Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoi iedereen,
Soms veranderen er al eens dingen in het leven, zo ook bij mij. Long story short ik ga wat downsizen en dat betekend dat mijn VF1000 de deur uit gaat.
Het is een 84' er met Belgische papieren die de voorbije 2 jaar deels een restauratie met bijbehorende ombouw heeft ondergaan.
Het...
Last but not least....
Begin dit jaar heb ik "even tussendoor" nog deze K1100 erbij gekocht als "verplaatsingsmiddel". Stond geadverteerd voor €300 met kapotte koppeling.
Na een krukasdichting, een koppeling, wat keerringen in de transmissie en de vork en een nieuwe cardan doet hij het weer...
Meer :
Uiteindelijk geeft dit vandaag het volgende :
Ondertussen benik bezig de koelvinnen op de cilinders te polijsten, De tank en de kuip te herstellen dat deze kan gespoten worden en inkort ga ik op zoek naar wielen maar eerst nog wat aanbouwdelen van de motor lakken en dan kan ik ook aan de...
Meer :
Aangezien ik de uitlaten een beetje hoger wil dan de originele wordt de passagiersplaats eigenlijk nutteloos. Daarom dacht ik waarom geen echte single seater?
De covers voor de duozit zijn moeilijk te vinden en ik vindt het geen elegante oplossing... Ik ben een beetje aan de gang gegaan...
Misschien ook even wat meer achter de ideeën over de ombouw...
Een upside down vork heb ik uit mijn hoofd gezet. Je hebt iets met héél lange voorbenen nodig en daar is eigenlijk alleen de voorvork van een VTR1000 SP1/SP2 voor geschikt. Als er al wat te koop is kost het echt wel wat dus ben ik op...
UPDATE :
De revisie van het blok is klaar alsook het spuitwerk van het blok. Ondertussen kruipt er gigantisch veel werk in het lakwerk. Enkele foto's zeggen meer dan een lange tekst...
Alle kleine onderdelen die erop en eraan hangen moeten ook gebeuren, dat begint en eindigt meestal als...
Raar maar waar Da's ook mijn voorbeeld......
Ik ga mijn topic even bijwerken in de komende dagen denk ik. Gelukkig is er sinds mijn eerste posts al wat vordering.....
Hallo iedereen,
Langs deze weg wil ik even aan alle verzamelde VF liefhebbers de vraag stellen of er nog mensen zijn die donor motoren hebben liggen van een VF1000.
Mijn motorblok was een revisie waard vermits de krukas, drijfstangen en cilinders echt wel in goeie staat waren. De nokkenassen...
Met als problematiek, te weinig tijd, te veel werk moet je keuzes maken in het leven.
Dus daarom die ik mijn VF1000 weg. Ik was begonnen met datgene waar ik van wilde weten of het een horrorstory zou worden haalbaar, nl het motorblok. De motor is is dik OK en bijna volledig gereviseerd. Het...
...Wordt vervolgd.
Onderblok min of meer in elkaar, nu aan de koppen werken. Ook wissel ik eens af, want na een paar avonden klepzittingen slijpen en in en uitlaatkanalen zuiver maken wil ik eens even wat anders doen. Daarom a even wat onderdelen in de straalcabine gestopt...
De eerste foto bedriegd omdat daar de cilinder bussen uit het blok waren. De roest die je ziet zat in het koelwaterkanaal. De boringen zelf waren dik ok nog. Ik heb alleen besloten om opnieuw te honen vermits het blok in zijn laatste levensjaren gigantisch veel olie moet hebben verbruikt...
Hoi iedereen hier,
Ik ga naast mijn nieuw project ook mezelf hier even voorstellen. Ik ben Koen, 39 jaar. Ik ben voor meesten van jullie een zuiderbuur, maar ben hier terechtgekomen omdat er hier wat meer info te vinden is en specifiek een afdeling is voor het wat meer vintage spul.
Waar zat ik...