Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat snap ik maar bij een 900 heeft een K&N filter wel zin bij een 4TX helaas niet, de volgende stap zal voor een 4TX dan een paar open lucht kelkjes zijn? Of het luchtfilterhuis modificeren?
Niet dat ik gelijk een goed antwoord heb op je probleem, zelf denk ik wel aan de waterpomp, maar op het TDM forum mag je gerust technische vragen stellen als niet lid zijnde maar je kan het alleen doen in de topics algemeen of ff voorstellen (niet in bijvoorbeeld topic TDM zoals je het misschien...
Bij Peter in roden zit je op zich wel goed, hij is erg vakkundig en verduidelijkt graag zijn werk. Ik ken diverse personen die daar met hun motoren zijn geweest met erg goed resultaat (geen TDM maar ZX12r / XJR / FJR en VFR).
Ik weet niet of dat allemaal gaat passen maar daar zal je jezelf wel in hebben verdiept.
Zuigerveren kun je eventueel bestellen bij Pieter H, zie ergens hierboven... Of bij elke Yamaha dealer maar dan betaal je waarschijnlijk wat meer.
Als het 3VD blok nu 80 gedraaid heeft zou ik deze toch...
Heko, blijft je automatische choke niet af en toe hangen? Dit zou ook verklaren waarom hij stationair bij een warme motor uitvalt. Deze zit dwars op het gasklephuis onder het luchtfilterhuis. Het gebeurt wel eens vaker bij een TDM 900.
Onderaan de pagina van de onderstaande link staat wel een...
Hoor je de motor dan ook volop toeren maken of is het alleen een tellerstand welke je afleest? Ik vermoed het laatste eigenlijks en zou dan de TPS module verdenken of iets in die richting.
Voor 5000 zie je deze motor bij de dealer / motorzaak staan met garantie en zekerheid. Ik zou dit niet betalen voor deze motor als ik hem bij een particulier zou kopen. Dan is 4000 meer een richtprijs lijkt mij.
Pieter, ben je er ook nog aan toe gekomen om een "standaard" 4TX te voorzien van een aangepaste ontsteking? Zo ja, wat was het effect? De motor waar jij 8 pk extra uithaalt is natuurlijk niet meer standaard te noemen :P
Voor een 900 maakt het zeker een verschil, loopt dan bij lagere toeren net iets mooier. Ik weet niet dat die van eBay hetzelfde zijn maar destijds voor mijn auto ook grote prijsverschillen tussen aanbieders gezien. Als je voor irridium gaat hoef je over 20k ze nog niet te vervangen...
Dan zou ik me eens in de elektronica verdiepen of de eer aan jezelf houden en uitbesteden... Het is niet heel erg moeilijk gelijkstroom maar het kan natuurlijk wel goed verkeerd gaan, de stebel van valk motorparts komt wel met een duidelijke handleiding.
Alles is goed gegaan, het zitvlak is ook nog in tact... De zaterdag was mooier qua weer en route :P
Tsja daar kan ik ook niets aan doen dat Philip mijn broer is ;)