Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel standaard dingen meegemaakt de laatste tijd, maar hetgene wat mij nog het meeste is bijgebleven is het volgende:

Kort voordat ik naar huis rijd wordt ik door een maat gebeld dat ik moet uitkijken voor rechts (ja ik geloof wel in spirituele zaken) dus ik ook voorzichtig naar huis gereden.

Normaal trek ik snel weg bij groen licht, maar dit keer wachtte ik een paar tellen terwijl het al groen was en net op het moment dat ik begon te rijden komt er een auto van rechts die hem vol door rood de weg op knalt met min. 50 kmh.

Als ik zoals normaal was weggereden had die me dus vol van opzij geraakt.

Laatst bewerkt:
Veel standaard dingen meegemaakt de laatste tijd, maar hetgene wat mij nog het meeste is bijgebleven is het volgende:

Kort voordat ik naar huis rijd wordt ik door een maat gebeld dat ik moet uitkijken voor rechts (ja ik geloof wel in spirituele zaken) dus ik ook voorzichtig naar huis gereden.

Normaal trek ik snel weg bij groen licht, maar dit keer wachtte ik een paar tellen terwijl het al groen was en net op het moment dat ik begon te rijden komt er een auto van rechts die hem vol door rood de weg op knalt met min. 50 kmh.

Als ik zoals normaal was weggereden had die me dus vol van opzij geraakt.
Wil jij met mij een stoplichtsprintje doen? Dat win je, gegarandeerd!! Als ik weg rij bij groen, kijk ik, terwijl ik stapvoets het kruispunt nader, ALTIJD of links en rechts alles stilstaat. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat anderen nog gauw "door oranje" het kruispunt overknallen. Het is nl algemeen bekend dat je bij oranje extra gas moet geven. Dat het dan net voordat je de streep raakt rood wordt, tja...

Het schijnt dat dat dezelfde transponder is als waar je de stoplichten mee op groen zet.
Die heb ik ook ooit eens gehad, dat ding deed het soms niet. Kon een tijdje duren voordat het stoplicht erop reageerde -O-

vandaag trouwens een agent die op de A20 zijn auto 10 meter voor mij mijn baan opstuurde B|

Je zou haast gaan denken dat agenten ook mensen zijn!!! Alleen dan iets minder menselijk uitgevoerd qua gedrag over het algemeen...

Vandaag met de vrachtauto in de ho-ijzers gegaan omdat in en uitvoegen met autos ongelofelijk lastig is. Je ben natuurlijk niet in staat om gewoon op het gas te gaan. Je weet het niet, misschien kan je wel helemaal niet harder dan 83.

Wat een belachelijk zooitje sufkutten zijn automobilisten toch. Ik vraag me echt weleens af wanneer er gewoon eens een automobilist iets op gaat lossen door gas te geven in plaats van schaapachtig remmen en een ander zijn zelf gecreeerde probleem laat oplossen.

Maar het is ook wel eng als je de eerste 2 blokmarkeringen gehad heb, misschien kom je dan wel nooit meer op die snelweg of eraf!!

mvg Rick

:^

af en toe geloof ik gewoon niet wat ik allemaal zie tijdens,.....

"een invoegende automobilist versus vrachtwagen of andere auto's" :') :')

magoe,

vandaag ook weer ff spannend op de A20 Rotterdam,

beseft ineens een Appeheyn boodschappenbus op de linkerbaan dat ie de afrit ws gaat missen en hoekt hem ff voor 3 auto's inclusief mezelf langs....... :(

000451460_001_vrachtwagen_links.gif

wat ben je dan......... :')

ik heb hem ff vriendelijk bedankt door met vinger naar voorhoofd te gaan.... :( :N

Laatst bewerkt:
Het is nl algemeen bekend dat je bij oranje extra gas moet geven. Dat het dan net voordat je de streep raakt rood wordt, tja...
+ zijn er nog genoeg die gewoon bewust door rood knallen omdat die toch pas net op rood sprong en ze gokken dat die andere kant als die op groen springt niet zo snel is..

Ik kijk ook altijd links en rechts bij groen licht.. :Y

Toch wel het delen waard, ik reed vanmiddag met n bakwagen van het werk op de snelweg, ik haal n vrachtwagen in en zie ondertussen n motorrijder achter me rustig naderen. Tijdens het inhalen van de vrachtwagen verdwijnt hij compleet, ik zie enkel zijn schaduw nog in mn spiegels...zachtjes tik ik met mn linker voet eventjes de rem aan, vond het echt op zijn minst prettig, nja misschien had ie het tempo verkeerd ingeschat...hmmz nja vrachtwagen voorbij, hups netjes naar rechts en de weg vrij maken voor meneer de motor (was btw 4 baans snelweg, 120, ik reed 100/110)...die motor zat nog sneller op de rechter baan dan ik kon zonder om te vallen :P :X En weer als n schaduw, zag niks meer, het is dat ik wist dat ie er zat...bij de volgende afrit, na n kilometer of 2 m als n schaduw achter me hebben gehad (ja, kheb nog n paar keer de rem zacht aangetikt, hopende op oplichtende remlichten...) maar geen effect...vond het erg vervelend en onverantwoord, voelde me er niks prettig bij met m zo in de blinde hoek op nou 6 meter achter me ofzo :X

Vanmiddag in rotterdam bij een oversteekplaats waar voetgangers geen voorrang hebben. Een oudere man ziet mij aankomen, denkt even, en stap op het laatste moment doodleuk de weg op. Wat een idioot.

Maar het is ook wel eng als je de eerste 2 blokmarkeringen gehad heb, misschien kom je dan wel nooit meer op die snelweg of eraf!!
Dan wordt je een vliegende hollander, voor eeuwig gedoemd om rondjes te blijven rijden op de A10.

paar minuten geleden hier in drachten.
Ik sta bij de bank en in 1x komt een politieauto met een rotgang de parkeerplaats opknallen en parkeert de auto bijna 3 dubbel, en 2 politiemannen vliegen de Aldi binnen.
ik denk wtf? Maar ga de bank in en kom er later uit en op dat moment komen die 2 ook weer bij de Aldi naar buiten met een tasje vol boodschappen, stappen in en rijden weg :s? :+
wat zal jij doen als je er achter komt dat de koffie op is en jij hebt nach dienst :+

Ja geen nach dienst zonder koffie -O- onmogelijk _O- _O-
Zetten wij zo de hele fabriek voor stil _O-

magoe,

vandaag ook weer ff spannend op de A20 Rotterdam,

beseft ineens een Appeheyn boodschappenbus op de linkerbaan dat ie de afrit ws gaat missen en hoekt hem ff voor 3 auto's inclusief mezelf langs....... :(

[afbeelding]
wat ben je dan......... :')

ik heb hem ff vriendelijk bedankt door met vinger naar voorhoofd te gaan.... :( :N
Het schijnt dat jij dan beter moet anticiperen.

Om 7 uur 's ochtends op de A28 richting Utrecht ter hoogte van Soesterberg komt er een ambulance aanzetten met zwaailichten en, bleek later, sirene. Omdat ik sowieso vaak spiegel zie ik 'em al van ver aankomen en ga dus al op voorhand rechts rijden. Vervolgens ben ik achter de ambulance meegereden en heb mij, wederom, verbaasd over het weggedrag van andere automobilisten. Velen gaan opzij, sommigen vrij laat, maar er waren er een handvol die gewoon rijkelijk laat naar rechts gingen. Het toppunt was iemand die gewoon links bleef rijden en na een tijdje plots een ruk aan het stuur gaf en naar rechts ging - waarschijnlijk gewoon in slaap gevallen of zo.

Ik snap niet hoe je een ambulance kunt missen met z'n zwaailichten aan als het donker is. Dat zie je toch letterlijk van ver aankomen?

In Parijs gaat niemand aan de kant... echt bizar om te zien, politie, ambu, brandweer, met gillende sirenes en lichten, gewoon stil, je sluit maar aan in de rij ofzo :X

:+ die zat met z'n mobiel te klooien lekker achter een vrachtwagen aan..

Of het is een echte krent en rijd uit de luwte voor benzine besparing :]

T leven lijkt me fiks duurder dan die paar druppels benzine die je bespaart, btw had ie denk ik ook geen 1100 CC sport ding met dubbele pijpen en weet ik het moeten kopen :+
Beter was het dan zo'n 125 cc motorscooter die ik vandaag ook n paar keer tegenkwam, das ook gevaarlijk op de snelweg :X :')

Vanmiddag in rotterdam bij een oversteekplaats waar voetgangers geen voorrang hebben. Een oudere man ziet mij aankomen, denkt even, en stap op het laatste moment doodleuk de weg op. Wat een idioot.

Jij hoort die oudere man ook voor te laten gaan. Dat het verkeer inmiddels dermate verhufterd is dat niemand dat meer doet maakt het niet verstandig van die man, maar hij staat in zijn recht.

Jij hoort die oudere man ook voor te laten gaan. Dat het verkeer inmiddels dermate verhufterd is dat niemand dat meer doet maakt het niet verstandig van die man, maar hij staat in zijn recht.
Ik weet niet of hij in zijn recht staat, maar het is wel zo sympathiek om oudere mensen te laten oversteken. En moeders met kinderwagen of met kleine kinderen. Vandaag, vrouw achter kinderwagen was blij verrast dat een motor zomaar stopte.

Jaren geleden met de auto stopte ik voor een oversteekplaats, niet een zebra, dus ik hoefde niet te stoppen, voor een oude dame met rollator. Ze had a tig auto's in de zandvoort file voorbij zien gaan, ze was zo uitgelaten en opgetogen dat eindelijk iemand stopte, dat ze met haar hand naar mij wuifde, en toen met haar andere hand ook, en toen ging ze bijna midden op straat met haar rollator onderuit omdat ze meer bezig was met naar mij zwaaien dan met recht lopen en rollator vasthouden. Ik dacht, straks ben ik gestopt en daardoor de oorzaak dat zo'n mevrouw haar heup breekt en acht maanden in het ziekenhuis ligt.

Mijn oude vader is slecht ter been, heeft zijn heup al 's gebroken, en woont vlak bij die oversteekplaats. Dus zou ik het fijn vinden als jullie daar langs komen op weg naar Zandvoort, dat je dan ff voor hem stopt :-)

Toch ben ik van mening dat je hiermee voorzichtig moet zijn, om zo maar iedereen voorrang te geven.
Zie het soms ook met kinderen die voorrang krijgen op plekken, waar ze dat niet hebben.
Vanzelfsprekend hoef je ze niet omver te rijden, maar als ze altijd denken op bepaalde plekken voorrang te krijgen en ze krijgen het dan ineens niet ! Tja .

:+ die zat met z'n mobiel te klooien lekker achter een vrachtwagen aan..

Of het is een echte krent en rijd uit de luwte voor benzine besparing :]

T leven lijkt me fiks duurder dan die paar druppels benzine die je bespaart, btw had ie denk ik ook geen 1100 CC sport ding met dubbele pijpen en weet ik het moeten kopen :+
Beter was het dan zo'n 125 cc motorscooter die ik vandaag ook n paar keer tegenkwam, das ook gevaarlijk op de snelweg :X :')

Geen idee hoe dat momenteel in Nl is. Ik rijd momenteel voornamelijk op Duitse Autobahnen en daar zie je het zeer regelmatig. Auto kort achter een vrachtwagen geplakt, maar wel zo ver naar links dat de bestuurder nog net langs de wagen kan kijken. Als achteropkomend verkeer weet je dan echt niet meer of ze brandstof aan het besparen zijn of de auto er met 84 km/u voor gaan gooien terwijl jij 2x zo hard rijdt :X
Beide gebeuren ongeveer even vaak B|

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan