Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Op de africatwin750 bij mijn eerste blok zat-ie ook vastgelast, uitaard pas ca 6 maanden ontdekt na aankoop.... Ik dacht (naïef van mij) dat het wel verleden tijd was daarmee anno 2024. Nou ja, elk merk heeft wel iets denk ik dan. Uuuuuh, bmw?
Maar crf 250/300 lijkt me heel fijn rijden.
Ik zag dat de crf van Itchy boots gereviseerd werd in Alaska en tot mijn verbazing een hele afgesleten uitgaande as had, de splines (die werd ook vervangen). Had ik ook bij mijn xrv750 uit 1996 (een keer blok gewisseld en toch sleet die ook bij het betere blok, ondanks goed slap afgestelde...
Eerste indruk: Vercors en dan nabij de mini col
Col de la Croix. Of nabij Gorges Nant. Mmmm, nog niet gevonden. Verslavend ook. Pfffff, ik wil heeeeel graag weer die kant op. Even denken waar jij vorig jaar april/mei geweest bent. Tis matig weer op de foto.
Sinds ik dit volg, krijg ik ongevraagd "Canada push nieuws / reclames" (weet niet hoe dat heet, cookies?) bij Google. Nix erg, van dat land kan ik heel veel hebben!! 1x in Toronto e.o. geweest: top.
Leuk hoor! Van Nieuw Heeten toch? Vrije opgave of alleen relaties? Ik heb daar n keer n dag offroad cursusdag gedaan met wat instructies enz. Was leuk en gelukkig goed bijpassend weer erbij: stromende regen.
En contactslot? Bij mijn xrv750, oké ander merk, maar had ik dezelfde problemen. Onderkant contactslot openmaken: en daarin alles schoongemaakt en ingevet. Was gepruts. Slot zelf verwijderen ging niet ivm breekbouten. Pas op: veren en een kogel(s) kunnen eruit springen.
Gaaf!!!. Ik zag vorige week toevallig nog de aflevering van itchy boots haar trip naar Deathhorse/Artic Sea en daarna in de werkplaats in Anchorage waar de crf groot onderhoud kreeg. Ik dacht toen direct aan jouw trip en aan de 2 die juist veel pech hebben met de crf-s.
Op mijn tt550 maak ik routes onderweg ( vakanties) als volgt. Navi van start naar eindpunt, dan kijk ik op bijvoorbeeld een fantastische analoge Michelin detailkaart (d-wegen, vaak met groene arcering erlangs) en zet op de tt zelf tussenpunten in de route. Wel ff leesbril op, maar gaat prima...
Ik heb dat gele kabeltje met een tyre-rap vastgemaakt aan het schijfremslot, in de hoop dat ik dan altijd de gele kabel om het stuur leg.
Maar, schijfremslot past alleen om de spaken, de gaten van de schijfrem (ori transalp700) zijn te klein.... Ach op het werk en ff snel in de stad is stuurslot...
Of, de benzine die even weglekte uit de tank toen de bmw scheef lag🤪 is ook goud...
Nee, zonder meer een gaaf reisverslag! (Ik lees op de gsm en gelijk maps open van "waar is dat ook alweer", plaats- en col-namen behoorlijk bekend maar ff plaatsen zeg maar).
Ca 7 jaren geleden bij motoport hengelo een nieuwe systeemhelm gekocht. Niet op prijs gelet. De Schubert zat mij te dicht bij mijn kin en de Caberg zat gewoon beter. Dus, die gekocht en dikke prima! Is eigenlijk nu aan vervanging toe maar ik denk 2025 of 2026....
(Ik rij ca 6dkm per jaar)...
Cbf1000:
1. Hoe is de stekkerverbinding naar en van jouw spanningsregelaar? (Open die, misschien groen uitgeslagen, dan cleanen met K60 spray).
2. Bekend probleem bij deze Honda's: defecte spanningsregelaar.
(De ene keer start-ie prima, de andere keer lijkt wel als de accu leeg is).
Ik heb...