- Onderwerp starter
- #1.451
Ik had toch problemen met het terugzakken van een hoger toerental naar stationair?
Nu is het zo goed als weg.
TheDutchy gaf als advies: stationair schroeven uitdraaien, want hij zou te arm staan.
Ik had ze nu 4 lagen uitgedraaid, werd niet beter.
Het is juist andersom. Ik heb ze nu 2,5 slag uitgedraaid (Robin: ) en stationair afgesteld met de grote stelschroef onder de carbs.
Even aanzien of het blijvend beter gaat en ook bij koude motor ff in de gaten houden.
Ik heb ook de indruk dat de dip tussen de 3000 en 4000t/m minder is.
Lekkage aan het ontluchtingsdeksel is opgelost. Dit was de lekkage:
Ook heb ik iets lekkage bij de automatische kettingspanner:
Aan de spanner zie je een oliedruppel hangen:
Ik heb het carbblok eraf gehad en de kettingspanner ook. Kettingspanner weer gemonteerd met siliconenkit, maar daar ligt/lag het niet aan.
Waar het wel vandaan komt mag Joost weten, ik zie het niet.
Ik heb ook olie moeten bijvullen, na het ritje samen met Gijs Vijs was het oliepeil niet meer te zien! Dus olie verbruik is flink...
Tijdens het rijden is er geen blauwe rook te zien, alleen nog soms bij de start en het wegrijden.
Maar goed in de gaten houden. Volgend jaar maar andere zuigers en veren monteren.
Wie weet een adresje?
De voorrem voelt steeds beter aan, niet meer zo zacht. De rubber leidingen laat ik dan ook zitten.
Ik heb trouwens van die motorzaak in Putten niets vernomen (ik had daar een repset besteld). Belachelijk...daar kom ik niet weer dus.
De 1000km komt in zicht!
Nu is het zo goed als weg.
TheDutchy gaf als advies: stationair schroeven uitdraaien, want hij zou te arm staan.
Ik had ze nu 4 lagen uitgedraaid, werd niet beter.
Het is juist andersom. Ik heb ze nu 2,5 slag uitgedraaid (Robin: ) en stationair afgesteld met de grote stelschroef onder de carbs.
Even aanzien of het blijvend beter gaat en ook bij koude motor ff in de gaten houden.
Ik heb ook de indruk dat de dip tussen de 3000 en 4000t/m minder is.
Lekkage aan het ontluchtingsdeksel is opgelost. Dit was de lekkage:
Ook heb ik iets lekkage bij de automatische kettingspanner:
Aan de spanner zie je een oliedruppel hangen:
Ik heb het carbblok eraf gehad en de kettingspanner ook. Kettingspanner weer gemonteerd met siliconenkit, maar daar ligt/lag het niet aan.
Waar het wel vandaan komt mag Joost weten, ik zie het niet.
Ik heb ook olie moeten bijvullen, na het ritje samen met Gijs Vijs was het oliepeil niet meer te zien! Dus olie verbruik is flink...
Tijdens het rijden is er geen blauwe rook te zien, alleen nog soms bij de start en het wegrijden.
Maar goed in de gaten houden. Volgend jaar maar andere zuigers en veren monteren.
Wie weet een adresje?
De voorrem voelt steeds beter aan, niet meer zo zacht. De rubber leidingen laat ik dan ook zitten.
Ik heb trouwens van die motorzaak in Putten niets vernomen (ik had daar een repset besteld). Belachelijk...daar kom ik niet weer dus.
De 1000km komt in zicht!
Laatst bewerkt: