Valentino Rossi deel 8 - het overwintertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarnaast weet ik niet zeker of Lorenzo wel wereldkampioen was geworden als Rossi niet was gecrasht met zijn scheenbeen. Want dan was Lorenzo misschien wel 2e geworden, net als Biaggi...

Zoals eerder gezegd is Biaggi wel een verschrikkelijk goede coureur. Zoals gezegd, hij won zijn eerste 500cc race in 1998 en heeft het dat seizoen de onaantastbare Doohan behoorlijk moeilijk gemaakt. Ook onvergetelijk hoe hij in datzelfde seizoen na de finish de motor bijna achterover trekt met een wheely en hem nog weet te redden. Keerpunt was volgens mij de zwarte vlag in Catalunya, daarna was het over en uit met het kampioenschap.

Dan in het MotoGP rijdperk afgeven op de Yamaha, Honda RCV is superieur, etc. Vervolgens geen potten kunnen breken op de RCV en het afleggen tegen Rossi op de Yamaha.... Pijnlijk en mentaal de genadeklap geweest. Al met al heeft Max absoluut mooie dingen laten zien, laat dit soort tijden en coureurs maar snel terugkomen *D

Laatst bewerkt:
Kom hier voor de rest nooit maar kwam een plaatje tegen wat voor mij Rossi zijn jaar wel aardig samenvat... (no offense, gewoon een goede foto met veel zeggingskracht, kijk naar de hoek van de helm, het kopje hangt eventjes. Wat ik goed kan begrijpen...)

6442786023_6688860345_b.jpg

Zoals eerder gezegd is Biaggi wel een verschrikkelijk goede coureur. Zoals gezegd, hij won zijn eerste 500cc race in 1998 en heeft het dat seizoen de onaantastbare Doohan behoorlijk moeilijk gemaakt. Ook onvergetelijk hoe hij in datzelfde seizoen na de finish de motor bijna achterover trekt met een wheely en hem nog weet te redden. Keerpunt was volgens mij de zwarte vlag in Catalunya, daarna was het over en uit met het kampioenschap.

Dan in het MotoGP rijdperk afgeven op de Yamaha, Honda RCV is superieur, etc. Vervolgens geen potten kunnen breken op de RCV en het afleggen tegen Rossi op de Yamaha.... Pijnlijk en mentaal de genadeklap geweest. Al met al heeft Max absoluut mooie dingen laten zien, laat dit soort tijden en coureurs maar snel terugkomen *D

Wederom uitstekend samengevat. Rossi is de beste maar Max heeft het hem en Doohan inderdaad echt nog wel lastig gemaakt in het verleden. Ik koester mijn Biaggi replicahelmen met handtekening dan ook! Volgend seizoen waarschijnlijk zijn laatste seizoen, ben benieuwd of hij Laverty kan bijhouden. Maar genoeg hierover, het is natuurlijk een Rossi topic. Nog iemand nog nieuwtjes over The Doctor???

Kom hier voor de rest nooit maar kwam een plaatje tegen wat voor mij Rossi zijn jaar wel aardig samenvat... (no offense, gewoon een goede foto met veel zeggingskracht, kijk naar de hoek van de helm, het kopje hangt eventjes. Wat ik goed kan begrijpen...)

[afbeelding]

Mooie foto en inderdaad goede samenvatting van het afgelopen seizoen. Stel nou dat hij weer zo'n rampzalig seizoen heeft met Ducati. Wat zal Rossi dan gaan doen??? Zijn marktwaarde gaat er nou niet bepaald op vooruit. De andere fabrikanten zien ook dat er andere jongens snel zijn zoals een Stoner of Lorenzo....en dat ze niet perse Rossi hoeven te hebben om te winnen.

don't worry .... Rossi is mentaal te sterk voor een verhaal als dit ! jammer voor de rest maar hij doet het gewoon nog 1 keer en dan zegt ie ; '' basta '' :Y

Mooie foto en inderdaad goede samenvatting van het afgelopen seizoen. Stel nou dat hij weer zo'n rampzalig seizoen heeft met Ducati. Wat zal Rossi dan gaan doen??? Zijn marktwaarde gaat er nou niet bepaald op vooruit. De andere fabrikanten zien ook dat er andere jongens snel zijn zoals een Stoner of Lorenzo....en dat ze niet perse Rossi hoeven te hebben om te winnen.

Vergeet niet dat Rossi naast snel zijn ook een gigantische persoonlijkheid is in de sport. Er zijn op dit moment veel snelle jongens, maar aantrekkelijk voor de media? Neuh.... Rossi blijft een commerciële aantrekkingskracht houden op sponsors, zelfs als de prestaties even wat minder zijn. Begrijp me goed, niemand staat voor mij boven de sport, maar kijk maar wat er wereldwijd gebeurt met bezoekersaantallen en kijkcijfers als Rossi ooit stopt. Gaat hij rallyrijden? Dan zie je dat daar ineens veel meer mensen naar gaan kijken.....

Met betrekking tot marktwaarde is er natuurlijk ook een wisselwerking voor Ducati. Wat betekent het voor het merk dat óók 's werelds beste coureur niet uit de verf komt op hun fiets? PR-technisch ook behoorlijk rampzalig denk ik. Hoe dan ook, volgend jaar wordt er progressie geboekt, let maar op! :Y

Vergeet niet dat Rossi naast snel zijn ook een gigantische persoonlijkheid is in de sport. Er zijn op dit moment veel snelle jongens, maar aantrekkelijk voor de media? Neuh.... Rossi blijft een commerciële aantrekkingskracht houden op sponsors, zelfs als de prestaties even wat minder zijn. Begrijp me goed, niemand staat voor mij boven de sport, maar kijk maar wat er wereldwijd gebeurt met bezoekersaantallen en kijkcijfers als Rossi ooit stopt. Gaat hij rallyrijden? Dan zie je dat daar ineens veel meer mensen naar gaan kijken.....

Met betrekking tot marktwaarde is er natuurlijk ook een wisselwerking voor Ducati. Wat betekent het voor het merk dat óók 's werelds beste coureur niet uit de verf komt op hun fiets? PR-technisch ook behoorlijk rampzalig denk ik. Hoe dan ook, volgend jaar wordt er progressie geboekt, let maar op! :Y

Is te hopen voor de fans. ;) :Y

Laatst bewerkt:

Sluit me hier volledig bij aan. :^

Mocht Rossi binnen afzienbare tijd besluiten dat het genoeg is geweest op twee wielen en overgaan op vier wielen in de rallysport, zou dat de enige reden ooit zijn voor mij om autosport te volgen. Normaal gesproken is dat vloeken in de kerk, als Rossi gaat racen maak ik graag een uitzondering! :)

Is te hopen voor de fans. ;) :Y

het is te hopen niet alleen voor de Rossi fans.. maar voor Motorsport fans in het algemeen

ben geen fan van rossi maar ik zou het geweldig vinden als hij zich weer aansluit bij de ''Aliens''
want dat waren er toch egt 4!

Het is te hopen niet alleen voor de Rossi fans.. maar voor Motorsport fans in het algemeen

ben geen fan van rossi maar ik zou het geweldig vinden als hij zich weer aansluit bij de ''Aliens''
want dat waren er toch egt 4!
Rossi, Stoner, Lorenzo en Marquez in 2013. :Y *O*

Toch was je altijd gewend de afgelopen 10 jaar dat Rossi om de overwinningen streed, ik betrapte mezelf er op dat ik eigenlijk al snel gewend raakte dat Rossi om zevende plaatsen aan het knokken was en niet om de overwinning. Rossi blijkt toch geen god te zien die op elke fiets kan winnen. Die mythe is nu definitief voorbij. Als Rossi stopt is dat jammer maar de sport blijft wel bestaan. En geloof me zijn commerciële waarde gaat snel omlaag als hij niet om de kampioenschappen of overwinningen kan strijden. Wedden dat hij bij de salaris onderhandelingen niet hetzelfde gaat krijgen als hij nu op zijn rekening krijgt bijgeschreven. Hij moet volgend jaar knokken voor de overwinningen! Hetzelfde geldt natuurlijk voor Ducati. Dit seizoen is Ducati en vooral Rossi onwaardig.

was het niet zo dat de Duc en Rossi op het einde steeds beter gingen presteren? :Y

Volgend seizoen is met 200 cc meer weer compleet anders, dus het word weer speculeren

Om Rossi nu bijvoorbaat al af te schrijven lijkt me ietwat voorbarig.........

Als ze ook nog eens de traction control zouden afschrijven bijvoorbeeld, blijven er maar 2 of 3 over die dan écht met de pk's overweg kunnen..........

Laatst bewerkt:
was het niet zo dat de Duc en Rossi op het einde steeds beter gingen presteren? :Y

Volgend seizoen is met 200 cc meer weer compleet anders, dus het word weer speculeren

Om Rossi nu bijvoorbaat al af te schrijven lijkt me ietwat voorbarig.........

Als ze ook nog eens de traction control zouden afschrijven bijvoorbeeld, blijven er maar 2 of 3 over die dan écht met de pk's overweg kunnen..........

:Y Die uit Maassluis en die Haringkop _O- _O-
I love de Maassluisedijk ;) :+

Alleen jammer dat het geen klinkertjes meer zijn want het is nu eigenlijk appeltje eitje met dat asfalt ;)

hehehehe ,kweet ut nog .maar toen alleen met mn pa achter in de auto geloof ik !!

zitten we in een Rossi topic over de dijk te kwijlen hahahaha

Laatst bewerkt:
Jullie komen niet eens boven de 125 pk uit. :P *O*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan