Het zijspan toen, ca. 1903 - 1958

Niks "alleen de link" :N

Gruwelijk mooi:

Douglas-1936%20-Aero-1.jpg


;)
 
Tingting, Mag ik vragen hoe je dat doet? Een link plaatsen en hem zelf een naam geven?
 
Laatst bewerkt:
Snelkoppeling maken is misschien wel zo handig. Zal ik ook eens uitproberen. Ik schrijf het dus meteen in mijn tekst door. Maar dat is dus meer mijn wellicht wat omslachtige gewoonte. :X
 
Ben er nog niet uit. Wat bedoel je met het link schakeltje?
Het tiende knopje van rechts als je reageert. daar staat een symbooltje op van een schakeltje.
url.gif
Het Engelse woord voor schakel is "link"
Die tussen de spatie en "insert image"
 
Krijg met al die folders wel bevestiging van mijn gevoel dat een zijspan in die tijd hetzelfde noodzakelijke was als een dakkapel op je huis.. ;)
 
Wat een input hier telkens weer. Ontegenzeggelijk is Triumph een Engels motormerk met in de jaren vijftig een grote afzet op de amerikaanse markt. En daar gaat deze advertentie dan ook over. 'Travelling Europe', Amerikanen die cultuur komen opsnuiven in de oude wereld en dat goedkoop kunnen doen op een motor met zijspan en Triumph helpt daarbij.

Wat mij interesseert is het zijspan en dat is een Swallow en meer precies de Jet 80. Een model dat uit de late jaren veertig stamt in zijn originele uitvoering met een metalen bak. Vanaf 1956 is de bak van polyesther. Voor dit type zijspan heeft de Steib model gestaan. Ondanks de vele eigen merken was Steib ook in Engeland erg gewild, hun kwaliteit was goed.

Triumph_T110_1954_with_Swallow_Sidecar_2.jpg


Bron foto: cybermotorcycle.com

Triumph behoort tot de motormerken die bijna vanaf het begin zijspannen in eigen productie had onder de merknaam Gloria. In 1930 laten zij die naam vallen en geven het zijspan de eigen merknaam met de Triumph Sidecar, de sportieve modellen voeren het type ST en SS. Een meer conventioneel model is de LT. Met o.a. de advertentie wordt duidelijk dat begin jaren vijftig Triumph ook het Swallow span voerde.

Aangaande de Horex is het wel duidelijk, ik vermoed dat het een Steib betreft, waar het embleem H van Horex op is 'geplakt'. Als ik het bewijs van het tegendeel vind, maak ik er melding van.

Indian had zijn eigen merk span, da's duidelijk.

indian-340-b-side-car.jpg


Bron foto: American motorcycle Indian 340 B with side car of the second world war. 5.000 product for the French Army. The remainder[...]
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
En voor de Francofielen onder ons is het niet verkeerd om zich de kerel van Patricia Kaas te wanen, met het span aan de oevers van de Seine.


Ja, ja, net wakker, dors bien, amice!
 
Ik moet bij Horex altijd denken aan dit ding:
horex-and-horex-red-porsche-killer-gallery.jpg


Zou het best aardig doen met een mooi sportief bakje er naast...
 
Terug
Bovenaan Onderaan