Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Aangezien dit in het tabblad "Algemene Motorpraat" staat, wil ik graag melden dat ik juist wél een ontsteking heb.
Zit in mijn rechter schouder, gaat waarschijnlijk nooit meer helemaal weg en staat motorrijden heftig in de weg ..
Even terug in de tijd:
Hoe lang heb je de motor?
Heeft hij goed ge/ontkoppeld?
Hoeveel kilometer heeft ie dat gedaan?
Wat ging er vooraf aan het ontstaan van het euvel?
Mogelijk prutswerk van de vorige eigenaar?
Dit levert misschien relevante informatie op...
Haha! Dat is een beetje een blind spot daar....
Ondanks dat ik zelf al heel wat jaren op de motor zit, ging het bij mijzelf daar ook een keer bijna mis, terwijl ik daar ook wel redelijk bekend ben.
Nog geen maand later kwamen we er met een toertochtje langs en ging een collega rijder bijna plat...
Een hele hoop woorden uit het negatieve spectrum zouden synoniem kunnen zijn voor Caferacer...
Meestal moet je creatief en vindingrijk zijn om zoiets rijdend te houden.
Vaak is er zoveel verwijderd en of veranderd dat het eindresultaat op het punt betrouwbaarheid niet kan wedijveren met het...
Die laatste opmerking was ook mijn gedachte. Misschien zijn de voetplaten van de blokken wel asymmetrisch en moet de binnenste en buitenste blokjes omgewisseld worden...
We gokken wat af met z'n allen.
Maar een remklauw kan natuurlijk nooit zodanig hogere wiskunde zijn dat dit opgelost gaat...
Als iets niet smeert is het wel WD40.
Kun je er nog beter wat motorolie bij innippelen...
Ik heb vroeger in mijn onwetendheid wel eens een fietsketting gesmeerd met WD40. Eerst komt er hoop bende los en vervolgens is er nul smering meer.
Het is in de basis een waterverdrijver.
Ik mijd het spul...
Jankende nokkenas aandrijvingen: gear driven cams. Een van dé pluspunten van de oudere VFR's. Hoe meer toeren, hoe meer gehuil....:}
Maar OK, geheel off-topic.
Als ie wel tikt, schakelt ie waarschijnlijk ook wel de hoofdstroom in. Nog niet bewezen dat ie echt stuk/oorzaak van het niet starten is. Even met de voltmeter aan de slag voor een betere diagnose.
Als ie heel snel achter elkaar tikt/ratelt is er wat anders aan de hand. Wellicht accu verrot of leeg?
Bijna alle Moto73 bladen vanaf 1973 tot aan ergens in het begin jaren 2000. (Ik weet het niet precies.)
Jarenlang op allerlei beurzen ontbrekende nummers bijeengespaard, diverse malen verhuisd van vliering naar garagebox en vervolgens weer mee naar volgende woning....
Maar nu weg met die zooi...
Ik zou voor het gemak eerst een nieuwe lamp in frotten. (Ten minste als het een H4 is...)
Wel eens meegemaakt dat een gebroken dimlicht gloeidraad op curieuze wijze contact maakte met het grootlicht draadje.
Dan heb heb je dit....