Met de verkeerde OP-foto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Foto-DM3JVDDQ.jpg
 
DE oerMille.... IN 98 begon het avontuur voor Aprilia en de betrouwbaarheid, rijwielgedeelte en afwerking maakte dit een mega populaire fiets.

(detail: In de fabriek in Noale zijn de RSV's van het modeljaar 98, de eerste serie dus, volledig met de hand in elkaar gezet om er zeker van te zijn dat het debuut vlekkeloos zou verlopen zonder garantieclaims)

Nog steeds wordt door velen dit model als enige echte gezien en alles wat na 2001 kwam is "nep"

474_0_1_2_rsv%20mille_Fabio%20Vicenti.jpg
 
Valdoppen voor de voorvork (voor motoren met holle vooras)

Als je net als ik je wel een zorgen maakt om de eventuele schade aan je motor bij een val, moet je even verder lezen.

Ik was op zoek naar valdoppen om mijn mooie Öhlins voorvork te beschermen. Bij het bekijken op het internet kwam ik een aantal van deze as-montage sets tegen, en het viel me op dat het nogal prijzig was voor een relatief klein en simpel product.

Ik ben aan het denken geslagen en heb hier een alternatief voor je voor welgeteld: 7 euro.

stap 1: ga naar de bouwmarkt en koop: stuk pvc buis( 89 cent), stuk M8 draadeind(4 euro), 2 hard-kunstof wieltjes(2 euro) en een paar slotmoeren M8 (40 cent) en een beetje isolatietape had ik nog liggen maar zal niet veel kosten dus neem mee!!!

stap 2: zaag de pvc buis op lengte (iets korter dan je holle as) en zaag het draadeind op lengte.

stap 3: Maak met een boor het gat van het wieltje zo groot dat het draadeind erdoor kan.

stap 4: Wikkel het isolatietape om de pvc buis net zolang dat hij zo goed als klem komt te zitten in je as, maar je moet hem er natuurlijk nog wel in kunnen schuiven. Wikkel deze tape ook om het draadeind (op 2 plekken natuurlijk) zodat deze ook zo goed als klem komt te zitten in die pvc buis.

stap 5: stop de buis in je holle as, steek het draadeind erdoor, zet de wieltjes aan het einde en zet er een moer op.

stap 6: idem als aan de andere kant.

NB: De wieltjes moesten aan een kant worden afgevlakt bij het gat zodat de moer op een platte ondergrond komt en niet uitsteekt.

Het is een goedkoop alternatief en werkt hetzelfde als de (duurdere) producten. Bedenk wel dat officiele producten waarschijnlijk met een andere kunstof wieltjes zijn uitgerust. Ik weet nog niet hoe duurzaam deze kunstof wieltjes zullen zijn bij een val, maar een redelijke klap moet hij wel kunnen hebben.

groetjes

erik

Edit: Op Zandvoort een schuiver gemaakt met deze valdoppen: resultaat: geen schade aan voorvork. Ze hebben het fantastisch gedaan. Aanrader
 
Aprilia RSV4 *O*


Een revolutionair designproject heeft geleid tot een waarlijk unieke motorfiets en tot Aprilia’s terugkeer naar het WSBK.



Met 31 wereldkampioenschap titels, 250 MotoGP overwinningen en 8 superbike wins in de afgelopen 16 jaar, is Aprilia een legende in de moderne motorfietswereld. Aprilia motoren hebben circuits over de hele wereld gedomineerd dankzij onconventionele technische oplossingen, experimenten en vernieuwingen, en, soms zelfs door technologie te vernieuwen die gedacht werd niet te veranderen was.

Met deze unieke sport geschiedenis is Aprilia trots om de RSV4 te presenteren, de motorfiets waarmee Aprilia zal terugkeren in het World Superbike kampioenschap in 2009. Deze uitzonderlijke machine is bedacht, ontworpen en ontwikkeld door Aprilia Racing voor race gebruik.
De RSV4 zal zijn debuut maken in het WSBK in 2009. Met 4 cilinders, 999 cc and top-klasse vermogen in de race-klaar versie, is deze revolutionaire machine volgepakt met innovatieve ontwerpen en fabricage oplossingen die we zo’n beetje zijn gaan verwachten van Aprilia. Een paar van de kenmerken van de RSV4 zijn de V4 motor met volledig electronisch management en een uitzonderlijk licht en compact frame. Het design van de Aprilia RSV4 komt rechtstreeks van Europa’s grootste en meest succesvolle race team.



De straatversie van de RSV4 haalt ook voordeel uit de uitzonderlijke technische kennis dat Aprilia Racing heft verzameld in meer dan twee decennia succes in MotoGP en is volgestopt met geavanceerde oplossingen rechtstreeks uit de GP racing wereld. In het kort: de RSV 4 staat op eenzame hoogte als het gaat om echt exclusieve en unieke race replica.
De RSV4 heeft een revolutionaire krachtbron en is de meest krachtige motor die ooit door Aprilia is gemaakt. Dit 65 graden V vier blok is gebaseerd op een ontwerp dat uniek is in de wereld van supersport motoren en heeft onder andere verfijnde fabricage processen in combinatie met topmateriaal en vooruitstrevende electronische oplossingen.
De nieuwe motor maakt gebruik van meervoudige mappings via ride-by-wire technologie. Een oplossing die nieuwe horizons opent als het gaat om motorblok-controle. Ook biedt het zo goed als eindeloze mogelijkheiden voor vermogensafgifte en tractie controle (op de race versie)



De keuze voor een smalle V4 configuratie heeft geleid tot de ontwikkeling van een ongelofelijk smal motorblok. Dit heeft als gevolg dat het in staat is om het gewicht te centraliseren en om frame eigenschappen dramatisch te verbeteren.(dankzij een korte wielbasis en lange achterbrug) De smalle V4 set-up maakt het mogelijk om een lange slag te gebruiken, wat positieve gevolgen heeft voor de luchtstroom. Hoge toerentallen kunnen dan gebruikt worden zonder de crankcase groter te hoeven maken. Dit is fundamenteel van belang voor de earodynamica en wendbaarheid.


De mono-bloc remklauw heeft geïntegreerde geleiders for maximale stijfheid en constante efficientie. De luchtinlaten zijn variabel in lengte. Elke rij cilinders heeft een servomotor met als enige taak om de luchtschuiven te opereren. Met daarnaast de uitrusting met vier luchtkleppen in de unit kan de luchthoeveelheid onafhankelijk worden aangepast. Deze oplossing opent nieuwe deuren in het elektronische motormanagement en de vermogensafgifte wat weer resulteert in een geavanceerde integrale tractie controle.

De Aprilia RSV 4 is ontworpen en ontwikkeld met de race in gedachten en biedt uiteraard alle stelmogelijkheden die normaal te vinden zijn op race motoren. De meest krachtige Aprilia ooit biedt zelfs specifieke mogelijkheden tot aanpassingen aan het chassis. De variabele geometrie van het frame stelt je niet alleen in staat om balhoofdshoek te veranderen, maar zelfs om de achterbrug en motorblok positie te wijzigen. Race technologieën zijn gebruikt bij alle aspecten van de constructie. Het aluminium frame en achterbrug van de RSV 4 zijn samengesteld uit een slimme mix van dikwandige delen en een variabel instellingsdeel.

Alle componenten zijn uiteraard van het hoogste kaliber. Waaronder een Öhlins voorvork, schokbreker en stuurdemper, Brembo monobloc remklauwen en aluminium wielen.

De styling van de Aprilia RSV4 heeft dezelfde benadering gehad als de rest van het ontwerp. Het race karakter van de RSV4 is duidelijk vanuit elk onderdeel en door de afwezigheid van oplossingen die alleen gekozen worden voor het uiterlijk. Daardoor is het algehele design en de vooruitstrevende technologie samengesmolten tot een harmonieus geheel dat fantastisch functioneel is op het circuit… de natuurlijke omgeving voor de RSV4.

De kuip is ontwikkeld in de windtunnel en is minimaal in grootte en haalt niet de nadruk weg van de verbluffende technologie en het motorblok. Het frame en blok zijn volledig zichtbaar.

De driedubbele koplamp unit maakt de RSV4 onmiddellijk herkenbaar en uniek vanaf de eerste oogopslag.


Het lichtgewicht subframe zitgedeelte gaat steil omhoog om de dynamische karaktereigenschappen te benadrukken. Zelfs als hij stilstaat, straalt de RSV 4 een verlangen voor snelheid en competitie uit.
 
Laatst bewerkt:
SMV 750 Dorsoduro

Na de spectaculaire introductie eind 2007, is het moment nabij dat de Aprilia Dorsoduro bij de dealers komt te staan. De SMV is een afgeleide van de nu al succesvolle Shiver en heeft hetzelfde blok. Met een koppel van 82 nm en een vermogen van 92 pk (67,3 kw) is de Dorsoduro een verleiding voor vele (super)sport liefhebbers.

big_aprilia_smv_750_dorsoduro_v_06.jpg
 
Ander merk nu;

Kawasaki....... De uit de racerij afstammende ZXR750RR is begin jaren 90 toonaangevend geweest als het ging om stuureigenschappen en tuningmogelijkheden... De RR versie is eigenlijk een racer met koplampen en knippers.

In de tijd dat er een directe strijd was in het 750 SS segment was de kawasaki de baas, maar werd later verslagen door de sterkere en lichtere GSXR..

Kawasaki%20ZXR750RR%2001.jpg
 
Ben ik in het RSV topic beland ofzo?? :?

Slotje, als ik mijn handtekening op je kroonplaat graveer, wordt jouw motor ook meteen een stuk meer waard hoor! :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan