Algemene informatie
Te koop aangeboden:
Mijn 2006 Aprilia Tuono 1000R (gen2) met +/- 37.500km op de teller.
Na een Suzuki TL1000R en Aprilia RSV Mille wilde ik graag v-twin blijven rijden, maar dan wel een dikke naked. Daardoor ben ik bij de Aprilia Tuono uitgekomen.
Ik heb de motor vorig jaar zelf uit Duitsland gehaald en meteen na aanschaf voorzien van groot onderhoud zodat ik hier een tijd mee vooruit kon.
Motorolie (Castrol) + oliefilter zijn ververst/vervangen, remvloeistof (DOT5.1) ververst en nieuwe heldere remvloeistofreservoirs, bougies zijn nieuw (NGK Irridium) en het luchtfilter is ook vervangen.
Voorvorkkeerringen en balhoofdlagers zijn vervangen, remblokken zijn vernieuwd (EBC sinter) en de tandwielen zijn vervangen voor de bekende modificatie (-1 & +2). Banden zijn een paar weken geleden nog vernieuwd!
Originele achterschokbreker kon ik niet naar wens afstellen dus die is vervangen voor eentje van een Tuono V4 en toen zijn ook de linklagers schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Origineel staan de Aprilia’s altijd erg eng op de zijstandaard. Daarom heb ik de originele zijstandaard vervangen door eentje van een Honda Fireblade. Hiermee staat de motor een stuk steviger op de zijstandaard!
De originele spanningsregelaar was stuk gegaan vlak na aanschaf en hierdoor ook de accu. Accu is vernieuwd en ook de spanningsregelaar is vervangen door een MOSFET regelaar van Carmo. Deze verwerkt de spanning een stuk beter waardoor het allemaal wat minder heet wordt en langer mee gaat.
Uitlaten zijn originele Aprilia dempers van een 2003/2004 RSV1000. Deze heb ik gemonteerd omdat ik ze qua kleur beter bij de motor vond passen. Katalysatoren zijn eruit gehaald en toen is ook mapping2 geladen. De motor pakt nu een stuk fijner en beter op en het aan- uit effect in lagere toeren is verdwenen. Is een stuk soepeler te rijden nu.
Tel alles bij elkaar op en je zult al snel kunnen concluderen dat er geen euro op is bespaard!
Het is een motor van ondertussen 16 jaar oud die gewoon gebruikt is waarvoor hij de fabriek uit is gekomen, om te rijden. Verwacht dus optisch geen nieuwe.
Technisch is hij 100% en zul je er echt veel plezier van hebben! Vind het zelf een stuk leuker rijden dan een 4-in-lijn.
Omdat ik altijd wel weer een motor zie die mij ook leuk lijkt heb ik besloten de Aprilia te verkopen en op zoek te gaan naar een Tuono Factory. Dit is de reden dat de motor in de verkoop gaat.
Prijs zoals hij op de foto’s staat is €4750. Dan krijg je hem met carbon spatborden, hogere Puig ruit en R&G sliders. Zonder deze accessoires wil ik er €4500 voor hebben.
Zoek je een technisch goede en onversleutelde gen2 Tuono waar niet eerst voor een paar honderd euro aan (achterstallig) onderhoud in gestoken hoeft te worden? Dan is deze Aprilia precies wat je zoekt!
Mijn 2006 Aprilia Tuono 1000R (gen2) met +/- 37.500km op de teller.
Na een Suzuki TL1000R en Aprilia RSV Mille wilde ik graag v-twin blijven rijden, maar dan wel een dikke naked. Daardoor ben ik bij de Aprilia Tuono uitgekomen.
Ik heb de motor vorig jaar zelf uit Duitsland gehaald en meteen na aanschaf voorzien van groot onderhoud zodat ik hier een tijd mee vooruit kon.
Motorolie (Castrol) + oliefilter zijn ververst/vervangen, remvloeistof (DOT5.1) ververst en nieuwe heldere remvloeistofreservoirs, bougies zijn nieuw (NGK Irridium) en het luchtfilter is ook vervangen.
Voorvorkkeerringen en balhoofdlagers zijn vervangen, remblokken zijn vernieuwd (EBC sinter) en de tandwielen zijn vervangen voor de bekende modificatie (-1 & +2). Banden zijn een paar weken geleden nog vernieuwd!
Originele achterschokbreker kon ik niet naar wens afstellen dus die is vervangen voor eentje van een Tuono V4 en toen zijn ook de linklagers schoongemaakt en opnieuw ingevet.
Origineel staan de Aprilia’s altijd erg eng op de zijstandaard. Daarom heb ik de originele zijstandaard vervangen door eentje van een Honda Fireblade. Hiermee staat de motor een stuk steviger op de zijstandaard!
De originele spanningsregelaar was stuk gegaan vlak na aanschaf en hierdoor ook de accu. Accu is vernieuwd en ook de spanningsregelaar is vervangen door een MOSFET regelaar van Carmo. Deze verwerkt de spanning een stuk beter waardoor het allemaal wat minder heet wordt en langer mee gaat.
Uitlaten zijn originele Aprilia dempers van een 2003/2004 RSV1000. Deze heb ik gemonteerd omdat ik ze qua kleur beter bij de motor vond passen. Katalysatoren zijn eruit gehaald en toen is ook mapping2 geladen. De motor pakt nu een stuk fijner en beter op en het aan- uit effect in lagere toeren is verdwenen. Is een stuk soepeler te rijden nu.
Tel alles bij elkaar op en je zult al snel kunnen concluderen dat er geen euro op is bespaard!
Het is een motor van ondertussen 16 jaar oud die gewoon gebruikt is waarvoor hij de fabriek uit is gekomen, om te rijden. Verwacht dus optisch geen nieuwe.
Technisch is hij 100% en zul je er echt veel plezier van hebben! Vind het zelf een stuk leuker rijden dan een 4-in-lijn.
Omdat ik altijd wel weer een motor zie die mij ook leuk lijkt heb ik besloten de Aprilia te verkopen en op zoek te gaan naar een Tuono Factory. Dit is de reden dat de motor in de verkoop gaat.
Prijs zoals hij op de foto’s staat is €4750. Dan krijg je hem met carbon spatborden, hogere Puig ruit en R&G sliders. Zonder deze accessoires wil ik er €4500 voor hebben.
Zoek je een technisch goede en onversleutelde gen2 Tuono waar niet eerst voor een paar honderd euro aan (achterstallig) onderhoud in gestoken hoeft te worden? Dan is deze Aprilia precies wat je zoekt!