Recente inhoud door kapiteinkoek

  1. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Dit inderdaad, maar 35.000km voor een koppeling is niks. Misschien heeft iemand er auto-motorolie in gegooid in plaats van motor-motorolie, dan kan je dit ook krijgen. Ik zou inderdaad beginnen met het controleren van de koppelingskabel en het mechanisme achter de deksel. Het mechanisme kan je...
  2. kapiteinkoek

    Occasion gekocht bij dealer na 1000km ketting versleten

    We kunnen een niet-gratis advies proberen? Je weet maar nooit misschien werkt het. Voor het luttele bedrag van 50 euro wil ik wel een poging voor je doen en post ik een advies.
  3. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Als ge het niet meer wit, gebruik dan pur of kit. Of alu-tape, dat kan natuurlijk ook :+ Prima uitlaatje zo.
  4. kapiteinkoek

    Virago valt stil boven 4000rpm

    Janbros gaat er vanuit dat het falen van het rubber in een benzinekraan altijd lineair verloopt en dat het of 0 kapot is of 1 gewoon werkt. Het is hem vergeven en ik hoop dat de werkelijkheid hem bespaard blijft want het is een behoorlijk frustrerende zoektocht kan ik je vertellen.
  5. kapiteinkoek

    Virago valt stil boven 4000rpm

    Wat voor benzinekraan zit erop? Bij een GS500 zit er een onder de tank maar ook nog een aan het frame. Die laatste is vacuüm bedient door de carburateurs maar op een gegeven moment wil dat rubbertje niet meer of komt er een haarscheurtje in. De carburateur krijgt hem dan niet meer goed open...
  6. kapiteinkoek

    Fz6 motor band slijt vreemd en ketting loopt niet recht

    Zowel de band als het kettingwiel lijken gelijktijdig een slag te maken dus dat lijkt me of een verrot wiel of slechte lagers.
  7. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    zitten de magneten allemaal nog op de rotor en zijn ze niet gebroken?
  8. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    @MarnixGG een vers koperen ringetje voor de aftapplug is ook een goed idee. De oude kan je ook recyclen door hem te verhitten/gloeien met een gasbrander of gewoon bij een pit op je gasfornuis als je die nog hebt.
  9. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Liever een olie pakken die bedoelt is voor motoren. ik zou dit er alleen in geval van nood in gooien ivm natte koppelingsplaten.
  10. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    ligt eraan hoe je het bekijkt he. Die techniek uit 1980 is in het 1989 blok terecht gekomen en vervolgens bijna 30 jaar in productie geweest. Ik kan hem niet meer vinden in de Suzuki catalogus van zuid amerikaanse landen dus die productie lijkt inmiddels gestopt.
  11. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Ik heb een van de goedkoopste aliexpress hoesjes, je vind er genoeg als je op 'motorcycle phone holder' zoekt. Deze bijvoorbeeld van 5 euro. Waterdichtheid kan je niet vanuit gaan dus als ik regen verwacht doe ik de telefoon in een hersluitbaar boterham zakje.
  12. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Boutjes van de vlotterbakken even open draaien en kijken of de benzine netjes doorloopt. Als dat het geval is dan gaat het waarschijnlijk mis in de carburateurs. Dat er iets verstopt na een tijdje stilstand is niet gek.
  13. kapiteinkoek

    Gestolen? en redelijk kapotte motor gevonden op bouwterrein

    Heb het gemeld, ze gaan hem bekijken dus zo te horen is men wel bereid om er wat mee te doen.
  14. kapiteinkoek

    Gestolen? en redelijk kapotte motor gevonden op bouwterrein

    Ik heb vandaag een fiets met kenteken MT-47-LX aangetroffen op een bouwterrein waar ik was. Ziet eruit alsof iemand er iets stouts mee heeft gedaan en hem daar heeft gedumpt. Volgens het RDW is hij (nog?) niet gestolen en nog steeds verzekerd. Stuur maar een PB als je hem terug wil :+
  15. kapiteinkoek

    [[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

    Wanneer is dit zo gekomen? Als het eerst 6000km goed is gegaan en nu niet meer dan is er meer aan de hand dan een beetje lucht. Sowieso niet meer op de motor stappen totdat het is opgelost. Ik zou de hoofdremcilinder open maken en meteen reviseren want je bent dan toch al bezig. Het niet...
Terug
Bovenaan Onderaan