De nieuwe software... Veel gestelde vragen en antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orpheus

MF veteraan
Donateur
Lid geworden
9 jul 2002
Waarderingsscore
2
~[Q]
Hoe krijg ik een overzicht van de topics waarin iemand heeft gereageerd?

[A]

Klik op
poster-find.gif
onder de avatar van de gebruiker.

Of

Klik op het poppetje
poster-myreact.gif
onder de avatar van de gebruiker en dan op 'Onderwerpen waarin ... heeft gereageerd:'

Of

Klik op de naam van de gebruiker en de daarop volgende profiel pagina op het getal achter 'Aantal berichten geplaatst:'.

Laatst bewerkt door een moderator:
~[Q]
Ik zie geen nieuwe posts/topics?

[A]
Vink bij je voorkeuren de optie "bewaar pagina" uit of gebruikt CTRL+F5 om pagina's te verversen

~[Q]
Kan ik items verwijderen uit mijn documenten lijst?

[A]
Nee, dat kan niet. Als een item in je documenten lijst staat, betekent dat dat ie ergens aan een post zit als attachment. Verwijderen van dat item zou dus leiden tot een missend plaatje (rood kruisje) bij die post.

~[Q]
Als ik een plaatje toevoeg aan een bericht, komt het plaatje heel klein in de post te staan.

[A]
Onder de bestandsnaam staat het veld 'Toevoegen als:'. Dit heeft standaar de waarde 'Miniatuurafbeelding met snelkoppeling naar originele afbeelding'. Om het plaatje op normaal formaat in de post te krijgen, kun je deze instellen op 'Afbeelding' of 'Afbeelding met snelkoppeling naar originele afbeelding

~~~[Q]
De zoekfunctie doet niets.

[A]
De zoekdatabase is nog leeg. Deze wordt in de loop van de week gevuld.

Update:
De zoekfunctie werkt nu maar loopt nog (maximaal) 24 uur achter. Binnenkort wordt dit aanzienlijk verkort.

Laatst bewerkt door een moderator:
~[Q]
Als ik heb ingesteld dat ik automatisch naar de laatste pagina van een topic wil als ik er op klik, lijk ik elke keer op een andere pagina terecht te komen.

[A]
In de oude software werd je naar de laatste (gedeeltelijke) pagina van een topic gestuurd; nu wordt met "laatste pagina" de laatste postings van een topic bedoeld. Als je b.v. hebt ingesteld dat je 50 reacties per pagina wilt, en er zijn 120 reacties in een topic, dan krijg je de laatste 50 reacties (71 t/m 120) te zien. Voorheen zou dit 101 t/m 120 zijn geweest.

~[Q]
De datum boven een bericht blijft rood, ook na een refresh.

[A]
Alle berichten sinds je vorige bezoek hebben een rode datum, zodat je makkelijk ongelezen berichten kan terugvinden. Zolang je aanwezig blijft op het forum zullen ze rood blijven, zodat dit ook nog zichtbaar is in andere onderwerpen die je een paar minuten later leest.
Wil je sneller alles zwart maken? Klik dan onder 'Overige acties...' op Markeer alles als gelezen.

~[Q]
Het aantal onderwerpen in de Actieve onderwerpen is veel kleiner dan voorheen.

[A]
Het aantal onderwerpen is gelijk aan het aantal berichten per pagina die je zelf kan instellen in je persoonlijke voorkeuren. Dit wordt later aangepast maar heeft momenteel een lage prioriteit.

~[Q]

Heeft het nut Baksteen te mailen met vragen over de verschillende functie's in de nieuwe software ??

[A]

Nee, absoluut NIET.

Het meest verstandige antwoord dat je zult krijgen is dat hij het ook niet weet, alle andere antwoorden zullen je eerder verder verwijderen van het juiste antwoord als er bij in de buurt brengen !!!!

~[Q]

Kan ik de opties van een Poll (laten) wijzigen ?

[A]

Eenmaal aangemaakt zijn alleen de bestaande opties van een poll te wijzigen.
Toevoegen cq. verwijderen van opties is niet mogelijk.

Wel kan de poll verwijdert worden en opnieuw aangemaakt maar dit betekent ook dat de reeds gedane stemmen worden verwijdert

Laatst bewerkt:
\[Q]
De zoekfunctie doet niets wel wat maar ik kan mijn topic van vandaag niet vinden?

[A]
De zoekdatabase wordt een keer per dag ('s nachts) bijgewerkt. De zoekfunctie loopt dus maximaal 24 uur achter. Zodra de tweede databaseserver ook online is wordt deze interval verkleind en wordt de zoekfunctie actueler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan