Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Staat ook gewoon op https://www.shell.nl/consumenten/shell-fuels/benzine.html . Onder het kopje E10 (niet op klikken) staat: Shell V-power heeft een E5 label en bevat geen bio ethanol.
E0 sticker mag niet. Moet E5 of E10 zijn.
Bij de Shell V-power bij mij in de buurt staat nu ook een extra sticker onder de E5: '' Shell V-Power bevat geen ethanol ''
@Korenwolfje:
Bij Esso weten ze zelf niet hoeveel ethanol er in de brandstof zit, zie mijn bericht van februari 2019:
https://www.motor-forum.nl/threads/gehalte-bio-ethanol-in-euro95-e10-en-euro98-e5.441680/
hierin zei Esso per mail: ,, Ons enige product dat geen ethanol zou moeten bevatten is...
Mail terug van Esso:
,,
Wij willen u informeren dat Euro95 (E5) 0-5% ethanol kan bevatten en Synergy Supreme+ (95 octaan) typisch ong. 4.7 tot 4.8 % ethanol bevat. Ons enige product dat geen ethanol zou moeten bevatten is Esso Synergy Supreme+ (98 octaan).
''
zou moeten ?
De nieuwe gaat met tegenwind 95 op de teller. Met gunstige wind 110km/h. Het is nog te doen.
Zag vandaag jouw kleur (donkerblauw/zwart) Liberty rijden in Zeist, mooie machine.
Ethanol, ook wel ethylalcohol, en met structuurformule C2H5OH, is alcohol.
Verkrijgbaar bij de slijterij of apotheek. In Oost-Europa vaak belast met accijns verkocht als 'spiritus'. In die landen is de voor de consumptie geschikte fles verzegeld met een 'rektyfikowany' zegel. Niet te verwarren...
Toen waren die machines al 5 jaar oud. Dan te bedenken dat de originele blokken lopen nu nog steeds als zonnetjes.
Vandaag trouwens 100km snelweg op en neer (200km) op de 125cc. Top 110km/h met wind mee en met wind tegen 95km/h. Verbruik op de snelweg 1:33. Wat een avontuur was dat zeg...
Da's totaal wat anders. Maar rijdt ook heerlijk met haar bijzondere voorvering. Heb ook nog een SS50 thuis staan maar heb de C50 altijd mooier gevonden.
Nee, dit is niet sarcastisch bedoelt. Het gaat niet om de totale aantallen maar het individuele risico. Er gaan meer rokers dood dan motorrijders omdat er veel meer rokers zijn. Maar het gaat niet alleen om overlijden, ook invaliditeit na een ongeval hoort bij de 'gevaren'. Iemand die veel motor...
Is de scooter sneller te maken? (Piaggio Liberty 125cc EURO4 iGet 3v injectie). Zonder dat dit nadelige gevolgen heeft voor de levensduur van het motorblok/onderdelen? Misschien dat over ongeveer 10.000km (1.5 jaar) als bepaalde onderdelen aan vervanging toe zijn die door een 'sneller' vervangen...