loctite vloeibare pakkingen

aoleks

MF veteraan
Lid geworden
19 dec 2007
Waarderingsscore
2
hallo allemaal!

ik ben zo ver, mijn motorblok mag/kan weer in elkaar. nou heb ik mooi alle onderdelen nagekeken, gemeten en schoongemaakt (indien nodig vervangen) en heb ik alles besteld (pakkingen en shit). however, tussen de 2 carter delen heb je geen pakking, die wordt "gemaakt" met een soort pasta. bij suzuki kost een busje iets van 100 euro, dat gaat hem niet worden natuurlijk. nou heb ik begrepen dat loctite ook zo iets heeft. weet iemand wat ik precies moet hebben van loctite?

gr
chris

Belachelijk, 100 euro.
Geen idee welk produkt van Locktite je moet hebben.
Loop eens binnen bij een goede automaterialenzaak.
Daar verkopen ze op zeker ook het spul dat je moet hebben.
Bij mijn blok ging er iets tussen dat op een soort grijze kit leek.
Merk en soort ben ik helaas vergeten |(

:o belachelijk bedrag ;)

Heb het zelf idd in een tube van Locktite, werkt prima en stukken goedkoper! De blauwe is goed toepasbaar voor blokken, als je ooit eens iets wil afdichten bij de tank kun je beter de zwarte nemen (meer benzine bestendig)

volgens google is het loctite 5810. is er iemand die dit kan bevestigen?

en inderdaad, 100 euro voor een beetje pasta vind ik belachelijk. het probleem is, dat ligt niet aan de dealer, maar suzuki. kost overal evenveel!

Goed oppassen met loctite ... ik heb die rode tube ... nou petverdikkie als die droog is komt never nie meer los :/

Laatst bewerkt:
Goed oppassen met loctite ... ik heb die rode tube ... nou petverdikkie als die droog is komt never nie meer los :/
Dit is waarschijnlijk voor schroefdraad en moet je ook niet gebruiken als afdichting. Sowieso kan ik zo snel niets verzinnen aan een motor waar loctite rood voor nodig is.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Threebond 1194, zoek dit maar op ebay oid. Dat is wat de suzuki pasta is
Origineel af fabriek is het ook grijs. Zet hem niet inelkaar met die blauwe loctite. Cheapie
Bij een automaterialen zaak kan je ook Instyant gasket halen. Kan een temperatuur aan van 250 graden en kost iets van 15 euro. Ik heb hier al 45 TL1000 blokken mee inelkaar gezet.

suzuki heeft het over suzukibond 1207B. op de site van threebond zie ik ook threebond 1207B, en toevallig voldoet die aan de eisen. als suzuki het gebruikt, dan ga ik daar ook voor!

PS: uiteraard, bedankt voor de antwoorden, maar iedereen gebruikt zijn eigen spul, dan ga ik voor oem.

Laatst bewerkt:
gewoon naar de brezan gaan vragen om vloeibare pakking? en dan een op azijnbasis :Y
die riekt lekker, maar laat zich prima over materiaal versprijden.

die gebruiken we vaak zat bij het opbouwen van de motoren voor nsu's.
ideaal om o ringen op hun plaats te houden, en gewoon om kleine oneffenheden ermee op te vangen.
is hittebestendig, en olie en benzine doet het ook niks.
en kost echt geen 100 euro, eerder 2 a 3 tientjes?

Om je topic maar even te jatten, telkens als ik vloeibare pakking koop. en k gebruik het een keer en dan zeg 2 mnd niet is die hele tube keihard (dopje dr gewoon op) is hier iets aan te doen?

zie je? dat bedoel ik! :)

10 reacties, 10 verschillende producten. ik ben meer iemand van de standaarden, dit is te veel info.

zie je? dat bedoel ik! :)

10 reacties, 10 verschillende producten. ik ben meer iemand van de standaarden, dit is te veel info.

tja helaas is d'r geen standaard product hiervoor, en gebruikt iedereen het geen waar ze prettige ervaring mee hebben.

de tubes waar ik mee werk zijn met een gas patroon. dus kun je lekker makkelijk mee doseren.
enja het topje in de tube wordt na een langere tijd hard.
maar die trek je er zo uit met een schroevendraaier. en dan kun je hem weer gebruiken.
t wordt tenslotte een soort rubberachtige substantie die de ruimte tussen 2 vlakken moet opvullen. in de vorm van een heel dun laagje.

De 1207D gebruik ik voor mn GSXR race blok gaat tot 250 graden. SV TL kan prima met de 1194. de D bij 1207 is voor alukleur en de B voor Black Carters..

Maar komt wel goed met je!

En ga er geen dikke rupsen op leggen zoals ik vrij vaak tegenkom.
Alles wat er tussen uitkomt ,is in principe, te veel ;)

Dit is waarschijnlijk voor schroefdraad en moet je ook niet gebruiken als afdichting. Sowieso kan ik zo snel niets verzinnen aan een motor waar loctite rood voor nodig is.
Op mijn motor heb ik er een draadbus voor de bougie mee vastgezet. Eerst kwam die altijd mee naar buiten wanneer ik de bougie eruit schroefde, erg vervelend als je er een nieuwe in wil draaien. De blauwe loctite bleef daar loskomen.

Terug
Bovenaan Onderaan