Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
24 jan 2004
Waarderingsscore
0
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]

heb een aantal pagina's teruggelezen

zie hele leuke en indrukwekkende dingetjes voorbijflitsen

Nu heb ik (zoals meerderen in dit topic) mogelijk baat bij het opnieuw/overspuiten van bepaalde kuipdelen (of in 1x alle kuipen).

Heb op t moment beschadigde kuipen , mogelijk kan ik daar een ander vervangingssetje voor ritselen, in een andere kleur....
Het mooie is, van mijn fiets, de ZX 10 uit 1990, met de blauwe kleurstelling.... rijden er maar heel weinig nog van rond.. onderdelen zijn schaars als maar kan...

Ik weet dat Nol Bikker nog een vrijwel complete kuipenset heeft liggen voor de zwarte variant.

Maar nu overweeg ik twee dingen.

1 Andere kuipdelen (bug en 2 zijpanelen) laten overspuiten in de originele kleur, ori stickers erop en zooi blanke lak.... mogelijk krijg je dan kleurverschil
NB: De tank heeft ook een grote hoeveelheid toch wel lelijke krassen.... facelift zou niet misstaan :+

2. Ik sloop alle kappen eraf en verzamel 1 set goede kappen, welke ik over laat spuiten in een bepaalde (redelijk simpele) kleurstelling die ik wil. (hoef ik geen dure ori stickers te kopen :+ )

Het kostenplaatje voor het eerste zal minder zijn dan voor het tweede
Echter wat ook meespeelt is hoe complex de kleurstelling wordt voor de complete fiets.

bedragen hoeven niet op de 10e nauwkeurig, als ik maar weet : +-300 of +-500 etv :+
(zou voordeliger kunnen zijn schadefiets op te kopen)
Met wat voor bedragen dien ik rekening te houden bij optie 1 en de meest basic versie 2? :+
kleur : metallic blauw

Hoi,

Je kunt voor kunststoflassen/spuitwerk ed. even een mailtje sturen naar een maatje van me die professioneel spuiter is via: autospuiter@yahoo.com.

Hij kan jouwongetwijfeld voor een leuke prijs helpen.

Hallo,

Ik heb een "oerblade" die ik helemaal overgespoten wil hebben. De motor is helemaal schade vrij en moet in simpel zwart gespoten worden.

Is er hier iemand die dat voor mij zou willen doen voor een mooie prijs?

De onderdelen die gespoten moeten worden zijn al van de motor af en natuurlijk kom ik die brengen en halen.

s.sterkenburg@kpnplanet.nl

alvast bedankt.

gr Sven Sterkenburg

aan allen: een maatje van me is professioneel spuiter die in zijn''vrije'' tijd klusjes erbij doet voor een vriendelijke prijs.
Meer info ff een mailtje sturen naar: autospuiter@yahoo.com

Kan iemand mij vertellen wat het mij kost om mijn blauwe R1 uit 98 te maken al op de onderstaande foto? Ik weet nog niet zeker of ik het ga doen aangezien er geen schade op de kappen zit en ik het puur doe omdat ik deze kleurencombi erg mooi vind.
Ik kan zelf de kappen schuren om de kosten te drukken.

de tank en voorspatbord zijn al blauw, die hoeven dus niet meer. We zitten er nog een paar stickers? op, waar kan ik die vandaan halen? Iemand een idee?

Iemand die me wil pmmen?
Heb geen haast met de set... Maar het moet me ook niet te duur worden...
full

Dus doe ik het zelf wel , mischien handig voor andere personen, in amsterdam zit de hobbyhal daar kan je voor 60 euro per uur een prof spuitcabine afhuren .

Hobbyhal.

Heining 117 - 119
Amsterdam Westpoort nr. 7582
Bij recreatiegebied Spaarnwoude
Tel.: 020 4976999 Route:
Volg vanaf de ringweg de borden
Westpoort nr. 3000 - 9000
Richting IJmuiden
Recreatie gebied Spaarnwoude
U kunt ons vinden bij nr. 7582

Hey mensen,

Ik heb het een en ander van dit topic gelezen. Ik heb echter een probleempje wat ervoor zorgt dat ik niet verder kan.

Ik heb moeite de goede 2k kleur voor mijn motor te vinden. Het betreft een cbr600F4 uit 1999, de kleur die ik heb gevonden:
Sunrise Yellow YR160

Bij de lokale verfboer kan deze kleur echter niet gevonden worden in hun database.

Weet iemand een adresje in het noorden van het land, friesland, waar je 2k (spuitbus)verf kan vinden in de juiste kleur?

Btw. ik ga het zelf proberen, heb een setje circuit kuipen waar het op moet. Deze kuipen zijn mooi glad, even schuren met nat 1200, dan primer(motip acryl) en dan de 2k lak erover heen.

Kwaliteit is niet super belangrijk aangezien het ene circuitmotor is.

Iemand nog verdere tips, afgezien van de normale tips die hier al genoemd zijn?

hoi!iemand een goed adresje van iemand die 3 benzinetankjes kan stralen en deukvrij/strak maken? het zijn 2 benzinetankjes van aluminium,en 1 stalen tankje ! er zitten wat deuken in,en de vorige eigenaar is er al mee bezig geweest,maar is niet netjes gebeurd!1 tankje zit nog geheel in de lak! het zijn opzich geen diepe deuken,maar ik wil ze gewoon netjes hebben voor mn restauratieprojecten!spuiten kan ik ze zelf wel,als ze maar strak gemaakt worden en spuitklaar! als je iemand weet of je kan het voor me doen dan graag ff een mailtje naar henryhilco@planet.nl! alvast bedankt! :}

Hey mensen,

Ik heb het een en ander van dit topic gelezen. Ik heb echter een probleempje wat ervoor zorgt dat ik niet verder kan.

Ik heb moeite de goede 2k kleur voor mijn motor te vinden. Het betreft een cbr600F4 uit 1999, de kleur die ik heb gevonden:
Sunrise Yellow YR160

Bij de lokale verfboer kan deze kleur echter niet gevonden worden in hun database.

Weet iemand een adresje in het noorden van het land, friesland, waar je 2k (spuitbus)verf kan vinden in de juiste kleur?

Btw. ik ga het zelf proberen, heb een setje circuit kuipen waar het op moet. Deze kuipen zijn mooi glad, even schuren met nat 1200, dan primer(motip acryl) en dan de 2k lak erover heen.

Er is zo goed als geen motorkleur in 2K kleur gemaakt.
Bijna alle kleuren (ook de uni kleuren,dus zonder metallic)zijn meestal in een 2,3 of 4 laags systeem.(dus eventuele voorkleur, hoofdkleur, eventuele parel en blanke lak)
2K spuitbussen zijn er ook bijna niet, zijn genoeg discussies over maar is gewoon heel simpel.
1K = uitharden door reactie met lucht etc.
2K = uitharden door een chemische reactie wanneer je 2 componenten samen voegt.

Er zijn spuitbussen met een inwendig busje harder maar zodra je die mixt zijn ze eenmalig bruikbaar.

Hallo hier, af en toe lees ik even op dit topic.

Nou merk/lees ik wel dat er onder jullie zeer goede auto / motor spuiters zitten, ook zie ik het natuurlijk aan de mooie gespoten onderdelen en motoren.

Misschien hebben jullie het al eens een keer behandeld, maar ik heb het nog niet gevonden of gelezen.

Eens zou ik mijn motor willen laten spuiten[ lawson replica], maar d`r zitten diverse strepen/ lijnen op de kuipje/tank/kappen/kont .

Om al die lijnen er op te laten spuiten, is natuurlijk een heel karwei, dus daarom ook duurder. [logisch]

Nu kan je in de VS van die stikker vellen kopen, die gelijk voor mijn type pasklaar zijn.[$100]

Dus is het mogelijk dat deze stikkers onder de laklaag weggespoten kunnen worden.

Lijkt mijn een goedkopere oplossing, zodat m`n kawasaki alleen maar egaal gifgroen gespoten hoeft te worden. [minder tijd rovend]

Het spuitwerk ga ik niet zelf doen, maar dan weet ik of het kan of niet. :W

Hallo hier, af en toe lees ik even op dit topic.

Nou merk/lees ik wel dat er onder jullie zeer goede auto / motor spuiters zitten, ook zie ik het natuurlijk aan de mooie gespoten onderdelen en motoren.

Misschien hebben jullie het al eens een keer behandeld, maar ik heb het nog niet gevonden of gelezen.

Eens zou ik mijn motor willen laten spuiten[ lawson replica], maar d`r zitten diverse strepen/ lijnen op de kuipje/tank/kappen/kont .

Om al die lijnen er op te laten spuiten, is natuurlijk een heel karwei, dus daarom ook duurder. [logisch]

Nu kan je in de VS van die stikker vellen kopen, die gelijk voor mijn type pasklaar zijn.[$100]

Dus is het mogelijk dat deze stikkers onder de laklaag weggespoten kunnen worden.

Lijkt mijn een goedkopere oplossing, zodat m`n kawasaki alleen maar egaal gifgroen gespoten hoeft te worden. [minder tijd rovend]

Het spuitwerk ga ik niet zelf doen, maar dan weet ik of het kan of niet. :W
Zoiets :+
Alleen de goude bies heb ik later met stripping gedaan en de rest gespoten.
In principe kan je ook alles stickeren, dan zijn (zeker) 2 dingen heel belangrijk.
1: Goede kwaliteit stickers.
2: iemand die goed stickers kan plakken.(anders kans op streppen, lucht etc.)

full

Laatst bewerkt:
Zoiets :+
Alleen de goude bies heb ik later met stripping gedaan en de rest gespoten.
In principe kan je ook alles stickeren, dan zijn (zeker) 2 dingen heel belangrijk.
1: Goede kwaliteit stickers.
2: iemand die goed stickers kan plakken.(anders kans op streppen, lucht etc.)

[afbeelding]

Wat de kwaliteit stikkers zijn, kan ik natuurlijk alleen zien als je ze heb gekocht.
Dus het kan wel, ook omdat je zelf de gouden bies heb geplakt.

Nu ik je nickname weer lees, had ik het je gewoon kunnen vragen M racing. [stom van mij.]
Zal je daar wel weer eens tegen komen, en dan hebben we het er wel even over.

Hey mensen,

Sunrise Yellow YR160

Is het wel een uni kleur?? Anders zul je nooit een 2k aflak vinden.. Metallics/pearls e.d. zijn altijd meer laags systeem (2 of meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan