Recente inhoud door Woutert

  1. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Die paar mm2 aan oppervlak zijn verwaarloosbaar, ik zou het gewoon glad maken, dat is met alu niet zo moeilijk. Zou me meer afvragen hoe dit is gebeurd en of er nog andere schade aan zit.
  2. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Begin even met kijken of je accupolen goed vast zitten, daarna onderstaande checken: Als bovenstaande klopt kan het ook gewoon je accu zijn die de geest heeft gegeven.
  3. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Of een hele andere shock kopen, hoeft niet duur te zijn, in de OP staat een link naar een lijstje. En pre-load is alleen de rijhoogte die je aanpast, de veer blijft even stijf en je veert gewoon te ver door. Je zit minder snel op je bump-stop, dat wel. Met jouw gewicht is 7 vermoedelijk de...
  4. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Dat zijn progressieve veren, de windingen komen op elkaar te liggen bij inveren en op dat moment doet dat deel van de veer 'niet meer mee' en is de veer stugger geworden. (minder draad lengte over). Getrapt progressief dus. Bijbehorende viscositeit en luchtkamer staan vermeld in de handleiding...
  5. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Het is alu slijpsel, dat is nog zacht. Als je goedkoop aan koppen kunt komen als in bovenstaande link zou ik het proberen. (goeie tip!) Maar als het boven geen olie heeft gehad, dan is er onder ook wel een gebrek geweest denk ik, moeilijk te zeggen hoe groot de schade is maar hij heeft vast een...
  6. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    E Een MK1 met wat ervaring is echt wel aan de slappe kant. Het ligt er aan wat je er mee doet natuurlijk, maar er is ook een reden dat er heel wat mensen zijn die ander voorveren plaatsen en de achtershock vervangen. Stel de shock of de poten zijn lek en er is weinig/geen demping over dan is...
  7. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Stuurgewichten kunnen echt veel doen kan ik uit ervaring zeggen, iets met eigen-frequentie :) Je kunt hem ook met het voor wiel tegen de muur aan zetten en flink duwen en voelen, maar op de bok moet je speling makelijk kunnen voelen. Verder is een standaard bandit wel erg zacht afgeveerd, dat...
  8. Woutert

    Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

    Kan zeker door banden komen, maar zitten er nog stuurgewichten aan de uiteinden van het stuur? Die kunnen ook nog wel flink schelen. En balhoofd niet alleen controleren op 'rotatie', maar juist op speling in de rijrichting, dus bij je vooras pakken op de bok en naar voren en achter bewegen...
  9. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Ik vond hem in het midden ook niet fijn omdat je dan best ver naar beneden moet kijken op het scherm. Heb hem nu links op het stuur, daar staat hij ook wat hoger, voor mij veel prettiger!
  10. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Ouch... -O-Dat ziet er wel uit als een behoorlijk olie tekort, als je kijkt hoe ver je brug uit is gesleten.... Zou me niet verbazen als je onderbok hier ook schade van heeft. Dit heb je onderweg ook wel gemerkt toch lijkt me?
  11. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Mooi! Gewoon schoonmaken, hoeft niet eens met grof geweld meestal. Ik gebruik meestal wat rubber grease, maar gewoon vork olie kan ook. Check wel even of de o-ring niet hard en vierkant is geworden, maar bij mij waren ze nog in prima staat.
  12. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    De WP vorken hebben daar snel last van door condens, je kunt proberen een klein beetje kruipolie rondom (niet in) het buisje te laten lopen. Na een uurtje voorzichtig proberen of je de rod iets naar beneden kunt duwen en hem lost kunt werken. De naald gaat wat corroderen en gaat vast ziten in...
  13. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Hmm, das geen leuk beurtje! Op welke km-stand sta je nu?
  14. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Ik heb al een heel aantal Motobatt's in motoren gezet, eigenlijk gaan ze altijd lang mee, enkel mijn laatste heeft het maar 2 jaar overleefd, maar ik vermoedde dat die al langer op de plank had gestaan bij een vage website. Ik zou ze zeker aanraden. Heb nu een lithium in de 950 gezet om eens te...
  15. Woutert

    KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

    Misschien heb je ergens een lekje, dat hij overdruk kwijt kan in het reservoir (of door een lekje) maar bij afkoelen weer lucht aanzuigt?
Terug
Bovenaan Onderaan