Mag je officieel je nummrplaat op het bakkie knopen?
Ik meen me te herinneren dat iemand op BOT 6 daarover aan het informeren was geweest bij de RDW, maar geen duidelijk antwoord kreeg.
even heel snel bekeken...
Artikel 5.4.1
Motorfietsen moeten voldoen aan de volgende eisen:
a. het voertuig moet in overeenstemming zijn met de op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs en in het kentekenregister omtrent het voertuig vermelde gegevens;
b. het identificatienummer moet op een vast voertuigdeel zijn ingeslagen en moet goed leesbaar zijn;
c. het merk of de fabrieksaanduiding moet aanwezig zijn;
d. de kentekenplaat moet zijn voorzien van het in artikel 5 van het Kentekenreglement voorgeschreven goedkeuringsmerk en moet deugdelijk aan de achterzijde van het voertuig zijn bevestigd;
e. het kenteken moet goed leesbaar zijn en de kentekenplaat mag niet zijn afgeschermd.
aan de achterzijde voertuig..... Nu nog op zoek naar de definitie van voertuig en hoe een zijspan gezien word. Ik
denk zo 1,2,3 dat mijn motor op zich als het voertuig word gezien en de zijspanbak gewoon als aanhangsel. Dus of het geheel als voertuig gezien kan / mag worden... gaan we uitzoeken
Ik voldoe iig ruimschoots aan de verlichtingeisen :
Artikel 5.4.52
Zijspanwagens, verbonden aan een motorfiets,
moeten zijn voorzien van:
a. een richtingaanwijzer aan de voorzijde en een richtingaanwijzer aan de achterzijde indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
b. een achterlicht;
c. een stadslicht indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
d. een remlicht indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 oktober 1997;
e. een niet-driehoekige rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.
+
Artikel 5.4.58
1. Zijspanwagens, verbonden aan een motorfiets,
mogen zijn voorzien van:
a. een stadslicht, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
b. richtingaanwijzers , indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997 en waarschuwingsknipperlichten;
c. een remlicht, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
d. een witte retroreflector aan de voorzijde van de zijspanwagen, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
e. een ambergele retroreflector aan elke zijkant van de zijspanwagen;
f. een parkeerlicht aan de verst van de motorfiets verwijderde zijkant van de zijspanwagen, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997.
2. Zijspanwagens,verbonden aan een motorfiets die in gebruik is genomen voor 1 november 1997, mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.