Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bij een XS is het zo geconstrueerd dat de + van de toeter onder spanning komt te staan zodra het contact aangezet wordt. Dan gebeurt er nog niets, de drukknop op het stuur verbindt vervolgens de - met de massa en dan breekt de hel los. De startknop werkt op dezelfde manier.
Zou het kunnen zijn dat het contactslot zelf de oorzaak is? Dat gebeurt wel eens bij oudere Yamaha’s is mijn ervaring (bij XS’en). Er zijn hobbyisten die dan een relais inbouwen om het ontstekingssysteem direct vanaf de accu van stroom te voorzien. Dan loopt er alleen nog een stuurstroompje over...
Prima, ik heb ruim twee jaar geleden mijn Diversion 900 (de opvolger van jouw XJ dus) ingeruild voor de Royal Enfield. Die Yamaha was een geweldige fiets voor lange afstanden maar die tijd heb ik gehad. De Enfield is meer geschikt voor mijn rondjes op het platte Zeeuwse land en omstreken. Eén...
Dan blijven er nog 2 mogelijke oorzaken over, 1 is de schakelaar op het stuur, die moet bij inschakelen twee contacten maken, een voor de lampjes en een om het relais aan te sturen.
2 is de km.teller, daarvandaan gaat ook een draadje naar dat relais. Je zult in het wiring diagram moeten duiken...