Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat begrijp ik niet, "smaller" gemaakt en geen grotere diameter ?!
Wat is de diameter van jouw nieuwe zuiger dan ?
Boring Slag Inhoud
89,5 67,5 849cc (TRX850)
90 67,5 859cc
90,5 67,5 868cc
91 67,5 878cc
91,5 67,5 888cc
92...
Is de standaard koppakking bruikbaar met deze grotere zuigers ? Of is daarvoor een speciale koppakking noodzakelijk ?
Achtergrond van de vraag, ik heb de zuigers nieuw liggen maar grote vraagtekens of grotere diameter samenwerkt met standaard koppakking .
Iemand ervaring ?
In de tijd gezien ontwikkelde het euvel zich als volgt.
- Motor stond tijdje stil op jiffy en hangt naar rechts (door scheefstand kan het water niet naar links weg);
- Koude start soms op één cilinder, echter als ik de wijk uit was dat liep ie goed;
- Kennelijk kon het water verdampen/weglopen...
@ Roel, ik heb vergelijkbare ervaring gehad en wellicht helpen mijn bevindingen je op weg. Bij mij bleek het achteraf een samenloop van omstandigheden en begon het met de rechter cilinder. De holtes waar de bougies in zitten zijn onderling verbonden en als er water bij de bougies komt kan het...
Zoom maar eens in, let dan op de lassen, dan zie je dat NWS frame anders is.
https://www.practicalsportsbikesmag.co.uk/features/special-brews/tubular-belle/
Je schrijft het al, op moment zetten. Schade op jouw foto was bij TRX/TDM vaak veroorzaakt na kleppen stellen en te strak aandraaien van de lagerkappen. Methode "waterproef" heb ik in't verleden paar keer uitgevoerd. Ik meen me te herinneren dat ik bij Blokker toen van het merk "Leifheit" een...
Zou eens beginnen met een proefrit. En als je van plan bent de motor lang te houden,dan maakt leeftijd van de motor ook niet veel uit. De rode lijkt gezien zijn kentekennummer een geïmporteerde motor. Vind je veiligheid belangrijk, kun je ook eens naar een ABS exemplaar kijken en proefrijden...
In het begin (1996-97) waren er instructies van Yamaha dat het interval van 42000 voor het stellen van de kleppen te groot was vanwege het toegepaste materiaal in de cilinderkop en gold tot dat specifieke motornummer. Ook het hoge olieverbruik was een probleem en werd soms onder garantie...
Klinkt als "geen benzine". Kan de benzinekraan zelf zijn (werkt op vacuüm van je spruitstuk), door hem op PRI te zetten ontwijk je het probleem en krijg je direct benzine. Anders, filter in je tank verstopt. Sommige TRX'n hebben twee benzinekranen, een hoofdkraan waar je alleen bij kunt als de...