Recente inhoud door 600XTRX850

  1. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Dat begrijp ik niet, "smaller" gemaakt en geen grotere diameter ?! Wat is de diameter van jouw nieuwe zuiger dan ? Boring Slag Inhoud 89,5 67,5 849cc (TRX850) 90 67,5 859cc 90,5 67,5 868cc 91 67,5 878cc 91,5 67,5 888cc 92...
  2. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Is de standaard koppakking bruikbaar met deze grotere zuigers ? Of is daarvoor een speciale koppakking noodzakelijk ? Achtergrond van de vraag, ik heb de zuigers nieuw liggen maar grote vraagtekens of grotere diameter samenwerkt met standaard koppakking . Iemand ervaring ?
  3. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Graag gedaan, eerst maar de simpele dingen als "vonk" maar uitsluiten. Succes.
  4. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    In de tijd gezien ontwikkelde het euvel zich als volgt. - Motor stond tijdje stil op jiffy en hangt naar rechts (door scheefstand kan het water niet naar links weg); - Koude start soms op één cilinder, echter als ik de wijk uit was dat liep ie goed; - Kennelijk kon het water verdampen/weglopen...
  5. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    @ Roel, ik heb vergelijkbare ervaring gehad en wellicht helpen mijn bevindingen je op weg. Bij mij bleek het achteraf een samenloop van omstandigheden en begon het met de rechter cilinder. De holtes waar de bougies in zitten zijn onderling verbonden en als er water bij de bougies komt kan het...
  6. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Zoom maar eens in, let dan op de lassen, dan zie je dat NWS frame anders is. https://www.practicalsportsbikesmag.co.uk/features/special-brews/tubular-belle/
  7. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Met welke argumenten is de TRX niet de juiste keuze? Althans dat verteld het verhaal volgens mij niet. (wij willen ook iets leren)
  8. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Je schrijft het al, op moment zetten. Schade op jouw foto was bij TRX/TDM vaak veroorzaakt na kleppen stellen en te strak aandraaien van de lagerkappen. Methode "waterproef" heb ik in't verleden paar keer uitgevoerd. Ik meen me te herinneren dat ik bij Blokker toen van het merk "Leifheit" een...
  9. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Kedo had in't verleden ook iets speciaal voor de TRX KEDO - KEDO Anti-Ruckel-Kit (gegen Lastwechsel-Reaktionen)
  10. 600XTRX850

    Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

    Zou eens beginnen met een proefrit. En als je van plan bent de motor lang te houden,dan maakt leeftijd van de motor ook niet veel uit. De rode lijkt gezien zijn kentekennummer een geïmporteerde motor. Vind je veiligheid belangrijk, kun je ook eens naar een ABS exemplaar kijken en proefrijden...
  11. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    In het begin (1996-97) waren er instructies van Yamaha dat het interval van 42000 voor het stellen van de kleppen te groot was vanwege het toegepaste materiaal in de cilinderkop en gold tot dat specifieke motornummer. Ook het hoge olieverbruik was een probleem en werd soms onder garantie...
  12. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    Klinkt als "geen benzine". Kan de benzinekraan zelf zijn (werkt op vacuüm van je spruitstuk), door hem op PRI te zetten ontwijk je het probleem en krijg je direct benzine. Anders, filter in je tank verstopt. Sommige TRX'n hebben twee benzinekranen, een hoofdkraan waar je alleen bij kunt als de...
  13. 600XTRX850

    TK: complete bagster TDM 850 rood/zwart

    Is de hoes nog te koop ?
  14. 600XTRX850

    Yamaha TRX850 topic deel 10

    en ? :]
  15. schokdemper.JPG

    schokdemper.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan