Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Elke lichte allroad (niet verwarren met adventure) is daarvoor geschikt. Dan denk ik aan KTM 390 rally, Tenere 700 world raid, ... Een crossmotor is leuk voor de plaatselijke modderpoel. Ik zou nog eerder een 1250 GS of Africa Twin gebruiken. Alleen moet je dan telkens op hulp wachten als je...
Zo te lezen ben je meer een scooterrijder dan motorrijder, helemaal als je daarop met z'n twee naar Zwitserland rijdt. Respect hoor, maar daar gebruikt de gemiddelde motorrijder liever een toerbuffel, of desnoods een Monster, voor. Gewoon genieten van je Vespa en de Monster een ander gunnen of...
De NC is prima te zien in het donker, maar hij geeft een vage bundel op de weg. Voor jou geen issue, maar voor mij wel (ik rijd zeker de helft van de tijd in het donker). Wat niet ter discussie staat: het is een fijn en capabel apparaat. Geniet ervan!
Als je regelmatig in het donker rijdt, vind ik die ‘lampjes’ onmisbaar. Ze geven een enorme bak extra licht t.o.v. het matige led dimlicht (2017). Het zijn breedstralers, althans die ik heb, maar die lijken er sprekend op.
Klopt allemaal en helemaal. Voor sportief of hairpins in de Alpen gebruik je natuurlijk geen D. Maar daar vind ik welke S-stand dan ook ongeschikt. Daar gebruik ik M. En inderdaad, dan zit er meer in dan je zou denken.
Dat de schakelprogramma's dicht bij elkaar liggen ervaar ik niet zo. Had graag S3 geruild voor een programma tussen D en S1. Dat zijn net de enige 2 die ik gebruik. Daartussen zit best een groot gat (naar 6 bij 65 resp. 85). Tussen de S standen onderling zit minder verschil. Het nut van S3...
Welkom Graassie! Je overwegingen voor de NCX snap ik helemaal. Standaard vind ik de NCX een halve naked, kun je nagaan. Maar met hoger scherm, handkappen en spatbordaanvulling voor en achter is het een comfortabele toermotor. Geniet ervan, doe ik al 29.000 probleemloze kms.
Rijden in onze winters is niet uitdagend of oncomfortabel. Dus ik heb lekker doorgereden, niet elke dag maar wel regelmatig. Ben wel blij dat de ritten af en toe weer droog zijn.
Heb ik aan gehad, maar dan hebben ze mijn maat weer niet liggen... Ik ga niet voor mijn plezier 3x heen en weer om motorkleding te passen. Dan kies ik voor snel en betaalbaar. Ik weet het, dat is een keuze...
De voorwaarden voor het huren van een motor zijn vergelijkbaar met die van het huren van een sportauto. Logisch ook, vind ik. Als je een auto huurt wil je vervoer voor personen en/of spullen - als je een sportauto of motor huurt wil je meestal een specifieke. Heb denk ik van 5x een motor gehuurd...
Voor de statistieken: ik heb hetzelfde probleem, maar dan aan de andere kant van het spectrum (1,77 m bij 65 kg). Juiste lengte zit altijd te ruim. Ik zou zo 1000 euro zou neertellen voor een combi die goed zit, maar ook in die prijsklasse zijn het hobbezakken als je een lage tot normale BMI...
Die 100 km op de reserve lijkt de gemiddelde standaard, onafhankelijk van de grootte van de tank. Hoe kleiner de tank hoe groter het aandeel van die laatste 100 km. Dan krijg je een meter die te snel terug loopt, helemaal als die is opgebouwd uit slechts 5 blokjes. Ik ga pas een tankstation...