Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Weet ik niet…
Ik heb 22 jaar alles op de motor gedaan, allerlei modellen van naked, sportieve toermotor tot scooter. Had wel een auto maar pakte altijd de motor, zelfs met sneeuw. Dat wilde ik toen zo en daarom deed ik dat toen zo.
Later ging ik naar elektrisch, eigenlijk gewoon omdat ik...
Daar wil jij die batterij niet hebben hoor… Dat rijdt voor geen meter.
Massa centralisatie, je wilt alle zware componenten zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt van de motor hebben om hem zo wendbaar mogelijk te houden.
Ik heb nooit haast, heb ook bijna nooit een probleem in het verkeer en wat mij betreft mag iedereen vóórgaan behalve degene die voordringt.
Ik heb er gewoon een ernstige hekel aan om mensen die voordringen hun zin te geven, het is een verkeerd signaal en je beloont daarmee dit gedrag. Daarom...
Klopt, koelvloeistof temperatuur is een slechte indicatie.
Het gaat om de temperatuur van de verschillende metalen onderdelen van het motorblok, pas als die allemaal de werktemperatuur hebben bereikt zijn alle passingen optimaal.
Olietemperatuur is daarvoor een betere indicatie, olie stroomt...
Ik had een wat minder mooie verrassing afgelopen week. Was een beetje aan het rondkijken als ik zou willen handelen, als ik mijn Zero zou willen inruilen voor iets anders.
Wat blijkt, de voorheen MotoPort zaak waar ik deze kocht is geen Zero dealer meer. Ze kunnen/ doen er dus niets meer mee...
De mijne is een Zero S - ZF11.4 met powertank, je zou verwachten 14,2 maar samen is dat netto bruikbaar 13,0 kWh.
Doorgaans met woon-werk zat ik op een range van rond 140 km, dat komt neer op iets minder dan 10 kWh/100 km.
Met toeren heb ik eens 215 km range gehaald, de dame kwam eens 235 km...
Natuurlijk is een behoorlijke batterijcapaciteit mooi, het is vooral comfortabel. Je hoeft minder plannen, je bent vrijer in je routes etc.
Zelf vind ik nu het laden eigenlijk belangrijker; ik heb capaciteit genoeg om een heel eind te rijden, het zadel is de beperkende factor. Maar dan ben ik...
Dat zullen we niet helemaal eens worden vrees ik. Maakt niet uit, ieder is anders.
Ik heb best wat concessies gedaan om elektrisch te rijden want ik koos voor elektrische aandrijving net als dat een ander kiest voor een volle kuip, voor een cardan, voor een DSG bak of wat dan ook.
Een...
Ja klopt, ik heb zo’n verloopsnoer en samen met de Quick Charger kan ik dan 2,3 kW laden.
Voor een korte stop en terug naar huis is dat natuurlijk veel te langzaam.
Sorry, wat ik bedoel is redelijk snel laden. Dat je zeg maar in een uur weer op pad kunt, dat vind ik snel genoeg.
Voor woon-werk...
Vraagje.
Heb ik wellicht iets gemist, zijn er behalve Energica nog andere elektrische motoren of motorscooters geschikt voor CCS ?
Ik heb de Zero al 8 jaar, voornamelijk gebruikt voor woon-werk en middagtochten, ik zie het er anders nog van komen dat ik noodgedwongen terug moet naar benzine...
Die klomp magma blijft wel bestaan inderdaad.
Maar dit heeft niets te maken met de valse beweringen over EV’s die je deed.
Maakt ook niet uit, ik begrijp dat dit nu officieel een EV bash topic is geworden dus ben ik weg.
Auke legt het hier op een kinderlijk eenvoudige manier uit en dit is natuurlijk het enige dat hij ooit heeft gepubliceerd…. Natuurlijk niet, je hoeft zijn naam maar in te tikken en je hebt alle informatie binnen handbereik.
Het zou goed zijn als mensen zich er eens in zouden verdiepen voordat...