Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dat maakt 8 stuks...

full

:}

En teveel olie in je blok is dus ook iets van alle tijden...

full

In mijn herinnering was het eerst FZSsemans die zijn motor streelde en kustte waarop deze een plasje olie ejaculeerde op het maagdelijke beton...

... maar ach... de herinnering is vaak mooier dan de werkelijkheid!

HJ

In mijn herinnering was het eerst FZSsemans die zijn motor streelde en kustte waarop deze een plasje olie ejaculeerde op het maagdelijke beton...

HJ

_O- _O- _O- :Y

Whatever happens in Zandvoort... stays in Zandvoort.... :X :P :')

Gister even de o2 mod er op gedaan, vandaag even kort gereden om te testen.
Over het algemeen loopt de motor een stuk beter, het enige waar ik het nu nog aantref (en dan heb ik niet eens heel uitvoerig getest) is voor 100% bij +/- 30-35km/u in ik denk de 2e versnelling rond 3500tpm en bij +/- 50km/u in de 3e versnelling, wat dan ook rond 3500tpm ongeveer zit, maar dan is het aan/uit-gevoel teruggebracht naar een 40-50%. Maar dan tik je 'm in de 4e versnelling en dan zit je zo rond 2700tpm en dan glijd de MT-03 over de weg. Dus over het algemeen is het probleem redelijk goed opgelost en z'n geld helemaal waard.

Had alleen wel dat er op één rotonde de motor opeens uitviel toen ik 'm rustig aan pakte en 2x met koppeling in even een stootje gas gaf. Alsof hij even heel kort verzoop, want snel wilde de MT-03 niet starten, ik heb 'm midden op de rotonde geparkeerd, contact op off en on gezet en toen startte hij met 1 druk op te knop (hij wilde niet snel genoeg starten toen ik nog aan het rollen was). Zal er wel niet mee te maken hebben, want de rest van de rit ging prima.

Moet ook zeggen dat de motor rond 100-105km/u gewoon fijner loopt, het trilt toch echt minder dan toen ik 'm net had gekocht en dat is zeker niet volledig te wijten aan gewenning.

Hier nog een plaatje van de o2 mod gemonteerd;

mt03-o2mod.jpg

"Zoekt en gij zult vinden!"

Zoek een onvolkomenheidje aan je motorfiets en je zult het zeker vinden....

Zoek een (voor jou) perfecte motorfiets en je zult hem zeker vinden (voor zo lang het duurt).

Ik haal m'n lol juist uit de imperfectie van een motorfiets, noem dat karakter, en ga er van houden.

HJ

Maar ik ben dan ook een problemenzoeker, wat denk je wat ik met de motoren doe die ik van importeurs meeneem? Juist testen op irritaties, immers moet er altijd nog wel wat negatiefs te vertellen zijn. :P

Hoe dan ook, zonder o2 mod vind ik 'm gewoon ruk rijden bij constante lage snelheden in de stad (waar juist die MT-03 helemaal te gek is), nu met die mod hoor je mij zeker niet klagen hoor, want 35km/u flits ik zo voorbij en bij 50km/u zit ik gewoon in z'n 4 als het lang duurt en dan is het bijna of je op een motorscooter zit, zo soepeltjes.

Voor dit jaar denk ik verder geen aanpassingen, volgend jaar wellicht andere dempers erop. Dit jaar voor mijn 125cc nog even kijken voor een andere demper, dat gaat lastiger dan bij de MT-03, want zo'n Kymco is totaal niet populair in Europa en daarom maken fabrikanten ook niets.

En ik op de Posbank.....

Waar zijn die goede oude tijden gebleven (17 april 2010) dat we gewoon zonder verdere poespas 8 MT-03 10% heamosuelen bij elkaar hadden....

6 die alle andere motoren op circuit Zandvoort zoek reden, en twee andere MT-03 rijders die vrijwillig en zonder dralen kwamen kijken....

Those were the days!

[afbeelding]

:W

Jongens, ik benmet 180 man/vrouw van vrijdag 6 tot zondag middag zes lekker wezen dansen.....marathon, tot 5 uur snachts aan de gang, daarna champagne lebberen en de opkomende zon zien.....ga je toch niet op de brommer zitten.....echnie

HJ

Ne, de mijne lekte zeker niet, maar dat kwam door de double penetration die Kees en ik er oplos lieten......damn, what happend in Zandvoort stees in zandvoort |(

Ik haal m'n lol juist uit de imperfectie van een motorfiets, noem dat karakter, en ga er van houden.

Overige is dat aan/uit-effect bij constante snelheden geen imperfectie van de motorfiets, maar een resultaat van de milieu-maffia en de emissie-eisen. Maar ik ben er in elk geval van af en in mijn nopjes met die simpele aanpassing.

Zal van de week nog even een montagevideo op youtube zetten, altijd wel handig voor mt-03 eigenaren over de hele wereld.

deel is het een milieu eis dat half gas als emissie moment wordt gekozen, maar tevens is het openen van de schuif voor een een cylinder iets waarbij het venturi vacuum het even lastig heeft en de injectie hoort bij te springen. dus ook oudere eencylinders, behalve de SR ui 78-79 met acceleratiepompje, hadden zo'n hikje

Constant hikjes alsof iemand je steeds elke seconde terugduwt? Op geen van mijn 1-pitters gehad: xr250,xt350,dr650se, k-pipe 125 en dan zal ik 2 motorscooters niet noemen. Ik heb alleen op de mt03 konstantfahrruckeln gevoeld en nu met iets meer brandstof in de gesloten brandstof'loop'.

Het is ook geen half gas, maar max 20% open.

Ik denk dat jij meer doelt op 1 hikje bij gas iets open, waarna hij verder normaal doorgaat? Van mij is constant aan/uit gevoel, door arm te lopen en dan kort rijker en dat constant. Op Youtube staat een AFR filmpje, zal ff zoeken vanavond.

Nee, je ziet toch hoeveel 1-pitters ik al heb gehad? Ik weet hoe het moet en met de o2 mod loopt ie ook zoals de rest.

Heb het idee dat jullie het niet snappen. Maakt verder niet uit.
Zal het filmpje opzoeken, beelden zeggen zoveel meer dan woorden.

Dat is misschien niet zo gek, als ik er zelf geen last van heb.
Maar is het op beeld duidelijk te zien?

Laatst bewerkt:
Herinner me nog wel m'n SRX600, bouwjaar 1986, waar ik ook mee terug naar de dealer ging omdat ie op deellast bij constant toeren ook zo'n soort van konstant-fahr-ruckeln had. Niet erg, maar ik kwam van een viercilinder en dan loopt een 1 cilinder toch echt minder mooi rond... maar daar ga je van houden ... of niet.

M'n MT-03 heb ik destijds al vrij rap een PowerCommander in laten bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=K4lAA8vy520&list=UUporyAoEb2k5FMsphFRTTyA&feature=share&index=8

Trok toen lekker aan de ketting, maar het KFR bleef altijd heel licht aanwezig.

HJ

Niet elke MT-03 heeft het blijkbaar of in dezelfde mate. Die ik van MVM reed, had er volgens mij een stuk minder of geen last van, al had deze wel meer trillingen bij 70km/u, wat diverse redenen kan hebben, hoeft niet motorisch te zijn. Daarnaast was die van 2007, wat ook bouwjaar 2006 kan zijn en dus misschien geen o2 sensor in de uitlaat heeft zitten.

Bij deze het filmpje van wat ik voelde;

En met de o2 mod ingeschakeld;

Let wel; op dit filmpje draait hij op 2500tpm en 10% gas open, maar de o2 mod werkt in de 'closed loop', dus alles onder 20% gas open, onder 4500tpm en bij constant gas. Bij een draai aan het gas activeer je de 'open loop' en die loopt al op een AFR van 13.4:1.
Met de o2 mod ga je van AFR 14.7:1 naar 13.6:1.

Ik heb dus meerdere éénpitters gehad en geen had het zoals de MT-03.
Al hoewel, de DR had het toen we waren wezen spelen met een dynokitje, maar toen hebben we de gasnaald aangepast en toen was dat ook weg, maar dat kwam door eigen toedoen. Standaard deed hij dat niet en naderhand dus ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Herinner me nog wel m'n SRX600, bouwjaar 1986, waar ik ook mee terug naar de dealer ging omdat ie op deellast bij constant toeren ook zo'n soort van konstant-fahr-ruckeln had. Niet erg, maar ik kwam van een viercilinder en dan loopt een 1 cilinder toch echt minder mooi rond... maar daar ga je van houden ... of niet.

M'n MT-03 heb ik destijds al vrij rap een PowerCommander in laten bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=K4lAA8vy520&list=UUporyAoEb2k5FMsphFRTTyA&feature=share&index=8

Trok toen lekker aan de ketting, maar het KFR bleef altijd heel licht aanwezig.

HJ

Met een powercommander ga je dat ook niet fixen, dat lukt alleen met zo'n o2 controller van die Kevin of een Dynojet O2 optimizer, al hebben de mannen van Dynojet waarschijnlijk de techniek van Kevin afgekeken. :) Ze hebben er eentje bij 'm besteld om uit elkaar te halen, Dynojet kwam er ook later mee dan Kevin.

Wat waren trouwens de resultaten voor en na de PC?

Als je vanaf een 4-cil op een 1-cil gaat rijden is dat afzien. :}

Laatst bewerkt:
Die filmpjes laten het wel heel mooi zien idd. Bij het afstellen op de rollenbank was het ook een tijdje zoeken naar de beste mapping. Ook geprobeerd met O2 sensor bruggetje (weet niet of dat hetzelfde deed als de Kev's O2 mod) maar dat gaf toen (2008) geen beter resultaat. Had er destijds al een mapping ingeladen (van internet geplukt) en er viel niet veel winst meer te behalen.

Grotefoto-I4Y6SQGX.jpg

Over de powercommander hebben we het destijds uitgebreid gehad: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/10959993#10959993

...mooie brommer was het toch.... :9~

Grotefoto-BTMYRDMO.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan