Triumph bonneville T140 1979, proefrit avontuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter G-jo
  • Startdatum Startdatum
Hardtail is heiligschennis. Maar van een M stuurtje knapt hij enorm op. Dan is je zithouding wat beter en heb je minder last van de rubber bussen in het stuur. Dan stuurt hij als een dolle, met je 50pk rijdt je dan ineens veel snellere en modernere fietsen weg.

Hahha, klopt! wou giste bellen maar alles was al dicht....enn vandaag natuurlijk ook...dus maandag direct de verzekering bellen..al heb ik geen idee of unive ook iets heeft voor oldtimers....

Iemand een tip?

@ManxR: Nja dat zijn plannen, misschien tik ik wel ergens een hardtail frampie op de kop etc...We zullen zien...in het echt ziet hoij er wel wat minder ''mooi'' uit...had ik me beetje op verkeken (vooral de tank) maar dat deerde mij niet..ik ging erop zitten, en was eigenlijk direct verkocht....

Jahaa informeer hier maar eens echte liefhebbers!!

Oldtimerverzekering voor uw motor, bromfiets & auto

En hardtail :N :N

Laatst bewerkt:
Prachtige machine, heb er zelf ook een en ben inderdaad hetzelfde aan het doen, de motor iets verbouwen naar mijn eigen smaak, Zie plaatje. Mijn bonnie zag er bij voorbaat al niet zo fraai uit als deze en ik kon dan ook met hartenlust aan de gang. Gisteren zijn de megaton uitlaatdempers binnen gekomen dus die moet ik er nog even op frutten

IMG_0567.JPG
.

Ik heb ook nog een setje clip ons liggen, echter leert de ervaring dat dit tijdens lange ritten nogal gaat irriteren............Vandaar dat ik ze maar even weg heb gelaten.

Ik heb nog wel een probleem met m'n ontsteking maar dat open ik wel in een ander onderwerp

Veel plezier met je Bonnie

Laatst bewerkt:
Ziet er gaaf uit! ik ga nu opzoek naar een andere tank & achterspatbord...die wil ik wat verbouwen & dan de tank zelf spuiten....Dan heb ik een setje orgineel liggen...verder wil ik die mega fabriek erachter natuurlijk eraf.... Ik heb een elektronische ontsteking, werk goed!

Wat voor stuur heb je er daar op? beetje tracker idee? zoiets zoek ik namelijk ook, + andere hendels..maar heb een rempotje dus daar moet ik even een goede voor vinden

Laatst bewerkt:
Ja gelukkig geef je het nu zelf ook al soort van aan, maak er als je hem toch wilt verbouwen een tracker van!
Caferacers zijn ook mooi maar zie je al zoveel plus erg comfortabel is het niet...

Ik heb er een rempotje opgezet en een staalflex remleiding van een kawasaki en 500. Ze worden ook gebruikt door een vn1500, dus dat moet mijn bonnie ook wel kunnen stoppen. Verder wil ik er zo min mogelijk draden en lampen op hebben, dus alle knipperbollen eraf en een ander cockpitje want dat vond ik niet echt fraai van een Bonnie uit 79. Koplamporen van Billet, want die originele frut dingen was ook niet mijn smaak.................Het achterlicht en koplamp er ook maar vanaf gehaald en vervangen voor exemplaren die wat beter bij het model passen en er een zadel op gefrut van een ouder model uit de States. Al met al veel weg gegooid en veel gekocht en gefrut maar ik vond het de moeite waard ( nu nog rijden .............)

Nu nog ander steunen erop want deze zijn zo lomp en maken de zit zo suf, dat kan echt niet.........hahaha

Ik heb ook een originele elektronische ontsteking maar die werkt nog niet naar behoren, ben zoekend in het stroomschema maar kan er geen touw aan vast knopen????

Het stuur is van een norton, nieuw te koop bij Peter's classic, kost geen drol maar maakt de zit veel beter en de looks veel mooier.

Dit was mijn Bonnie overigens toen ik 'm kocht:

IMAGE_082.jpg
.

Succes met knutselen.

gr

Joost

Ja oke...hmm heb je een foto van dat rempotje? is niet zo groot neem ik aan?
Ik heb geloof ik het stuur al gevonden heb, ga hem ook bestellen..
De knipperbollen etc waren bij mij eral af, dus daar heb ik gelukkig ook geen draden voor...voor de rest moet ik nog bekijken wat er bij voor bedrading in zit...Voor het zadel wil ik zelf een modelletje gaan maken & die dan laten bekleden door een maatje van mij...

Heb gister btw een werkplaats handboek gezien op marktplaats, heb de bestreffende man al een mail gestuurd, alleen die reageer dusverre nog niet....heeft iemand nog een ander adresje?

Nee heb niet specifiek een foto van de rempomp, ik heb de pomp gekocht bij roukema en het is een aluminium kleurige rempomp zonder fratsen. De koppelingshandel is van hetzelfde type motor.

Zo kun je alle schakelaars eraf halen en kijken of je dat niet oplost met een koplamp van een T120, daar zit een schakelaar op of je koopt een aparte schakelaar.

Hmm...dat is even kijken dus...ben vooral iets kleiners aan het zoeken voor een rempotje...

al mijn schakelaars gebruik ik niet op de remhendel, zit geen bedrading bij...de schakelaar voor het licht zit in het contact slot....

Dat zien we dan wel weer...weet nu ongeveer waar ik heen wil gaan met de eerste verbouwing, de tweede zien we dan wel weer...

nu is het nog wachten op een aantal mailtjes van mensen voor onderdelen

Putver....het werkplaats handboek was al verkocht...iemand nog een adresje waar ik er 1 kan halen?

Kijk! is alleen een engelse :P zoek er eigenlijk 1 uit de peters serie? die is in het nederlands...de Triumph Owners club bied er 1 aan, alleen dan moet je weer lid zijn ervan :S

Maar anders is die engelse een goede!

Laatst bewerkt:
Die van Peter's heb ik ook en ik heb die van Haynes, ik moet eerlijk bekennen dat je voor een later model Bonnie beter de Haynes kunt hebben. De Peter's gaat vooral over de eerdere modellen en net in de jaren 70 is er erg veel veranderd aan de Bonnie.

Ah kijk! ik heb net die van haynes besteld....EN ikga ook nog die van peters zoeken...alleen dan 2e hands....

op mp aantal onderdelen gevonden...werkt marktplaats niet mee :S breng ik dus ee bod uit, zie ik ze daarna niet eens staan :S

Vandaag een tank gekocht! :D hoop hem zo snel mogelijk hier te hebben!

Was het die zwarte op Marktplaats? Zat er ook aan te denken om een extra tank aan te schaffen waarop ik mijn fantasie kon botvieren om er een soort van caferacer tank van te bakken.

Succes met de tank ben benieuwd wat je ervan maakt

Yes, dat is diegene...wou hem zo graag hebben, ook omdat er geen orginele verf op zit, dus je kan gewoon je gang gaan hoe je hem zelf wilt hebben....

even een vraagje, aangezien ik mijn wph nog niet binnen heb,

1379538724_5_vy-9.jpeg

Ik zag gister dat hij dara olie lekte, minimaal, maar het lekte wel...Het is van de toerenteller geloof ik (dara gaat de kabel ook heen) Is dat schadelijk?

Wen er maar aan, hetr is en blijft natuurlijk een Engelse motor, die krijg je nagenoeg niet lekvrij ( ja misschien een dag nadat je je motor hebt gereviseerd en vol geduwd hebt met vloeibare pakking........levensgevaarlijk)

Het lijkt me dat bij jouw nummer 33 lekt, zie onderstaand plaatje

toerenteller.jpg
.

Terug
Bovenaan Onderaan