Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn de kleurcodes van de (oude) Div's eigenlijk bekend?
Ik ben opzoek naar de code van de rode Div 600 uit '92.

Ik hoor dat Yamaha motoren na 50.000km nogal veel olie gebruiken, wat merken jullie Diversion rijders hiervan ??
Mijn 94-er met 52.000 Km op de teller verbruikt nog geen druppel en is waarschijnlijk altijd als sportieve toermotor bereden & dat wil zeggen:

Netjes warm gereden voordat er daadwerkelijk topprestaties verlangd werden.

Maar het is mij ook bekend dat veel jongelui een Yamaha als racemotor gebruiken met het idee, starten en met een koude motor volgas weg & dit zorgt voor extra slijtage inclusief hoog olieverbruik. ;) 8-) :]

Mijn 94-er met 52.000 Km op de teller verbruikt nog geen druppel en is waarschijnlijk altijd als sportieve toermotor bereden & dat wil zeggen:

Netjes warm gereden voordat er daadwerkelijk topprestaties verlangd werden.

Maar het is mij ook bekend dat veel jongelui een Yamaha als racemotor gebruiken met het idee, starten en met een koude motor volgas weg & dit zorgt voor extra slijtage inclusief hoog olieverbruik. ;) 8-) :]

Hangt idd af van hoe er gereden wordt, motor weet niet of je 40.00 km of 50.000 km gereden hebt... :?

Zijn de kleurcodes van de (oude) Div's eigenlijk bekend?
Ik ben opzoek naar de code van de rode Div 600 uit '92.
Mijn rode Div 600 uit 1994 heeft;
Kleurcode: VRC1/121
Verfnummer: 1844
Kleuromschrijving: VIVID RED COCKTAIL 1

Als je het helemaal zeker wilt weten moet je even een mail met je framenummer sturen met die vraag naar Over Japarts - Japarts B.V. NL

Laatst bewerkt:
Gratis af te halen in Gorinchem
voor de 600 (1994) bagagerekje + motoplex windscherm (smoke incl bevestigings materiaal)
geef ff een PB als je intresse hebt
Jammer, beetje ver weg voor mij :/
Maar wat is dat voor winschermpje dan Ron?? Vervanging voor de kuipruit ?

Schermpje
full

Laatst bewerkt:
Die fiets staat ook meer in de garage dan op de openbare weg. ;) 8-) :]
Dat stond ie in het Pre Sander tijdperk waarschijnlijk wel ja, een Div900 van 1995 die zo mooi is met zo weinig km op de teller zie je niet veel :}

[..]
Ik hoor dat Yamaha motoren na 50.000km nogal veel olie gebruiken, wat merken jullie Diversion rijders hiervan ??
Mijn 900 heeft ongeveer 57000 gelopen en ik merk er nog helemaal niets van.
Heb ook nog nooit eerder hiervan gehoord.

Kettingloop tooltje gekocht ..... Perfect !!! :Y
full

full

Nu staat m'n achterwiel en dus ook m'n ketting ECHT goed *O*

Aan de hand van het framenummer kan men dit bij de dealer of importeur opvragen, want de kleurkeuzes voor de Div. waren niet zo groot. ;) 8-) :]

Dealer kan het zeker opzoeken, maar ik heb me door de dealer laten vertellen dat er geen lakstiftjes van yamaha geleverd worden.

Mijn div 600 (35000km) verbruikt iets olie, dit kan natuurlijk aan het feit liggen dat er veuls te goede olie in gaat (castrol power rs)..maar dat weet ik niet.

Nu heb ik ook een vraag aan jullie:

Ik voel bij mn motor steeds vaker rond de 8000 toeren een hapering in de aandrijflijn.
Als ik dus terug schakel en op tussen de +- 7500/8500 kom hapert er iets. is dit de koppeling, de (demping?)rubbers in het achterwiel of de ketting(goed gespannen en altijd gesmeerd) en hoe kan ik eea testen. Verder als ik in zn 5 of 6 vanuit lage toeren (volgas)wegrij geen problemen tot een bepaald toerental en ik weer een happering voel.
Vind zelf dat de ketting wel een beetje los eruit ziet als je ehm volgens het boekje spant!
Ook komt het met duo rijden vaker voor en lijkt er een geluid bij het voorste tandwiel vandaan te komen.. deze zag er een paar kilometer terug(2000) nog als nieuw uit!

Sorry voor het ietwat warrige verhaal!

Dealer kan het zeker opzoeken, maar ik heb me door de dealer laten vertellen dat er geen lakstiftjes van yamaha geleverd worden.
Zoals al eerder gezegd, als je het framenummer mailt naar Japarts met de vraag welke kleur je nodig hebt, krijg je keurig het kleurnummer en code. Ik heb een lakstift besteld bij de dealer (MotoPort Zelhem) en die besteld hem bij .... jawel ... Japarts.

Zoals al eerder gezegd, als je het framenummer mailt naar Japarts met de vraag welke kleur je nodig hebt, krijg je keurig het kleurnummer en code. Ik heb een lakstift besteld bij de dealer (MotoPort Zelhem) en die besteld hem bij .... jawel ... Japarts.
full

ik heb laatst ook een lakstiftje gekocht, eerst uitgebreid met de kleurenwaaier gekeken welke kleur rood het beste paste. (Zeker de kleur rood veranderd nogal met weersinvloeden in de loop van de jaren) kostte me 8 eurootjes.

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat stoplichten niet reageren op de aanwezigheid van je Divje? Heb ik namelijk (met name in Haarlem) regelmatig last van. Vaak pas als er een auto achter me aansluit krijg ik ook eens groen -O-

Hallo allen.

Ik ben Robert-Jan, 26 jaar en sinds afgelopen weekend in bezit van een groene Diversion 600 uit '91 met 26k op de teller en in goede technische staat.

Ik heb nog niet mn motorrijbewijs, maar kan lessen krijgen van mijn vader die een instructeursbewijs heeft :) Ideaal! Heb maandag al m'n eerste meters gemaakt. Aaaaah geweldig! Ik wil meeerrrrr! Hoop dat ik voor de zomer m'n rijbewijs heb zodat ik heerlijk kan toeren in de weekenden.

Hier een voorsteltopic en foto:
Even voorstellen:

Greetz,
Robert-Jan.

Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat stoplichten niet reageren op de aanwezigheid van je Divje? Heb ik namelijk (met name in Haarlem) regelmatig last van. Vaak pas als er een auto achter me aansluit krijg ik ook eens groen -O-
Helaas is dat op sommige plaatsen nog steeds zo ja. Wat je eens kan proberen is boven de lus te gaan staan met je bok en die even naar beneden duwen. Daar zit redelijk wat metaal in en het werk regelmatig dat het stoplicht je dan wel detecteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan