Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal math eens vragen of hij de foto`s wil plaatsen. Hij heeft mijn foto`s ook namelijk. Heb de foto`s op mijn andere pc staan en daar doet de brander het weer niet van. Totale chaos zeg maar. Maar de dempers zien er zonder meer super gaaf uit onder de corsaro.

Sorry, foto's heb ik niet meer |(

leuk filmpje hier, effe door het eerste stukje bijten:

Jammer dat jullie er niet waren bij de Megameeting
Groetjes dennie Super mooie motors die Corsaro's niet normaal

even een vraagje over de bandenspanning. In het boekje staat 2.3 voor en 2.6 achter. maar bij mijn oude motor had ik altijd 2.5 en 2.9. Wat hebben jullie? Heeft iemand hier ervring mee?

even een vraagje over de bandenspanning. In het boekje staat 2.3 voor en 2.6 achter. maar bij mijn oude motor had ik altijd 2.5 en 2.9. Wat hebben jullie? Heeft iemand hier ervring mee?

Achter op 2.9 is te hoog;
Tijdens het rijden loopt de spanning ongeveer 0.2 op.
Ik zet ze altijd op 2.5 achter en 2.3 of 2.4 voor.
Functioneert naar behoren.

Laatst bewerkt:
~
Achter op 2.9 is te hoog;
Tijdens het rijden loopt de spanning ongeveer 0.2 op.
Dan zou het uitkomen op 3.1 en dat is hard.
Bij duogebruik en / of ( zware ) bepakking word wel wat hoger geadviseerd.
Ik zet ze altijd op 2.5 achter en 2.3 of 2.4 voor.
Functioneert naar behoren.

He Frans, gelet op die bierbuik van je zou ik hem maar op 3.1 achter en 2.8 voor zetten _O- _O-

Overigens is het een idee om je banden met stikstof te laten vullen, dan blijft je bandenspanning mooi gelijk onder wisselende temperaturen.

Oh ja, mijn MM is bijna rijklaar, ik sta te popelen om weer wheelies te maken _O-

Laatst bewerkt:
Hee frans, wat ik me afvraag:

Is het mogelijk om nog zo'n ring te laten draaien voor de tanktas?? Ik ben daar helemaal weg van joh.
Die zaak waar jij dat heb laten doen weet precies de maten dus waarom 2 keer het zelfde wiel uitvinden....

Ik hoor het wel

Gerben.

Hee frans, wat ik me afvraag:

Is het mogelijk om nog zo'n ring te laten draaien voor de tanktas?? Ik ben daar helemaal weg van joh.
Die zaak waar jij dat heb laten doen weet precies de maten dus waarom 2 keer het zelfde wiel uitvinden....

Ik hoor het wel

Gerben.

Ik denk dat dat bij mijn "mannetje" moeilijk wordt. Ik heb het vooraf afgekocht voor 50 euri, maar daar is hij echt bij ingeschoten. ik zie het ook meer als een vriendendienst. Maar ik heb wel wat foto's en maten voor je. Als ik jou was zou ik bij jou in de buurt naar zo'n "ijzerboer" gaan en het zelfde trukje uithalen.

Ik heb mijn ring dus laten draaien waarbij de buitenkant vd ring gelijk is met buitenkant van het Quick Lock (QL) systeem (=114mm). De binnenkant is bijna gelijk aan de binnenkant van de ring van de tankdop (=82mm). Verder is de ring dus wat konisch omdat de tankring ook schuin loopt. dus de buitenkant van de ring is 7 mm en de binnenkant 5 mm. deze dikte moest minimaal omdat hier de QL ring ingeschroeft wordt.

De binnenkant van de tankdop zit van onderuit vastgeschroeft aan de buitenzijde. Deze heb ik doorgeboord en met een boutje en moertje vastgemaakt. Deze vallen met verzinkte kop weg in de ring. Daarnaast heb ik in de ring 4 gaten M5 laten tappen exact op de maat van de QL ring. En hier heb ik de ring op vast geschroeft. hieronder vast een plaatje:
tankdopua1.jpg

Ik heb de kleinste tanktas omdat het mij alleen maar gaat voor het meenemen van het meest noodzakelijke. Ik moet wel zeggen dat deze tas nu dus niet op de tank rust, maar er ruim een cm boven hangt. Vind ik niet erg. kan mijn tank niet beschadigen en krijg ik de regenhoes er makkelijker omheen. :
tanktasbx3.jpg

Een andere optie is gewoon 4 gaten in je tankdopring te maken en hier draadeind in te tappen. TBelgium heeft dit gedaan. Als je dan wat rubber tussen je tankdapring en de QL ring doet, kun je de schuinte ook wel opvangen. Ruimte heb je genoeg, ben ik nu achter.
Heb je nog vragen, moet je me even je gegevens mailen, dan stuur ik je mijn telefoonnummer.

hee frans, bedankt voor de snelle reactie.
Met die maten en foto's kan ik wel wat. Mochten er nog vragen zijn hoor je het.

Ziet er toch strak uit he zo'n quicklock systeem. 8-) 8-)

He Frans, gelet op die bierbuik van je zou ik hem maar op 3.1 achter en 2.8 voor zetten _O- _O-

Overigens is het een idee om je banden met stikstof te laten vullen, dan blijft je bandenspanning mooi gelijk onder wisselende temperaturen.

Oh ja, mijn MM is bijna rijklaar, ik sta te popelen om weer wheelies te maken _O-

Stikstof zit erin! Motor gepoetst. vandaag nog effe 100 km gereden. En een vette wheely gemaakt. voorwiel kwam zeker 3 cm van de grond. _O-

IK BEN ER HELEMAAL KLAAR VOOR!!! :]
NURBURGRING: :}

Laatst bewerkt:
De zogenaamde voordelen van stikstof worden afgeleid uit theoretische verschillen tussen stikstof en zuurstof en zonder onderbouwing of toetsing in de praktijk gepresenteerd. De ANWB kent geen wetenschappelijk onderzoek naar de voordelen van met stikstof gevulde banden.
Bij spanningsverlies van een band spelen een aantal factoren een rol. Dit zijn vooral de afdichtingen tussen band en velg en tussen velg en ventiel en van het ventiel zelf. Ook het rijgedrag is van invloed: bij het raken van een stoeprandje of zelfs een verkeersdrempel zal door de vervorming van de band de afdichting kortstondig niet optimaal zijn en zal de inhoud ontsnappen, ongeacht of dat nu lucht of stikstof is.
Rekening houdend met het feit dat lucht voor het overgrote deel uit stikstof bestaat (het is grofweg een mengsel van 78% stikstof, 21% zuurstof en 1% argon) is de invloed van diffusie van de lucht door het rubber van de band minimaal. Daarbij komt dat volgens het theoretische model juist de zuurstof door diffusie zou verdwijnen. Dit zou als gevolg hebben dat op den duur alleen stikstof in de band overblijft, want van de bijgevulde lucht is ook weer 4/5e deel stikstof. Dus als we vanuit dat model even doorredeneren blijken we met z’n allen altijd al op stikstofbanden te hebben gereden.
Het belangrijkste is dat de bandenspanning geregeld wordt gecontroleerd en dat indien nodig de band weer op spanning wordt gebracht. Hiervoor is lucht een uitstekend middel, het is ruim voorhanden en het is gratis!

( Banden speciaal met stikstof laten vullen is dus een beetje gebakken lucht.... :? )

De voornaamste reden dat banden gevuld worden met stikstof in plaats van lucht, is omdat de stikstof uit de fles geen vocht bevat.
Het grootste temperatuur afhankelijke gedeelte in de lucht is het water. Bij het vullen van de band met stikstof moet je dus zorgen dat de band voor het vullen ook goed droog is, anders heeft het geen zin.

Dud eerst de lucht bakken (verwarmen voor de grootste vochtopname uit de band) en dan spoelen met stikstof voor het beste resultaat.

Ik heb een keer mijn autobanden met stikstof laten vullen, maar er was geen verschil te merken met lucht.
Gewoon regelmatig de druk controleren, en aanpassen op de rijstijl/omstandigheden.

He! Ik heb gratis gebakken lucht in mijn banden. !! _O- Wat ben ik toch een bofkont! :W

Dat wordt extra lekker rijden in de Eifel aankomend weekend :] :] !!!

Nog een keer een bofkont!!

Het wordt zaterdag en zondag super motor weer :9~ :9~ !!!

Drie keer een bofkont.!!! :}

Laatst bewerkt:
He Frans, als alles volgens plan verloopt, dan kan mijn MM morgen in ieder geval even in de tuin pruttelen, mocht het droog zijn dan ga ik een stukje proefrijden.

Je wilde graag de bochten op de oude Nuerburgring optimaal nemen door ze een paar keer te rijden, ik heb begrepen dat je na ongeveer 45 ronden die +150 bochten door begint te krijgen.....dat is dan 45x16= 720 Eurie meenemen voor de toegangskaartjes....je bent overigens dan iets meer dan 11 uur onderweg :]

Voor donderdag zie ik 80% kans op regen, dat moet beter.

He Frans, als alles volgens plan verloopt, dan kan mijn MM morgen in ieder geval even in de tuin pruttelen, mocht het droog zijn dan ga ik een stukje proefrijden.

Je wilde graag de bochten op de oude Nuerburgring optimaal nemen door ze een paar keer te rijden, ik heb begrepen dat je na ongeveer 45 ronden die +150 bochten door begint te krijgen.....dat is dan 45x16= 720 Eurie meenemen voor de toegangskaartjes....je bent overigens dan iets meer dan 11 uur onderweg :]

Voor donderdag zie ik 80% kans op regen, dat moet beter.

Ik dacht meer aan een 4 rondenkaart voor 65 euritjes. Gemiddeleld 10 minuten per rondje. Moet op zaterdagmiddag kunnen :] .

Donderdag wordt het inderdaad nat. |( Kan niet helemaal zien hoeveel mm ze voorspellen, maar regenkleding gewenst :N . Het wordt in ieder geval gezellig *O* . Kijk hier maar eens: http://2bdg.com/mcasom/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
een motorclub die er ook bij is. Allen heb ik de indruk dat hun gemm. leeftijd iets hoger ligt. :?

Ik heb even gekeken, maar morgen best aardig motorweer: Pas in de loop van de dag weer wat buitjes, maar waarschijnlijk gaan we ook weer eens de zon zien.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

DUS TESTEN DIE HAP! :Y

Een andere optie is gewoon 4 gaten in je tankdopring te maken en hier draadeind in te tappen. TBelgium heeft dit gedaan..

@Bennyboy: Wat ik hier schrijf klopt niet. Ik heb een ring voor een Honda gekocht en de 4 schroeven staan te ver naar buiten om ze rechtstreeks op de tankring te schroeven. TBelgium heeft een ring voor een ducati, maar deze QL ring is aan de binnenkant wat te smal, zodat je dan van de kunstof QL ring weer wat af moet vijlen. TBelgium heeft er een tussenring bijgeleverd gekregen, en heeft net als ik de boutgaten van onderuit doorgeboort.
Hier een link naar zijn omschrijving eerder op dit forum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/6699445#6699445
Succes ermee!! :W

Ruim 6 weken stond mijn MM in de woonkamer zonder voorvork, maar eindelijk is hij weer rijklaar. Het was nog even lichte paniek toen het er op leek dat er een gaatje in de radiator zat, gauw een flesje Tuneup er in, maar hielp niet. Na lang zoeken bleek het gaatje in de slang van het overdruktankje te zitten, die een heel klein geniepig straaktje op de radiator spoot, hierdoor leek de radiator lek :(

Afijn, mocht er nu toch een gaatje in mijn radiator komen, dan dicht het automatisch :)

corsaro_gerep_kl.jpg

Donderdagmorgen lekker vroeg op weg naar Daun in de Eifel en Zaterdag op de oude Nuerburgring knallen....jippy...heb er zin an *O*

Ik heb mijn motor in vakantie slaap gebracht vandaag, hij staat veilig achter slot en grendel, dus vrijdag kan mijn vakantie beginnen *O*

Van Harte RickD met je "wederopstanding"van je Gele...... Have fun ennnuh.... Je weet wel hé! Fijne dagen allemaal.

Corsaro's zijn er om nooit meer gewassen te worden. zo horen gewoon vies te zijn.

Althans dat denk ik. Gisteren toch maar even mijn MM een wasbeurt gegeven voor het grote Daun / Nurburgringfeest. Vandaag toch maar even op mijn schone brommert gereden en wat blijkt: mijn KM teller doet niets meer. Blijft op 9 staan (behalve in z'n vrij) en de snelheidsmeter varieerd ergens tussen de 3 en 350 km per uur.

Dus ik alles open gemaakt. Buddyseat eraf, zadel eraf, alle stekkers losgehaald. Ik zag overal nog vochtigheid, en heb toch echt niet verkwistend met water lopen spuiten. Ik weet wel beter. Na een uurtje zonnen alle stekkers weer terug, gestart en kreeg toen de schrik van mijn leven: .................... het lampje van de injectie ging branden. (da's dat oranje/gele lampje onderaan het rijtje rechts) Dus ik denk meteen: KUT, als ik maar wel naar Daun kan.

Ik ben toen maar een eindje gaan rijden om te kijken of het alleen het lampje was, af dat de injectie echt niet goed meer werkte. GELUKKIG. krijg hem nog steeds die 3 cm. van de grond en lampje ging na 2 km rijden al weer uit.

Dus: DAUN here we come. Oh ja: zonder snelheidsindicatie dan.

He Fastronald: is het met jouw KM teller eigenlijk tussentijds al goed gekomen of heb je gewoon een nieuw dashboard?

Corsaro's zijn er om nooit meer gewassen te worden. zo horen gewoon vies te zijn.

Dus: DAUN here we come. Oh ja: zonder snelheidsindicatie dan.

Was de mijne ook niet meer en in duitsland flitsen ze van voren dus de kilometerteller heb jij eigenlijk niet nodig :W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan