dopey85
MF veteraan
Zou dan op nitro gaan rijdenaceton bevat minder joule energie dan benzine, wil je je verbruik naar beneden halen? dan moet je de joule per liter opdrijven, bv door diesel bij in de tank te gieten of op diesel te gaan rijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou dan op nitro gaan rijdenaceton bevat minder joule energie dan benzine, wil je je verbruik naar beneden halen? dan moet je de joule per liter opdrijven, bv door diesel bij in de tank te gieten of op diesel te gaan rijden.
Zou dan op nitro gaan rijden
aceton bevat minder joule energie dan benzine, wil je je verbruik naar beneden halen? dan moet je de joule per liter opdrijven, bv door diesel bij in de tank te gieten of op diesel te gaan rijden.
Ik denk (let wel, DENK) dat het voor de roestvorming (oxidatie) in de tank niets uitmaakt, aangezien aangezien zowel benzine als aceton verbindingen met zuurstof, waterstof en koolstof bevatten.
Wat wel kan, is dat aceton (C3H6O) op een andere manier agressief reageert met bijvoorbeeld rubber en lichtmetalen delen van het brandstofsysteem (corrosie), zoals (bio)ethanol (C2H6O) dat ook doet.
Ik heb altijd geleerd dat het de condensvorming in een niet-volle tank is die voor de roestvorming zorgt.
Nou wat ik ook las is dat de spanning op de moleculen verandert. Of dat waar is weet ik niet, ik ben geen scheikundige. Maar dat de verneveling inderdaad beter wordt omdat de moleculen door de aceton was 'losser liggen'.Nah, het idee is dat door het toevoegen van aceton de verneveling beter is en daardoor de verbranding beter verloopt.
En daar kan best wat inzitten. Ik ben niet heel erg thuis in de verbrandingsmotoren maar wel een beetje in de chemie en volgens mij het kan nooit heel veel uitmaken.
thinner (tolueen)
Tolueen wilden ze er uit hebben omdat het carcinogeen (kankerverwekkend) is. Toch kocht ik laatst een fles thinner bij de Karwei/Multimate waar gewoon tolueen op stond.Tolueen heeft als systematische naam methylbenzeen
In thinner zitten wel vaak aromatische koolstofverbindingen (waar tolueen ook onder valt) maar tegenwoordig meestal geen verbindingen meer met een fenylgroep (moleculen met een benzeenring zoals tolueen).
Tenzij er duidelijk op de verpakking staat dat het tolueen bevat.
Nitro is geen brandstof, dat is extra zuurstof die het mogelijk maakt meer brandstof toe te voegen aan die zuurtof en toch 1 op 14 aan mengsel te behouden. maw je verbruik gaat naar boven.
Klopt, maar tegenwoordig moet het duidelijk op de verpakking vermeld worden dat het tolueen bevat.Tolueen wilden ze er uit hebben omdat het carcinogeen (kankerverwekkend) is. Toch kocht ik laatst een fles thinner bij de Karwei/Multimate waar gewoon tolueen op stond.
Thinner tast op zeker rubber aan. Niet voor niets moeten verfspuiters/airbrushers daar om denken omdat niet alle merken verfspuiten rubber afdichtingen hebben die daar tegen bestand zijn. Mijn DeVilbiss spuit kan er tegen. Het hangt er dan dus van af of motorfabrikanten het rubber gebruiken dat tegen dergelijk agressieve oplosmiddelen is bestand.
Nitromethaan (CH3NO2) zoals bij dragracen gebruikt wordt word ook wel nitro genoemd, of bedoeld hij nitroglycerine?
H'm...Ik heb nu een gemiddeld verbruik van 1:21 met uitschieters naar 1:22.
Uhhhh... volgens mij hadden ze het eens bij mythbusters getest en was de conclusie dat het geen reet hielp
Ik dacht heel even dat de titel van dit topic "Benzine+Action" was
Ik dacht het zal wel over benzine van de Action gaan
Ben ik niet met je eensMaar daar zeg je het ook: MythBusters....
Erg leuk, erg vermakelijk, maar niet bepaald als wetenschappelijk bewijs te gebruiken.
@sav: heeft mij 15-20% in benzine verbruik gescheeld om van maximumsnelheid (merendeel is 100, maar ook deel 120) te gaan naar 90, naar 80 scheelt me nog meer. Maar, ik wil meer :p hahaha (edit) zonder een andere motor te hoeven kopen. Deze suzuki heeft me al een redelijke duit (voor mijn doen) gekost, en ik wil deze oprijden ook (/edit)
Net in rampenstad Den Haag geweest... daar kom ik dus ook niet meer, bouwval...