Recente inhoud door Ami

  1. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Jammer Roy, maar komt vast wel een andere keer dan! Ziet er goed uit Cas! Wat heb jij voor uitlaten qua materiaal (staal of RVS)? Ze zien er nog supernetjes uit. Die van mij zijn van staal, maar beginnen wat te roesten. Binnenkort maar eens volsmeren met olie na het rijden. Kijken of dat helpt...
  2. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Zoals TeamhereonSuzuki al zei, zelf heb ik nog steeds mijn RGV250. Gisteren nog weer heerlijk gereden! Vorig jaar best wat problemen gehad met mijn instellingen van mijn Zeeltronic en een gamelle stekker, maar nu weer helemaal top. Het zou leuk zijn om eens bij elkaar te komen met zijn allen...
  3. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Uiteindelijk dus de stekkers |(. Altijd weer simpeler dan je denkt. Ik had ze wel schoongemaakt en ingevet, maar blijkbaar was dit niet genoeg. Nu rijdt het weer super! Misschien nog een beetje spelen met de instellingen van de PV's wanneer ze precies en hoeveel open gaan. Bij dichte PV's begon...
  4. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ondertussen een andere servomotor gekocht en getest, maar ook weer hetzelfde probleem. Toen met een scope het signaal naar de motor gemeten en dit zag er goed uit. Een soort blokpuls die heel kort het motortje aanstuurt. Geprobeerd om het 'probleem' op te wekken, maar lukte niet. Dus ik kon ook...
  5. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ik heb mijn standaard CDI ertussen gezet. Nu werkte het 'grijze draadje' wel om de servomotor the checken. Als je hem een stuk of 10x heen en weer laat bewegen, dan werkt het daarna niet meer. Zodra je de spanning eraf haalt, een paar tikken op de servomotor geeft en vervolgens het contact weer...
  6. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Dag Gert, wat voor storing heb je destijds gehad? Mijn storing is iets anders, want ze gaan wel open. Ze blijven alleen af en toe open staan en gaan dan 'later' alsnog wel dicht.
  7. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Bedoel je niet open? Omdat je in de racerij merendeel hogere toeren rijdt? Ik heb nooit geracet met 2takten, dus ik zou het niet echt weten. Wel op het kart circuit van Emmen geweest :) Bij 9000 toeren en hoger merk je dat een open PV wel echt veel beter gaat.
  8. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Helemaal mee eens. Je had ook het idee over 'de SAPC weer terug te plaatsen' geopperd. Die heb ik klaar liggen met de stekkers en al, dus die zit er zo tussen. En dan daar maar eens een rondje mee rijden om de Zeeltronic uit te sluiten. Stap voor stap maar dingen uitsluiten, dan lukt het wel. :Y...
  9. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ik heb alle kabels los gehaald van de PV-'wieltjes' en mijn uitlaten gedemonteerd om in de uitlaatpoorten te kijken. Als ik de PV-'wieltjes' verdraai, dan gaat dit heel soepel en zie je de PV's ook soepel mee bewegen als je in de uitlaatpoort kijkt. Dus dit lijkt wel ok te zijn.
  10. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Van het weekend alles weer aangesloten en PV's afgesteld. De contacten van de stekkers naar de servomotor nagekeken, nog extra schoon gemaakt en een klein beetje vaseline ertussen. De servomotor doet het en reageert iig. Bij het afstellen van de PV's kun je met de software van de Zeeltronic...
  11. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ik heb de servomotor uiteindelijk open gemaakt. Dit verklaarde ook de waarden die ik had gemeten. Waarde van de 5 ohm tussen de B/R en de R/B had te maken met de elektromotor die er in zit. De andere 3 had te maken met een soort 'potmeter' die een positie aangeeft. De servomotor wilde ik toch...
  12. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ik kan me daar wel in vinden idd. Hieronder het tabeletje uit de manual: Miss lees ik het verkeerd, zou het een oneindig hoge weerstand moeten zijn?
  13. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Vervolg dan. Vanmiddag het euvel gevonden, namelijk de servomotor. Short van de voeding. Tussen de + en - 5 ohm en zou volgens het boekje oneindig moeten zijn. Iemand nog ervaringen hiermee? Verder ben ik wel benieuwd waardoor het kapot is gegaan. Als ik naar het elektrisch schema kijk, dan...
  14. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Alweer een tijdje geleden dat ik hier was geweest, maar hier weer eens een post. De afgelopen tijd niet veel gereden, maar ook omdat mijn RGV niet echt lekker liep. Er bleek zo'n olie klepje lek te zijn. En natuurlijk van de bovenste cilinder. Tijdens het vervangen bleek ook 1 v/d PV's vast te...
  15. Ami

    Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

    Ik zou de PV's van Potze niet adviseren. De laag op het aluminium was al na een jaar beschadigd. Ook de vorm van de PV's sluiten niet goed aan t.o.v. de uitlaatpoort. Zo waren er ook een aantal afmetingen niet in orde. Maar goed, dit is mijn ervaring en mening. Succes met je keuze.
Terug
Bovenaan Onderaan