Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als het om zulke bedragen gaat, dan ruil je je motor gewoon in bij de dealer of laat de dealer je motor namens jou verkopen en betaal je uiteindelijk commissie. Zo simpel is het.
Wat door fabrikanten gebruikelijk wordt aangeraden is na elke rit door de pekel de motor met koud water afspoelen. Geen tectyl, geen ACF-50 spul. Werkt prima voor mij.
Zo kun je bedrogen uit komen. Dit is ook trouwens een bekend schema van oplichting. Er komen twee makkers om een motor te bekijken. Althans, zo lijkt het. Eentje gaat een proefrit doen en verdwijnt. Wanneer je zijn makker probeert aan te spreken, zegt ie dat hij die kerel niet kent en heeft hem...
Neen. Dit is maar het begin. Hoe weet ik dat ik de motor wil als ik nooit erop heb gereden :? Deze logica lijkt heel erg op de redenering van sommige vaders, soort van als je met mijn dochter wil slapen dan moet je met haar eerst trouwen. :Y
Ben eens uitgegleden op het zwarte ijs. Sindsdien zie je mij niet op twee wielen als het onder 4 graden is. Dat uitkijken of er ergens een stuk ijs ligt en rustig aan doen is gewoon niet leuk meer.
Je zou ook zomaar met gestolen/illegal geproduceerde kentekenplaten kunnen komen en een vals rijbewijs. Het heeft allemaal geen nut als iemand jouw motor wil stelen. Niet iets wat men om een motor van een paar duizend euro gaat doen, maar voor eentje voor boven 10K gaan ze dat makkelijk regelen.
Jouw motor jouw regels inderdaad. Maar ik heb toevallig mijn twee vorige motoren aan Marokkanen verkocht zonder enige ellende. Had ook geen borg tijdens de proefrit genomen. Alles ging lekker. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het een andere keer ook zo goed gaat aflopen. Een tweedehands motor...
Bij een nat wegdek is het geen moeite om het TC lampje zien aangaan. Gister twee keer gehad binnen 20 km. En ik reed niet perse agressief. Bij oudere motoren al gaat het om 35 kW motoren, met een beetje koppeling erbij kan je het achterwiel op opritten mooi laten slepen als het regent. Leuk als...
"Vroeger" begon mijn vader op een 125 cc tweetakt motor met 12 pk. Je leest het goed, niet 120, maar 12. Dat was "vroeger" de motor voor beginnende motorrijders.
En ja, vele zullen je zeggen dat TC niet nodig is om vooral zich stoer te voelen. En als je een heel goed gevoel hebt ontwikkeld voor de grip en veel souplesse hebt in je rechterpols, dan kan het ook kloppen. Maar is niet het geval voor een beginnende rijder.