Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het lijkt me op zich wel doenlijk om een druppellader waterproof te maken door het ding in een ruim waterdicht bakje te zetten. Alleen de snoeren moeten naar buiten. Ruim om eventueel wat speling te hebben bij warmteontwikkeling. Ik maak eigenlijk nooit mee dat een lader warm wordt maar een...
Ik heb ervaring met de Optimate 3 en 4 (voor CANbus) en eerder ook een CTek. Met geen van allen problemen gehad maar ik gebruik ze dan ook in de garage. Overigens wordt de Kymco AK 550 na elke rit gewoon ingeplugd. Die staat namelijk bekend om lekstroom. Dat zou met het nieuwe dashboard opgelost...
Wat een geld; €225. Het zal nog een keer gebeuren dat ze je slot jatten en de motor laten staan. Is me met de fiets ooit overkomen.
Voor dat geld heb je al bijna een Roadlok. Stuk handiger dan een gecastreerde Abus. Geen bal...
@Garfield ik heb de slechte gewoonte om regelmatig een andere motor te kopen en daarvoor dan een flesje olie in de kast te zetten. Het resultaat is dat ik nu een hele collectie viscositeiten heb. Het komt vrijwel nooit voor dat in de nieuwe iets moet uit de voorraad die ik al in de kast had...
Ik heb een schijfremslot met alarm zodat ik niet vergeet om het ding eraf te halen. Lawaai als vervanging voor een reminder kabeltje. Ik verwacht niet dat er mensen aan komen hollen om mijn motor te verdedigen als het alarm afgaat. Misschien schrikt het een gelegenheidsboefje af?
Extra vrijstanden zijn wel hoogst irritant! Veel erger als een klak of een klonk.
Het is lang geleden dat ik Guzzi reed. Ik kan me wel lange slagen herinneren maar de vrijstanden tussen de versnellingen staan me niet (meer) bij.
Afgezien dan van een Mille GT met een fabrieksfout in de bak...
Bij ingewikkelde kruispunten helpt het ook om het bolletje in de gaten te houden. Dus niet alleen de pijl. Maar lastige kruispunten zijn niet het sterkste punt van de Beeline. Daarvoor zijn de aanwijzingen te beperkt. In ieder geval van mijn Moto 1.
Ik heb altijd het gevoel dat een motor met cardan wat stugger schakelt dan een met ketting.
Maar goed, straks rijden we allemaal elektrisch en dan kan de hele transmissie naar het museum.
Klak is geen probleem, tussen de 1 en de 2 regelmatig in neutraal terecht komen is wel hinderlijk. Je moet dan altijd heel langzaam opschakelen. Wat betreft soepel en zuiver schakelen vond ik de twee Chinese Benelli's verbazend goed. Mijn R1150R was een van de slechtste.
Vandaag even langs gegaan bij 4bikersandbikes. Die zitten bij mij als het ware om de hoek. Daar even een niergordel gepast. Het is een Alpinestars Sequence Kidney Belt geworden. Achterpand is mesh dus het zweet hopelijk minder in de zomer (of vandaag!). De maat was wel een dingetje. Als...
4 seconden is overigens ook wel achterlijk kort. Maar de duim op het gaatje van de luidspreker lukte vroeger best goed bij de Xena's. Geen idee of die gaatjes tegenwoordig op een duim/ kauwgom bestendiger plek zitten?