Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm arie ik had wel gedacht dat je er al vanaf zou zijn :Y
heb je hem ook al in het topic te koop gezet?

GR NEM!

hoi, nee daar staat ie niet, lukt me ook niet, het knopje verder blijft licht grijs ????
ach maakt het ook uit, ben er over 2 weken in ieder geval vanaf, maar als ik er iets voor meer zal kunnen krijgen dan inruil is dat natuurlijk altijd beter

Mijn brommert staat weliswaar niet te koop, maar mag weg als er iemand geïnteresseerd is met een goed bod.

Kenmerken in het kort:
- Eerste toelating juni 2008
- Zwart (kleurcode YAY)
- Kilometerstand ongeveer 26000km
- Heeft afgelopen winter 24000km beurt inclusief kleppen controleren/stellen gehad
- Dunlop Sportmax banden voor/achter, zachte banden, veel grip, kunnen nog door tot 30000km
- Minimalistische kentekenplaathouder Ermax
- Rizoma RAWs achter
- Originele kentekenplaathouder met RAWs aanwezig
- Tweede kuipcockpitruitje (iets hoger) aanwezig
- Heeft nieuwe spanningsregelaar middels terugroepactie gehad

Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit geetske :Y
ik ben ze op internet ook wel eens tegen gekomen, trouwens een rare site staat niet veel op (ook geen prijzen kunnen vinden) :?

ben benieuwd hoe ze klinken })

GR NEMO!
:^

Had rcxvoqwquy238tyuyugdjhg niet van die DAM pijpen? Of waren dat Gianelli's? Er ligt me zoiets bij dat in ieder geval iemand tijdens de laatste meeting met DAM pijpen reed.

Had rcxvoqwquy238tyuyugdjhg niet van die DAM pijpen? Of waren dat Gianelli's? Er ligt me zoiets bij dat in ieder geval iemand tijdens de laatste meeting met DAM pijpen reed.
RCXVO heeft ook van die mooie DAM's, ja :Y

Nu ff voor de duidelijkheid. Het zijn NIET die DAM's die ik besteld heb, maar die van in het linkje eronder. Krijg de foto niet erop gezet.

Nu ff voor de duidelijkheid. Het zijn NIET die DAM's die ik besteld heb, maar die van in het linkje eronder. Krijg de foto niet erop gezet.

Bedoel je deze? _O-
dscn6140.jpg
_O- _O- _O-

Er staan diverse links in die webpagina, en die eerste van Baan Moto's laten diverse uitlaatsystemen zien, maar ik zie nog niet gebeuren dat ie een beetje on der een GSR te sleutelen zijn.
Belangrijkste is dat jij er straks tevreden mee bent, niet alleen de looks, maar zeker de sound :Y

Even een kleine how-to voor het maken van 'white-lights'.

Waarom je de moeite zou doen, omdat helemaal wit gewoon veel strakker staat:
imag0738w.jpg

Stap 1: deze twee schroeven (inbus en kruis) los halen
imag0742u.jpg

Stap 2: voorzichtig de kap wat heen en weer bewegen zodat hij vrij komt van de andere haakjes/klitteband. Het enige wat hier nog te doen is, is het kabeltje van het knipperlicht los te koppelen.
imag0745.jpg

Stap 3: schroef aan de binnenkant de 3 zwarte schroefjes los (kruis)
imag0746q.jpg

Stap 4: draai de fitting van de lamp een kwartslag om hem er uit te kunnen halen
imag0747l.jpg

Stap 5: nu het knipperlicht compleet verlost is van schroefjes, fittingen, kapjes etc kan hij in een hete bak met water. Des te heter- des te sneller het gaat. In mijn geval duurde het voorzichtig los trekken zo'n 2min per lamp. Je dient te beginnen aan de voorkant. Vergeet vooral niet de 4 kleine clipjes mee te buigen zodat het heldere glas er uit kan.
imag0749f.jpg

Stap 6: eenmaal in twee delen staan er nog een paar acties open. Begin met het los schroeven van het oranje kapje (2x kruis). Daarna de behuizing en het glas zeer goed droog maken. Verwijder niet de lijmresten, deze ben je weer nodig. Schoon ze hoogstens een beetje op zodat het er weer netjes uit komt te zien bij het dichtdrukken van de twee componenten:
imag0750a.jpg

Stap 7: voor sommigen overbodig, maar ik wil graag alles goed bewaren. Schroefjes in een zakje en de twee oranje kapjes er omheen, klaar om op te bergen.
imag0752n.jpg

Stap 8: in de oven om de lijm weer te 'activeren'. Geen foto van -O-

Stap 9: de drie zwarte schroefjes terug plaatsen om het knipperlicht te monteren in de kunststof kap. Eigenlijk het omgekeerde van stap 3.
imag0746q.jpg

Stap 10: bewonder het resultaat!
imag0753n.jpg

Oud vs nieuw
imag0748u.jpg

Kort geprobeerd met deze heldere lampjes, maar nu is het dus geen oranje knipperlicht meer hè. Ga dus nog 2 nieuwe 12v 10w lampjes bestellen. Iemand tips welke ik moet hebben? Zilveren coating of oranje?

En als ik dan toch aan het foto-spammen ben..meteen maar een foto van mijn klus schuur. Motor past er niet in (te scherpe hoek + hoge drempel). Des te meer ruimte voor klus spullen *O*

imag0762f.jpg

en ja, 12 uur is suzuki-time :o

Laatst bewerkt:
Leuke knutselruimte Kiwi en zo zonder oranje smoelen ze best goed, ga je de achterste unit's ook doen?

En de lampjes vervangen voor witte lichtjes die oranje knipperen ofzo? :P

Leuke knutselruimte Kiwi en zo zonder oranje smoelen ze best goed, ga je de achterste unit's ook doen?

En de lampjes vervangen voor witte lichtjes die oranje knipperen ofzo? :P
Achterste units zijn veel eenvoudiger, die zitten niet met lijm gesealed, gewoon 2 schroefjes.

Maar achter heb ik witte led knipperlichten (die oranje knipperen) dus een beetje zinloos om ze dan aan te passen.

Achterste units zijn veel eenvoudiger, die zitten niet met lijm gesealed, gewoon 2 schroefjes.

Maar achter heb ik witte led knipperlichten (die oranje knipperen) dus een beetje zinloos om ze dan aan te passen.

Owh jah dan hoeft het niet :P

image-1.jpg

Laatste poging

Dit is de mijne trouwens

image-2.jpg

Gelukt, mooie versie van de GSR, black and red! :]

Zo, na een drukke dag heel wat bij te lezen zeg... Mooie GSR Geetske. pijpjes ogen mooi, ben benieuwd naar het geluid *O*

Prijs van de GSR van Azor is niet slecht :N

@Kiwi:Ik heb ook pas de oranje kapjes eruit gehaald, lijm verwarmen voor sluiting kan ook prima met een aansteker :X Heb zilveren lampjes erin gezet die oranje licht uitstralen...Mocht je dit doen: kan je whitelights.nl NIET aanraden -O- Heeft zo'n 4 weken geduurd voor ik ze had.

Iqski hou nou gewoon voor de fun die GSR erbij joh :9 Verkoop je toch gewoon pruttelplofje :+

Oh ja, vandaag ook nog even tijd gevonden om de van de week binnengekomen xenon te installeren *O* Piece of cake, is echt plug and play :Y

Morgen maar eens kijken of ik een stukje kan gaan...... :]

Laatst bewerkt:
Pruttelplofje brengt misschien 60, hooguit70 procent op van wat de gsr op kan brengen. Bovendien, voor mijn snode plan gaan alle 2 motoren eruit en komt er maar 1 terug.

@Kiwi:Ik heb ook pas de oranje kapjes eruit gehaald, lijm verwarmen voor sluiting kan ook prima met een aansteker :X Heb zilveren lampjes erin gezet die oranje licht uitstralen...Mocht je dit doen: kan je whitelights.nl NIET aanraden -O- Heeft zo'n 4 weken geduurd voor ik ze had.

Morgen maar eens kijken of ik een stukje kan gaan...... :]

dit is de leverancier
http://stores.motolume.com/Categories.bok?category=Yamaha+Tail+Lights:R6&nval=138_6

bestellen wij ook bij maar we vermelden wel steeds aan de klant dat de levertermijnen kunnen oplopen tot 8 weken, wij zijn op zoek gegaan naar andere leverancier om aanhoudende leverproblemen zoals bij motolume tegen te gaan, kwalitatief zijn ze wel goed dus was vast wel t wachten waard ;)

Kwaliteit van het product inderdaad niet over te klagen, de communicatie vanuit de toko echter wel.
Als iets niet geleverd kan worden door back order o.i.d. heb ik daar best begrip voor, het is alleen wel fijn als dat naar de klant gecommuniceerd wordt. En dat laatste is voor mij het probleem, alle communicatie moest door mij aangestuurd worden en werd kort en onvriendelijk beantwoord.

Kwaliteit van het product inderdaad niet over te klagen, de communicatie vanuit de toko echter wel.
Als iets niet geleverd kan worden door back order o.i.d. heb ik daar best begrip voor, het is alleen wel fijn als dat naar de klant gecommuniceerd wordt. En dat laatste is voor mij het probleem, alle communicatie moest door mij aangestuurd worden en werd kort en onvriendelijk beantwoord.

ja is kleine moeite van gewoon eerlijk te zijn. Dan hoef jij niet steeds opnieuw te bellen en dan weet je dat je wat moet wachten :Y

is voor beide partijen stuk makkelijker :Y

:W

Vandaag ook weer eens gezien hoe je rijstijl wat aan het benzine verbruik doet.

Heenweg via Duitsland (ongeveer 160km/h tegen de wind in). Tank tot de rand vol. Bij 98km ging ik van 4 naar 3 blokjes.

Terugweg, beetje binnendoor. Wederom tank vol. Bij 98km van 5 naar 4 blokjes _O-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan